fraber Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Går på skolen nå og fikk dette spørsmålet i lekse: 1. En fullstendig oversikt over hvordan DHCP tjenesten i nettverket bør konfigureres inkl. alle aktuelle scope options og lease durations. Trenger bare et scoop men jeg roter meg bort i forklaringer som tar sidevis med plass, noen som vet om en guide om dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Google er alltid din venn. Den forteller f.eks. at Microsoft Technet lister opp default DHCP scope options på 2003 med en grei forklaring. Networksorcery gir en litt mer teknisk protokolltilnærming på hvilke attributter du faktisk kan sette i BOOTPE og DHCP. Vil du grave deg dypere ned i materien for bonuspoeng kan du kanskje se på hva Microsoft Technet skriver om å legge til egendefinerte attributter. Eller du kan bare gjøre som meg - google dhcp scope options og lignende varianter. Nå var det ikke meningen å være nedlatende med tonen i dette innlegget, men du spør så generelt at det virker som om du vil at noen skal gjøre leksene dine. Informasjon rundt denne typen emner er så lett tilgjengelig på nett at man kan lese seg til en doktorgrad om man gidder. Lærer man seg litt kildekritikk på google så vil selv de mest generelle søkene gi masse relevant informasjon. Deretter kan man heller stille mer konkrete spørsmål på forum og få hjelp på det man faktisk lurer på. Lurer du på hvordan du setter opp en 2003 server som DHCP-server kan vil sikkert forklare deg det. Lurer du på hvordan konsollet fungerer og hvordan man navigerer det kan vi dytte deg i riktig retning. Men å forklare deg hvordan det hele virker er å gjøre oppgaven for deg. Det bruker vi masse tid på, og du lærer ingenting. PS; det heter scope, ikke scoop. Greit å få med seg i oppgaven Lenke til kommentar
fraber Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Hei takker for svaret, nei det er ikke slik at jeg ikke gidder og gjøre lekser det var bare et av del spørsmålene og jeg har en tendens til og skrive meg bort i side etter side, men fikk komprimert ned det på ca en side nå, det er litt vanskelig og se hav sensor leter etter når han er i oslo og jeg i bergen, alle besvarelsene våres blir sendt vekk, håpte på en mirakel løsning som jeg hadde oversett men tror det ble bra nå. Technet var veldig bra. Har hatt alt på skolen og kan sette det opp på 1-2-3 men ned på papiret blir det verre med. Men er i havn nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå