GrandMa Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) God dag. I vår husholdning er det 2 datamaskiner koblet til internett. Den ene bruker trådløs tilkopling, mens den andre går gjennom en ruter med TP-kabel. Internettet på den datamaskinen som ikke er trådløs fungerer ikke. I stedet for å stå "tilkoblet" nede i høyre hjørne står det "begrenset eller ingen tilkobling". Internettet fungerer derimot uten problemer på maskinen som er tilkoblet trådløst. Har feilsøkt litt forskjellige steder. 1. Har prøvd å kjøre rett gjennom modemet. Funker ikke. 2. Restartet både modem og ruter. Funker ikke. 3. Har prøvd Run -> CMD -> ipconfig /renew. Funker ikke. Det skjer ingenting når jeg trykker enter. I stedet for å faktisk renewe hopper bare "tekstpila" en linja ned hvor den står og blinker. 4. Har prøvd å reparere tilkoblingen ved å høyreklikke på tilkoblingen og si "Reparer". Funker ikke. Det står at den ikke kan fornye etter eller annet. (Sikkert det samme som i punkt 2) 5. Har prøvd MSN sin tilkoblingsfeilsøker og den sier at min "Standard Gateway" ikke fungerer. "Gatewayen" er frakoblet elns. Noen som har en ide på hva jeg kan gjøre for å fikse det? Takker. Endret 5. januar 2008 av GrandMa Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) sikker på at du skal ha TP-kabel? Jeg har samme men uten tp kabel, bruker bare det fra pc til pc. Endret 5. januar 2008 av War Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 sikker på at du skal ha TP-kabel?Jeg har samme men uten tp kabel, bruker bare det fra pc til pc. TP-kabelløsningen har virket i flere år inntill nå. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Når jeg prøver Run -> CMD -> ipconfig /renew så kommer det opp en feilmelding etter en stund. Det står "An error occured while renewing interface Local Area Connection: Unable to contact your DHCP server. Request timed out." Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Prøvd med en annen kabel? En annen port i ruteren? Sånne ting kan gå istykker, det har jeg vært borti ved flere anledninger. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tråden flyttes til Hardware > Nettverk > Hjemmenettverk. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Porter kan lett ødeleges ihvertfall gjør det det på huber jeg har hatt om det er stor trafikk på hubben.Da hjalp det å skifte port Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå