Roberto Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg har pr i dag kun brukt DnB NOR - men vurderer andre, hovedsakelig Netfonds og Nordnet. Setter pris på input fra andre - jeg er selvsagt ute etter den beste&billigste nettmegleren. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde også DNB før, og har gått over til nordnet.. Det er en helt utrolig overgang! Du ser fort at DNB ikke tilbyr deg noe (annet enn anbefalinger, som du allikevel finner på HO hver mandag morgen) i forhold til Nordnet.. Nordnet har også ett veldig enkelt brukergrensesnitt.. Har ikke prøvd andre, så mer kan jeg ikke si.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Ja, jeg er vel nokså sikker på at det blir Nordnet. Jeg fikk dessuten se en kollega leke litt med WinTrader på sin laptop og jeg likte førsteinntrykket. Erfaringer med WinTrader? Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hadde den dagen på bildet bare vært i dag... Hehe : ) Har ikke hatt så mye tid til å teste ut WinTrade, men det lille jeg har prøvd har vært positivt! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Hadde den dagen på bildet bare vært i dag... Hehe : ) Tell me about it... Gikk i minus 18,97% i dag. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har brukt wintrade i et par måneder, veldig oversiklig å enkel i bruk. I like! NTF er jo VM i uoversiklig. (Jeg har konto i begge) Prisene hos disse to er ikke veldig store, men jeg foretrekker NON. 18? Hvilket papir er du det sitter med i din portefølje? Endret 7. januar 2008 av Cape Lenke til kommentar
Greenspis Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ser man bort fra 9 kroners periodene som begge har, er vel Netfonds (49,-) billigere hvis man holder seg på Oslobørsen og ikke handler veldig ofte? Men Wintrader så ganske ok ut ja. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg trenger å velge enten Nordnet eller netfonds, men husker ikke hva som er tillat for dem under 18. Noen som vet? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg trenger å velge enten Nordnet eller netfonds, men husker ikke hva som er tillat for dem under 18. Noen som vet? Tror jeg har lest ett eller annet sted at du må få foreldrene dine til å skrive under på noen saker så funker det, men en epost til rette vedkommende hos nordnet eller netfonds skulle vel oppklare det. Jeg har skandiabanken, og den største utgiften min er ikke høy kurtasje, men at renten på depotkontoen er dårligere enn på en høyrentekonto. Fra midten av februar vil den være 5,05% Selv om jeg taper 30,- per handel på kurtasjen i forhold til prisen hos netfonds utgjorde dette bare tilsammen 240,- i fjor (hadde 8 handler). Dette tilsvarer det jeg ville tapt i renteinntekter dersom jeg hadde ca. 16.000,- på depotkontoen i gjennomsnitt og rentedifferansen var 1,5 prosentpoeng (det den er akkurat nå) Siden jeg gjennomsnittlig har mer penger på depotkontoen enn dette, er renten viktigere enn kurtasjen. Noen vil kanskje si at mitt problem er at jeg har formye penger på depotkontoen. Det jeg lurer på er følgende: Er det noen nettmeglere som gir høyere rente på depotkontoen enn skandiabanken? Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 hva koster det hos nordnet for å få kurser i sanntid? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 hva koster det hos nordnet for å få kurser i sanntid? Du betaler 99,- i per mnd for WinTrade her inngår norskekurser i realtid. De første 3 mnd er WinTrade gratis. Dyrt er det i alle fall ikke. Lenke til kommentar
kzh Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 hva koster det hos nordnet for å få kurser i sanntid? Du betaler 99,- i per mnd for WinTrade her inngår norskekurser i realtid. De første 3 mnd er WinTrade gratis. Dyrt er det i alle fall ikke. Bare legger til at kursene som vises på websidene til Nordnet når du er logget inn også er i realtid. Det samme gjelder for øvrig Netfonds. Se https://www.nordnet.no/NNNO/no/k/prisliste.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå