Gå til innhold

Kan pakker hentes på omlastingsterminaler?

Anbefalte innlegg

Kan pakker hentes på omlastingsterminaler, eller blir man pent nødt til å vente til den kommer til det lokale postkontoret? Jeg tenker spesifikt på omlastingsterminalen i Bergen, men det samme gjelder vel for alle omlastingsterminaler i hele landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet man kan hente ting på komplets varehus i sandefjord, det har jeg gjort før. Men om de liker det, det vet jeg ikke...

Takk, men det var ikke det jeg lurte på. Komplett har lite å gjøre med Posten. :) Er det noen andre som vet?

Endret av MiSP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kan pakker hentes på omlastingsterminaler, eller blir man pent nødt til å vente til den kommer til det lokale postkontoret? Jeg tenker spesifikt på omlastingsterminalen i Bergen, men det samme gjelder vel for alle omlastingsterminaler i hele landet.

Det letteste ville kanskje vært å ringe Posten og spørre? :-)

Men for å svare: Nei, jeg tror ikke det er mulig. Spurte selv Posten for et års tid siden, da jeg ventet en laptop som lå på omlastingssentralen, og skulle reise utenbys dagen etter. Negativt svar.

Lenke til kommentar
Du kan ikke hente pakker på terminalene.

Har prøvd før uten noe hell.

Æsj. :( Venter på to pakker som ligger der, og de kom der tidlig i går. Den tredje pakken som kom der tidlig i går har ankommet postkontoret nå, men ikke disse to, og det ødelegger totalt planene for PC-bygging i helgen (eneste mulighet på en stund).

Lenke til kommentar

Om du ringer posten så skal det være mulig å hente pakken på omlastingsterminalen. Jeg gjorde dette selv i Bergen da jeg skulle flytte og de brukte 2 dager på å få den levert. Denne gangen hadde jeg bestilt hjem på døren som normalt skal ta 2 dager (pakken lå på terminalen i 2 dager).

Lenke til kommentar
Om du ringer posten så skal det være mulig å hente pakken på omlastingsterminalen. Jeg gjorde dette selv i Bergen da jeg skulle flytte og de brukte 2 dager på å få den levert. Denne gangen hadde jeg bestilt hjem på døren som normalt skal ta 2 dager (pakken lå på terminalen i 2 dager).

Jeg ringte Posten i sted, og de sa at det dessverre ikke var mulig (blant annet fordi det ikke var folk der nå).

Lenke til kommentar
[Jeg ringte Posten i sted, og de sa at det dessverre ikke var mulig (blant annet fordi det ikke var folk der nå).

på lørdag er det nok ikke folk, men jeg har hentet en pakke der ( stavanger ) på en ukesdag.

ingen problem.

det er mulig at dette er forskjellig fra plass til plass.

Lenke til kommentar

Det har ihvertfall fungert for meg. Bestiller slik "hjem på døren" og så går du på omlastingssentralen og finner han som kjører i ditt område og spør han fint om du ikke kan få hente pakken nå og så slipper han å kjøre hjem til deg på kvelden. Har ikke hatt noe problem å gjøre det slik de gangene det har passet seg slik for meg.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet går det ikke an, men siden andre har fått det til ville jeg tatt turen til omlastningsterminalen og ringt på og spurt. Hvis du ringer får du HELT sikkert nei.

(Nå er dette riktignok etter helgen, men det kan kanskje være aktuelt for andre senere?)

Lenke til kommentar

Jeg fikk hentet en pakke på terminalen for stavanger, men du skal være oppmerksom på at det (vertfall i stavanger) er 100 ganger mer sikkerhet en på et vanlig postkontor så det kan være fordel å ha den rette dokumentasjonen med deg.

Om du ikke bor langt fra er det verd et forsøk for de som sitter å gnåler i telefonen på posten har ikke alltid peiling ;)

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...