KenBjork Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Hei. Har som nevnt: Asus p5e Corsair dominator og resten av hw er (som jeg ikke linker) Intel Core 2 Quad Q6600 XFX GeForce 8800GTS 650M MIST 500W Kjøling på cpu Thermalright ULTRA 120 EXTREME Legger opp 3 bilder til info: Stabilitytest temp Cpuid_memory Bios Får starte opp xp ved fsb 333 +, opptil 350. Har ikke prøvd høyere pga at den går i lås ved stresstesting ved fsb 350. Samtidig er dette første gang har og fikkler med asus hk. Så hva i bios bildet skal jeg stille på for å få han stabil først og fremst på fsb 333>350? Endret 5. januar 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du har P5E, det klokker ikke nødvendigvis så bra med Q6600... Uansett, du har veldig mye stående på auto i BIOS. Det liker vi ikke! - Sett DRAM Frequency til 1:1 ratio. Ved 333 FSB blir minnehastigheten også 333 (eller 666 som du velger i bios) - DRAM Command Rate. Sett den til 2T foreløpig. - DRAM Timing Control. Velg manual og sett de fire første timingsene til 5-5-5-18 (til å begynne med). Resten kan forbli auto. - Vcore på 1,55 V er voldsomt mye til å begynne med. Sett den ned til 1,4 V, det kan være en grei start. - Sett resten av spenningsalternative til laveste, evt. kan de økes senere. DRAM Voltage setter du litt høyere, kanskje 2,1 V er en grei start? - Loadline Calibration. Skru denne PÅ. Sjekk for øvrig også cpu configuration hvor det meste skal være avskrudd. Kanskje noe av dette hjelper deg videre Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Takk sablabra. Akkurat slikt innspill jeg håpet på, da skal jeg nok få litt å pusle med her. Skal huske å sjekke øvrig også cpu config også. Mvh KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Hei igjen. Da har jeg gjort hva du nevnte. Hvertfall noe av det. Håper bildet viser godt nok, mulig det ble litt lite... Sjekk for øvrig også cpu configuration hvor det meste skal være avskrudd. Kanskje noe av dette hjelper deg videre smile.gif Her under advanced er cpu meny som du muligens tenkt på.. Men her ble jeg veldig i tvil om jeg skulle tørre å stille uten å spørre først. Har så langt ikke skrudd på fsb, tenkte å vent til evt svar på overstående spørsmål ^^^ Men maskina starta nå hvertfall opp og virker normalt. Mener å huske at den ikke ville starte (skal ikke si det sikkert) på settings som tråden starte med ved cpu volt under 1.55 alt auto og fsb 333 Men om jeg husker riktig og siden den kjøre fint ved disse ny settings, så har jo dine tips hjulpet hvertfall. så takk Mvh kenbjork Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) På det første bildet ser alt greit ut for meg i hvert fall. Btw, jeg la merke til noe, minnet kjører på litt høy frekvens. Sett FSB Strap to North Bridge til 333 MHz og velg DRAM Frequency [DDR2 - 666 MHz]. Dette for å forsikre at minnet ikke klokkes for langt når du begynner å øke FSB På det andre bildet: CPU Ratio Setting: Sett denne til manual og velg 9x multiplier (evt. kan du velge 8x hvis du ønsker høyere FSB senere) Ellers kan du sette resten til "disabled" Endret 7. januar 2008 av sablabra Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Innstillinger som du nevnte denne gangen er nå også gjort. Jeg har og nå klokka mere, da tenkte jeg pokker heller kan jo ikke prøve "fsb som jeg vet virker" Må se umiddelbarefekt nå, så jeg fant ut at jeg måtte dra til over der det ikke gikk førr. And: Skal stresse den litt imorgen etter jeg er ferdig på jobb. *urk* etter overtide på jobb.. bah Nok en gang takk for hjelp sablabra Mvh KenBjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå