Dexterious Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Heisann! Jeg er en nybegynner på java programmering og tenkte jeg kunne få hjelp av noen erfarne programmere. Problemet mitt er sikkert ikke noe stor for dere men for meg som ikke skjønner så mye er d d. Jeg skal lage et program som regner om timer, minutter og sekunder til totalt antall sekunder... Timer, minutter og sekunder skrives inn av bruker. Så hvis d er noe der ute som kan sette opp et exempel av en slik program, så vil jeg bli veldig takknemlig. Lenke til kommentar
// geir Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 gjør leksene dine selv Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Gidder av prinsipp ikke å hjelpe noen som skriver d i stedet for det, sorry... Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 D var da hyggelig å se at d var 2 vennlige "mennesker?" som i d hele tatt kunne ta litt fri til å svare på innlegget, Men jeg ble lixom ikke så altfor mye klokere enn d jeg var før, så tusen hjertelig takk for de patetiske svarene. Og noen spør hvorfor d er krig i verden. Lenke til kommentar
slips Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 regner om timer, minutter og sekunder til totalt antall sekunder... Hvis du først har fått inn de tre variablene, timer, minutter og sekunder så er det en grei sak å regne dem om til sekunder. totaltAntallSekunder = antallTimer*3600 + antallMinutter*60 + antallSekunder; Vet ikke om dette var det som skapte problemer eller om det var selve inputen som var vanskelig.. Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Hei slips med gode tips! Nedenfor kan du se hva jeg har skrevet og jeg har dessverre fått bråstopp, vet ikke lenger hva som skal settes inn...osv Håper du kan hjelpe meg. /* * Sekunder.java * * Program til å regne om timer, minutter og sekunder * til totalt antall sekunder. */ class Sekunder { public static void main(String[] args) throws Exception { System.out.print("Regner om timer, minutter og sekunder til"); System.out.print("totalt antall sekunder."); final int SekundPrTime = 3600; final int SekPrMin = 60; System.out.print("Timer: "); int Timer; System.out.println("Timer "); System.out.print("Minutter: "); int Minutter; System.out.println("Minutter "); System.out.print("Sekunder: "); int Sekunder; System.out.println("Sekunder "); int TotaltSekunder = Timer * SekundPrTime + Minutter * SekPrMin + Sekunder; System.out.println("Omregnet til sekunder: "); System.out.println("TotaltSekunder" + TotaltSekunder + "sekunder"); } } Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://sif8005.idi.ntnu.no/oving/oving4/oving4.php Gjør denne øvingen og du har lært deg hvordan du skal ta inn input fra tastatur Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Takk for hjelpen Aerocker & slips! D er like før den fungerer... Lenke til kommentar
slips Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har nå skrevet en artikkel på sourcecode.no om akkurat dette. Skulle det være noen problemer så send meg en mail. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå