Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vill ikke starte, høyfrikvent lyd når strømfosryning skrues på

Anbefalte innlegg

I natt så skrudde dataen min seg av plusselig. Den gir fra seg en høyfrikvent lyd bare strømfosyningen er på, må skru av bryteren på strømforsyningen eller dra ut ledningen for å fjenre lyden. Det luktet litt svidd også trur jeg, virket som om det var fra strømforsyningen. Høres det ut som om det er strømforsyningen som gikk?

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har stått på så å si konstant i nesten 2 år.

Ja det er en hipper av type Hiper Type-R strømforsyning 580W, er dem dårlige?

Når strømfporsyningen går, tar den med seg annen maskinvare i dragsuget? Er det mulig og ta psu-en på garantien, og eventuell annen ødelagt maskinvare?

Jeg måtte bytte HK tidlig i høst siden det gikk i stykker, kan det ha skjedd som følge av no feil på PSU-en, eller skal ikke det ha hatt noe og si siden det er så lenge siden?

Lenke til kommentar
Den har stått på så å si konstant i nesten 2 år.

Ja det er en hipper av type Hiper Type-R strømforsyning 580W, er dem dårlige?

De har i alle fall skyhøy feilprosent - så det må være lov å si de er dårlige ja.... Kan si det sånn at jeg har sett en blåst Hiper mer en 1 gang ;-)

Lenke til kommentar

Takker og bukker. Er nokk Hipper driten. Har sjekka og det er derifra den høyfrikvente lyden kommer fra, lurer på hva som lager lyd inne i en strømforsyning.

Men kan jeg risikere at den har slått ut andre komponenter når den tok kvelden, eller er det veldig unormalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...