Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan en 17 åring bli operert mot rødming eller få medisin?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

kan en som er 17 få en opperasjon mot rødming eller medisin? jeg tror at medisin finnes. man være 18?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan umulig tro at det finnes en operasjon mot rødming, rødmingen skal gå over når man blir voksen (ikke at jeg sier at du ikke er det). Blir du ofte nervøs?

Hvis du blir veldig ofte nervøs, over små ting som store ting, kan det hende du har kronisk neurose

Det var visst noen i amerika som kom opp med en måte å fjerne rødming via operasjon i 2001, men jeg anbefaler deg og vente og se ;)

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg kjente ei for noen år tilbake.

Hun var "plaget" med at hun rødmet ofte og mye.

En måe å minske dette på, var ved at legen (eller hvor det nå var hun gjorde det), brukte et apparat som sendte ut små elektriske pulser eller noe slikt, mens man masserte det over kinnene osv.

Det hjalp vist en del for henne. Hun var da 15 eller 16.

Ta å hør med legen din. Kan fort være en slik behandlig hjelper deg og.

Lenke til kommentar

I serien greys anatomy opererte de en jente som rødmet mye, men hun rødmet EKSTREMT mye. så jeg tror det er mulig, ettersom skaperen av serien gjentatte ganger har sagt at alt som skjer på det sykehuset (det medisinske vel og merke) er ekte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ta kontakt med fastlegen din.

Evt ta en prat med helsesøster e.l.

Sliter også med rødming. Legen sa til meg at dette er noe som går over, dersom jeg klarer å ta kontroll over rødmingen. Noe som hjalp meg en periode, var å si til de rundt meg at de IKKE skulle kommentere rødmingen min. I tillegg prøvde jeg bare å overse hele rødmingen, og opptre som normalt. Rødmingen forsvant men kom tilbake igjen. Etter det fikk jeg noe som heter betablokkere hos legen min. Tabletter som senker puls og blodtrykk, som også skal hjelpe mot rødming. Ja, det fins også en operasjon, men i følge legen min så var det litt for mange bivirkninger etterpå, du kunne bli kvitt rødmingen men du kunne begynne å svette mer andre plasser f.eks.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...