hantimilon Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har nettopp satt opp en ny pc. Q6600 og Geforce 8800 GT. Når jeg kjører speedfan, så kommer core 0-4 på ca 25C. Men Core står det er på 60C. Er ikke det litt varmt når jeg nettopp har slått på pcen? Hva kan være galt? Hva betyr egentlig "Core" på Speedfan siden det blir målt grader på hver kjerne. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ikke bruk Speedfan til å måle temp på Intel Quads, bruk Coretemp - den er riktig. Hent den og se hva du får da. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du kan bruke SpeedFan til å måle temperaturer på prosessoren din, men du trenger en av de siste beta utgavene. (beta 34 eller høyere, beta 37 er siste) Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Da er coretemp lastet ned. De ligger på rundt 43-48. Er dette vanlig eller burde den være lavere? Sitter bare å installerer ting og laster ned ganske mye. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hvis du kjører med orginal Intelkjøler er det ikke så ille, regner med den ikke er overklokket? Hva slags hovedkort er det? Idletemp er ikke så viktig - det er load som teller, kjør Prime95 (versjon 25.5) med small fft, da får du maks load etter noen minutt Søk på Prime 95 25.5 på Google Endret 5. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå