bandit Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Min nesten helt nye WD500gb (3-4 mnd gammel) crasha nylig, fikk melding om delayed write failed og den forsvant fra windows, pcen ville ikke restarte med disken i, fikk koblet den til via sata-usb overgang (scythe) og bare de "øverste" mappene er der, noen få filer i en mappe, resten er der ikke, men ledig plass er som den samme som før så filene ligger sikkert der.?!?! Noen som har anbefalinger på programvare e.l som kan være til hjelp?? bill.mrk: DESPERAT!! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Var det ikke Elkjøp som hadde begynte med rep av hdd havri?? hør med dem jaffal. De er ikke så dyr som ibas Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Min nye WD750GB klikka i dag også. Plutselig sluttet den å lyse og bare døde. Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Min nesten helt nye WD500gb (3-4 mnd gammel) crasha nylig, fikk melding om delayed write failed og den forsvant fra windows, pcen ville ikke restarte med disken i, fikk koblet den til via sata-usb overgang (scythe) og bare de "øverste" mappene er der, noen få filer i en mappe, resten er der ikke, men ledig plass er som den samme som før så filene ligger sikkert der.?!?! Noen som har anbefalinger på programvare e.l som kan være til hjelp?? bill.mrk: DESPERAT!! GetDataBack for NTSC eller for FAT. Pleier å fungere bra på slike tilfeller. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvis du har fått kontakt med disken har du gode forutsetninger for å kunen få tilbake store deler av dataene. Først må du velge om dette er noe du vil fikle med selv, eller om det er så viktig at du heller betaler en god slump penger for å få hjelp. Det finnes en rekke firmaer som leverer ulike grader av datarekonstruksjonstjenester med ulike priser. Et godt program for å forsøke rekonstruksjon hjemme kan også koste deg noen kroner, men det er betraktelig billigere. IBAS er for hard core diskfeil og de som må ha dataene tilbake uansett hva det koster. Der snakker vi vel oppunder 4000 eks mva bare for analysen. IBAS har en rekke partnere, blant annet Elkjøp, og småfirmaer som det jeg jobber for som gjør jobben vesentlig billigere. Policyene varierer litt blant disse. Vi kjører f.eks. analyse gratis dersom det ikke er mulig å hente ut data. Får vi hentet ut noe kommer det på 4000 eks mva. Andre har litt andre priser og forretningsmodeller. Velger du å ta sjansen på å redde data selv finnes det programvare som er alt fra gratis til rundt $100. Man tar da risikoen og jobben med å finne rett program selv, men sparer penger. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Heh, hva gjør man ikke får kontakt med disken? Dumt spørsmål som jeg allerede vet svaret på, meen. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har brukt Prosoft Media Tools 5.0 til å redde data fra mange tilsynelatende helt håpløse harddisker, det er DOS basert, men leser diskene direkte - det er utrolig bra, virker som regel der andre feiler. Problemet er at du bør sette veldig pris på bildene dine - det er ikke spesielt billig.... http://www.prosofteng.com/products/mediatools_pro_info.php Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Fant forsåvidt denne, trådstarter: http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...amp;p_topview=1 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 GetDataBack for NTSC eller for FAT.Pleier å fungere bra på slike tilfeller. GetDataBack for NTSC? Den var ny. Redder data fra amerikanske TV'er den kanskje? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 GetDataBack for NTSC? Den var ny. Redder data fra amerikanske TV'er den kanskje? :!: Da må han vel ha GetDataBack PAL her i Norge Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Holder på med recovery selv og bruker getdataback fra ett Raid 0+1 med 4 disker som gikk i vasken, håper jeg greier å berge det meste. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Holder på med recovery selv og bruker getdataback fra ett Raid 0+1 med 4 disker som gikk i vasken, håper jeg greier å berge det meste. Er getdataback relativt brukervennlig, dvs man slipper å manuelt plaserre hver enkelt fil?? Går det bra? ;-) Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Active@ File Recovery Kanskje dette programmet klarer å lese disken din, http://www.file-recovery.net/ Er også ganske billig og enkelt og bruke. Jeg har brukt det til å gjennipprette slettede filer og har aldri hatt noen problem med dette programmet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 GetDataBack er enkelt i bruk.Kjør en scan og plukk ut de filene/mappene som du skal ha. Du har store sjanser til å finne igjen tapt data så lenge du "ser" disken. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Holder på med recovery selv og bruker getdataback fra ett Raid 0+1 med 4 disker som gikk i vasken, håper jeg greier å berge det meste. Er getdataback relativt brukervennlig, dvs man slipper å manuelt plaserre hver enkelt fil?? Går det bra? ;-) Det er litt pes hvis filtabellen er herpa, men ikke verre enn at man kan kopiere alle data og heller rydde opp i ødelagte filnavn senere. Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 har en usb-penn jeg måtte formatere for å få til å virke igjen. Har prøvd å kjøre dette programmet på den, men uten resultat. Er jeg på jordet da at dette kanskje ikke er mulig? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Da bruker du getdataback FAT gilvam? Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Da bruker du getdataback FAT gilvam? ja. Den finner disken og kjører scan, men finner ikke noe på disken. Mulig den er skadet? Lenke til kommentar
bandit Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg prøvd med både ACTIVE @ FILE RECOVERY , RECOVER FILES v2.0 og GETDATABACK uten nevneverdig suksess :-( fant noen files fra søppelkassa som kunne gjenvinnes, men det er jo lite aktuelt Nå ser det ut til at jeg ikke får kontakt med disken lengre heller, MEN har via diverse backupDVDer , minnekort og internettbackuptjenester fått tilbake 90% av bildene. Men er litt sånn småekkel følelse og ikke helt vite hva annet man mistet, masse XXX og DVD iso filmer, men d kan man jo lasta ned igjen ... Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå har jeg prøvd med både ACTIVE @ FILE RECOVERY , RECOVER FILES v2.0 og GETDATABACK uten nevneverdig suksess :-( fant noen files fra søppelkassa som kunne gjenvinnes, men det er jo lite aktuelt Nå ser det ut til at jeg ikke får kontakt med disken lengre heller, MEN har via diverse backupDVDer , minnekort og internettbackuptjenester fått tilbake 90% av bildene. Men er litt sånn småekkel følelse og ikke helt vite hva annet man mistet, masse XXX og DVD iso filmer, men d kan man jo lasta ned igjen ... Der har vi grunnen til at folk ikke bør fikle med recovery selv, med mindre det er uviktige data. Ja, man har programvare som er enkel å bruke, og ofte går det greit. Men når "amatører" fikler med ting de ikke kan godt nok får de ofte bare ett forsøk. Da er det greit å få det gjort riktig med en gang av noen som vet hva de driver med. Bra du hadde backup! Jeg har sett folk på gråten fordi hele bildearkivet lå på disken som havarerte uten at de hadde backup... Da er det ikke kult å ha tatt analysen som sier at IBAS til 10-30.000 er eneste alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå