Jolo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei. Har blitt så lei av at jeg må trykke på så mye for å starte opp PCen min, så det jeg lurte på var: 1. Er det mulig å få Windows XP øverst på lista når jeg skal velge operativsystem, siden jeg både har windows xp og ubuntu 7.10? 2. Er det mulig å skru av diskkontrollen? Windows vil absolutt sjekke den eksterne disken min hver gang jeg skrur på PCen, men det tar jo flere dager å scanne igjennom og jeg vet at det ikke er noe galt. 3. Er det mulig å få windows til å automatisk logge inn på min konto, siden det er den eneste kontoen og den ikke har noe passord? På forhånd takk. EDIT: Noen som kan svaret på spørsmål to i vista? Endret 25. januar 2008 av Smalltimer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 1. I ubuntu konsollen skriver du sudo cp /boot/grub/menu.lst /boot/grub/menu.bak.lst sudo gedit /boot/grub/menu.lst sa gar du helt til slutten av filen, og flytter Windows-biten (ca 4 linjer) over ubuntu-biten. 3. TweakXP kan auto-logge inn. Men var litt rart at den ikke logger inn nar det er den eneste kontoen. Har du deaktivert gjestekontoen? Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Tusen takk for hjelpen. Nr 1 gikk helt fint, nummer 3 var bare å slette en skjult konto kalt .net ASAP eller noe i den duren. Når er det bare nr2 som mangler. Hjelper noen meg med den blir dette en konge dag. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hva skjer hvis den bare får scanne disken en gang fungerer det da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Vedrørende pkt 2 kan du disable autochk for den ene stasjonen om du vil i windows registry. Eks: http://www.win-xp.no/News/article/sid=149.html Sjekk også under key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Noen som kan svaret på nr 2 i vista? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Noen som kan svaret på nr 2 i vista? 2. Er det mulig å skru av diskkontrollen? Windows vil absolutt sjekke den eksterne disken min hver gang jeg skrur på PCen, men det tar jo flere dager å scanne igjennom og jeg vet at det ikke er noe galt. Svar: Eks. din eksterne stasjon HDD er F: regedit Gå til [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager] Editer multistring "bootexecute" Fra verdi autocheck autochk * Til verdi autocheck autochk /k:f * Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Tusen takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå