Gå til innhold

Samsung G800 - Er det en telefon for mine ønsker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er blitt forrelsket i Samsung G800. Og har begynt og spare til den, vel er jeg bare oppe i 200! hehehe.

Men jeg lurer på om g800 oppfyller mine ønsker:

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Nei.

Form:

-Format: Uvesentlig

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Nei takk

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Stor skjerm hadde vært gøy

-Touchscreen: Nei.

Pris:

Jeg sparer, vet den koster 3900 kr

Diverse:

-Merke: Helst samsung G800. Har aldri hatt Samsung før, tidligere hatt Nokia og SE

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja

-Symbian: Nei.

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Minne: Ønsker meg tilstrekkelig god minne

-Minnekort?: Ja, hvis det er mulighet kjøper jeg minnekort.

-MP3: Ja.

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: JA.

-Wlan: Hva er det?.

-GPS: Nei.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei.

-Radio: Uvesentlig.

-Bruksområder: Ringer litt og sender ganske mye SMS. Liker å ta bilder med kameramobiler, og siden denne har 5 megapixl så er det en av de store fristelsene.

Jeg har også alltid ønsket meg en profftelefon, og jeg innbiller meg om at den telefonen her er profftelefon.

Etter det dere har fått av opplysninger her, tror dere g800 passer til meg? Jeg har nesten bare hørt negativt om den her inne. Det er jo ikke bra for den som vurderer en bra telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G800 er en konge telefon og anbefales på det varmeste

Jeg tror de tidligste modellene hadde kamera problemer, men siden jeg leser så gode tester så må vel dette også være historie

G600 har samme kameraet(men er en helt annen type telefon) og den får bare skryt på kameraet sitt

Lenke til kommentar

Siden du vil ha mp3 så må du kjøpe overgang til nytt headsett. for det som følger med er bare å kaste.

For kameraet sitt skyld så sjekk i det minste om det er en ny versjon ute på marketdet og ikke første parti, hvis det er slik som Andynator sier at kameraet har blitt bedre. Videokamera har jeg foreløpig ikke noe å utsette på.

Har foreløpig ikke klart å innstallere noen spill på den og det er kjipt. trenger litt tidsfordriv noen ganger.

Minnekort kan du sette i og er ganske så rimelig.

Endret av Comodore
Lenke til kommentar

Flotte responser her!

Jeg har hørt og lest en del her inne at den ikke er verdt kjøpet, at kameraet (som den egentlig er reklamert for bare er løgn. Er kameraet på nivå med et vanelig digitalkamera på 5 megapixler?

Hva med nyttefunksjonene? De spiller store roller for meg, kalenderen har stor betydning.

Lenke til kommentar

oj, det beste mobilkamera idag kan dessverre ikke måle seg med vanlig digitalkamera. du kan fint gå på elkjøp å kjøpe kamera der til 800 kroner som slår mobilkamera ned i støvlene. Dette gjelder for alle mobiltelefoner.

Har dessverre ikke prøvd ut kalender noe særlig.

Lenke til kommentar

åssen er det med blizen da? går det greit og bruke den som lommelykt?

størrelsen? er den stor?

jeg er vant med store telefoner, har nå SE Z710i, den er jo kjukk.

ja, kommer ikke på noe mer spørsmål nå, men jeg skal spare og spare i snøværet og kommer nok til å kjøpe den

Lenke til kommentar

Der er ikke lommelykt på den

Når det gjelder kalender er vel nokia og htc best der, men du klarer der fint med alle valgene du har på denne

Menyene på denne er veldig bra, samsung har vokst veldig der. Telefonen er også kjapp

Den er ikke 129 g som der står overalt, den er ca149 g målt med egen vekt.

Telefonen er tung slik den skal være, vi snakker om børsta aluminium eller stål her.... kvalitet veier...

Se bare på plast telefonene k850i eller n82.....BORING

Lenke til kommentar
Flere her som kommer kjøpe denne mobilen utenom meg?

Jeg sparer til den, kommer til og kjøpe den.

Men, Andynator, er altså kalenderen grei nok? Jeg bruker den ofte til påmindelse om jobb eller møtet for eks.

Hva er det tegnet som er på # tasten?

Lenke til kommentar

Kalenderen sier fra om du gir den beskjed til å gjøre dette.

Jeg er ikke noe voldsom nokia fan, men dette med at kalenderhendelser dukker opp på skjermen den aktuelle dagen er kanon. Det skjer ikke her.

Der er også begrensinger på bursdager(merkedager) Du kan dessverre bare legge inn 50 stk, uansett er det bare til å legge disse inn under annet enn "merkedager" så er det problemet løst.

Jeg vet ikke hvilket tegn du sikter til da jeg ikke har telefonen lenger, jeg bytta den inn i en Nokia Arte som også er en tung telefon i design klassen

Men kanskje det er "lydløs" du sikter til??

Lenke til kommentar
G600 tar ikke så bra bilder, isåfall må det være vanskelig, har den selv

nå sitter jeg med amobils tester av G600 og G800 og testerne der virket mer fornøyde med G600 enn G800. Jeg ble så usikker på G800 pga pris og andre små detaljer og plutselig landet jeg på G600, som virker veldig bra ut, selv om jeg aldri har sett den i virkeligheten.

Siden du har den, kan du fortelle kort om den? Fordeler og ulemper med den og andre erfaringer?

Det er ingen som har lagt igjen noe på erfaringer på den telefonen her inne.

Lenke til kommentar

Bildene er ikke lette å få bra, som på min Nokia N958GB, menyene er veldig kjappe og oversiktelige. Og jeg liker effektene i menyene, som du kanskje har sett video av, åpne dør, zoom inn og ut osv når du blar i menyene. musikkspiller har jeg ikke prøvd. Mobilen er veldig lett og byggekvaliteten er bra. Man kan lage egne temaer på mobilen også, noe om kan være morsom, men syntes den ble bittelitt tregere med de. Så jeg bruker den som er innebygd på den

Lenke til kommentar
Bildene er ikke lette å få bra, som på min Nokia N958GB, menyene er veldig kjappe og oversiktelige. Og jeg liker effektene i menyene, som du kanskje har sett video av, åpne dør, zoom inn og ut osv når du blar i menyene. musikkspiller har jeg ikke prøvd. Mobilen er veldig lett og byggekvaliteten er bra. Man kan lage egne temaer på mobilen også, noe om kan være morsom, men syntes den ble bittelitt tregere med de. Så jeg bruker den som er innebygd på den

tusen takk! det ser ut som en spennende mobil.. og designet er jo heller ikke så værst, mye mer mindre enn G800 også..

og i tillegg er den nesten en tusenlapp billigere enn G800.

Jeg vurderer faktisk om jeg bare skal ta G600, faktisk.. Den ser jo valdig proffesjonell ut og.

Du er fornøyd med G600, ksvens1 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...