skinnybones Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei. Har problem med å få koble til på en ny pc(laptop) på routern min. Har adsl fra telenor med routermodemet SpeedTouch 546T2 som har fire nettverkskontakter. Jeg har koblet en nettverkskontakt fra routern til PCn og kjørt innstaleringsprogrammet på laptopen, uten at jeg har kommet noe vei med det. Prøvd og koble fra strøm, sett på igjen osv. Det er heller ikke noe problem med brannmur. Noen som har noe peil på dette? takk mvh gard Endret 5. januar 2008 av skinnybones Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 526t2??Er det et nytt routermodem fra Telenor??Eller skal det kanskje være 546t2??Trenger ikke kjøre noen installeringsprogram for å kople til en pc til...bare plug and play det..sjekk at nettverkskortet i PC-en står på "få IP automatisk" og ikke statisk IP. Lenke til kommentar
skinnybones Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) skulle være 546t2 ja. sorry ty btw. d var ikke værre nei! Endret 5. januar 2008 av skinnybones Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har koblet en nettverkskontakt fra routern til PCn og kjørt innstaleringsprogrammet på laptopen, uten at jeg har kommet noe vei med det. Hvilket innstalleringsprogram er dette? Thomson Speedtouch 546 blir satt opp med PPPoE når du kjører CD-en som følger med i startpakken og etter det skal det bare være å koble til datamaskiner i LAN-portene på modemet. Sjekk hvilken IP-adresse du mottar fra modemet? Dersom du har lagt til noen manuelle tilkoblinger på den nye bærbare datamaskinen kan du fjerne disse og prøve på nytt. Hvis du har innstallert Norton Internet Security kan du prøve å dektivere programmet for å se om du får nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå