ronron25 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Prøver å innstallere gnome med komandoen "sudo apt-get install xserver-xorg xfonts* gnome" og det ender alltid opp med meldingen: Sett inn CD-en som er merket "Ubuntu-server 7.10 Gutsy Gibbon - Realease i386 osv.. Her stopper det opp. Riktig CD står i CD-romen. Noen som vet hvordan man løser dette problemet? Endret 5. januar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Andre skjulte punkt under 1.4 i signaturen min, kanskje jeg burde gjøre den mer synlig, og legge den under installasjon. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Andre skjulte punkt under 1.4 i signaturen min, kanskje jeg burde gjøre den mer synlig, og legge den under installasjon. Den Ubuntuen jeg har nå er tekstbasert så jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne bruke din guide for å hake av for cdrom? Kan sikkert gjøre det i et takstbasert system også. Det er bare å finne ut hvordan . Bra guide forresten Endret 5. januar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du kan like godt laste ned Ubuntu desktop-versjon og installere den. Server-versjon er i grunn ikke noe mer magisk enn at de har kuttet ut skrivebordsmiljø og har lenger oppdateringssupport. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Du kan like godt laste ned Ubuntu desktop-versjon og installere den. Server-versjon er i grunn ikke noe mer magisk enn at de har kuttet ut skrivebordsmiljø og har lenger oppdateringssupport. Sant nok. Kan jeg gjøre alt i terminalen som jeg kan gjøre i en tekstbasert server? Jeg kan vel egentlig det. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Her er en kort howto: Først kjører du "sudo nano /etc/apt/sources.list" og fjerner/kommenterer ut linjen for CDromen. Så kjører du "sudo apt-get install ubuntu-desktop", da får du Ubuntus versjon av gnome, ikke std. Gnome. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Her er en kort howto: Først kjører du "sudo nano /etc/apt/sources.list" og fjerner/kommenterer ut linjen for CDromen. Så kjører du "sudo apt-get install ubuntu-desktop", da får du Ubuntus versjon av gnome, ikke std. Gnome. Okey, takk skal skal du ha. Skal prøve det. Endret 5. januar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du kan like godt laste ned Ubuntu desktop-versjon og installere den. Server-versjon er i grunn ikke noe mer magisk enn at de har kuttet ut skrivebordsmiljø og har lenger oppdateringssupport. Sant nok. Kan jeg gjøre alt i terminalen som jeg kan gjøre i en tekstbasert server? Jeg kan vel egentlig det. Ja, det kan du. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) tofagerl, oppskriften din funker den. Takk for den og takk til alle andre. Endret 5. januar 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå