Gå til innhold

MINI-DVD/RW fra Canon dc100 - Datamaskin

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har jeg sittet lenge her og leter etter den beryktede firewire i mitt kamera, men etter all letingen fant jeg ut at det faktisk ikke var noen firewire der.

Så nå har jeg også prøvd og sette MINI-DVD'ene i CD rommen min, men det registreres ingen filer da jeg velger å åpne cden får å se filene.

Derfor lurer jeg på om noen vet hva jeg skal gjøre ?

Takker på forhånd for raske og gode svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok et av mange eksempler på at mini-DVD ikke egner seg ved redigering. Ikke bare er det veldig mange som har problemer med å få filene kopiert over til datamaskinen, men kvaliteten blir elendig også når man har konvertert til datafiler, og deretter pakket det tilbake til DVD filer for å brenne det ferdigredigerte resultatet til en DVD.

Jeg tipper du har glemt å finalisere DVD'en i DVD-kameraet. Dette må gjøres for at DVD'en kan leses på annet utstyr enn kameraet ditt. Merk at når du har gjort dette, kan du ikke filme mer på DVD-platen før den er formatert igjen.

Bruk så et program for å konvertere VOB og BUP filene til f.eks. AVI. Søk etter DVD to AVI på Google for alternativer. Evt. har du kanskje et program som kan åpne DVD-filene direkte, men da vil redigering gå tregere ettersom det krever en del datakraft.

Lenke til kommentar

Som sagt må DVD'en finaliseres for at datamaskinen i det hele tatt skal skjønne DVD'en. Uten finalisering, vil den bare rapportere at DVD'en er tom.

Hvordan du finaliserer, avhenger av kameraet ditt. Det står helt sikkert i bruksanvisningen hvordan du gjør det.

Ellers så har jeg aldri konvertert DVD til avi filer før, så søk etter DVD to AVI på Google, så finner du en del alternativer. Vet ikke hvilke som er bra, da jeg ikke har gjort set selv.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...