Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SpeedTouch 546T2 og flere nettverkskontakter

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problem med å få koble til på en ny pc(laptop) på routern min. Har adsl fra telenor med routermodemet SpeedTouch 546T2 som har fire nettverkskontakter. Jeg har koblet en nettverkskontakt fra routern til PCn og kjørt innstaleringsprogrammet på laptopen, uten at jeg har kommet noe vei med det. Prøvd og koble fra strøm, sett på igjen osv. Det er heller ikke noe problem med brannmur. Noen som har noe peil på dette?

takk

mvh gard

Endret av skinnybones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

526t2??Er det et nytt routermodem fra Telenor??Eller skal det kanskje være 546t2??Trenger ikke kjøre noen installeringsprogram for å kople til en pc til...bare plug and play det..sjekk at nettverkskortet i PC-en står på "få IP automatisk" og ikke statisk IP.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet en nettverkskontakt fra routern til PCn og kjørt innstaleringsprogrammet på laptopen, uten at jeg har kommet noe vei med det.

Hvilket innstalleringsprogram er dette? Thomson Speedtouch 546 blir satt opp med PPPoE når du kjører CD-en som følger med i startpakken og etter det skal det bare være å koble til datamaskiner i LAN-portene på modemet.

Sjekk hvilken IP-adresse du mottar fra modemet?

Dersom du har lagt til noen manuelle tilkoblinger på den nye bærbare datamaskinen kan du fjerne disse og prøve på nytt. Hvis du har innstallert Norton Internet Security kan du prøve å dektivere programmet for å se om du får nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...