Gå til innhold

HD-DVD og Xbox 360. Warner støtter Blu-ray. Game over for HD-DVD


SPiLL

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ikke konsoller pga hvem som har best videoformat, men du burde ikke si noe siden du er helt PC frelst og sier bare Blu-ray er verdt en PS3 og ikke noe annet

jeg kjøper konsoller pga spillene som finnes flerfoldige av enn til pc

 

Det er mange som har en HD-DVD addon til Xbox 360, og det er greit å vite for de som hadde tenkt å kjøpe en ny addon.

PC har ingenting med denne tråden her og gjøre, skal du trolle så finn på noe annet. *****

 

Nå har ikke jeg så mye peiling på dette da... HD-DVD dør nok ikke helt ut :p Er ikke HD-DVD det samme som vanlige DVD-plater med mye større lagringskapasitet? Hvis det stemmer vil jo selfølgelig HD-DVD platene bli brukt til lagring av datafiler. Tar jeg ikke feil går det vell ann å lagre Blu-ray filmer på HD-DVD plater oxo... Noen kommentar?

 

HD-DVD og Blu-ray er på en måte ganske like. I dag så har Blu-ray noen fordeler, blandt annet større lagringskapasitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da dropper i alle fall jeg å kjøpe HD DVD ad-on til min 360 (som var planen pga lav pris med 5 medfølgende filmer). Jeg håper denne krigen er over snart, slik at Microsoft lager Blu-ray ad-on til 360, evt at de sinnssyke prisene som er på blue ray spillere i dag går ned til under det halve, slik at vanlige folk gidder kjøpe de.

 

Arlendius

Lenke til kommentar

En HD DVD spiller er fortsatt ikke bortkastet, det er mange filmer som man kun får på HD DVD. Tror ikke det er siste stikk for HD DVD heller, for en liten stund siden så viste jo Disney interesse for de, så hvem vet. Microsoft har selv sagt at hvis Blu-Ray vinner, så skal de komme med en offesiel Blu-Ray addon, akkuratt som HD DVD addon.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Dette er uansett en stor ulempe for MS og xbox360 slik jeg ser det...

Så lenge det allerede er innebygd blu-ray i ps3 og at Warner nå har kommet på banen, så kan ps3 være kapable til å dytte 360 utenfor et lite stup.

Tenk hvis ps3 i løpet av 2008 lanserer lignende Live som 360 har?

Endret av runeMa
Lenke til kommentar

Det var fint at Warner kom med en beslutning så tidlig i 2008. Senest for fjorten dager siden overhørte jeg en samtale i en Elkjøp butikk mellom selger og kjøper der kjøper var usikker på hva han skulle kjøpe og t.o.m. selgeren sa at kanskje det var lurt å vente å se hvilken vei det gikk. Så.. Noe måtte skje for at flere skal fatte interesse for vårt neste optiske filmformat.

 

Men husk: Ingen av de mange, mange hundre HD DVD filmene som allerede er utgitt slutter å virke i dag. De kan fortsatt avspilles og kjøpes der de er å få tak i. Warner fortsetter å utgi filmer til mai i år. Og hvor lenge Universal og Paramount vil fortsette, veit vi ikke. Dessuten - HD DVD spillerene fra Toshiba er stort sett gode oppskalerende DVD spillere også. Og de som kjøpte disse spillerne og add on'n spillerene håper og tror jeg var klar over at det faktisk var en "formatkrig" gående og at en eller annen dag ville balansen tippe.

 

På en måte var dette det beste som kunne skje oss som er interessert i HD film. Ikke at resultatet ble blått nødvendigvis - for det er en del ting der som ikke er helt 100%, f.eks bruk av soner på mange filmer. Men - dette er business - og de som står bak teknologien krever å ha måter å beskytte invisteringene sine på... så noe av dette må vi leve med for at vi i hele tatt skal få sett filmer uten å lage de selv. Men når jeg sier at dette på en måte var det beste så sier jeg det fordi nå vil Blu-ray bli noe større en bare et format for entusiaster. Se hva som har skjedd med SACD og DVD Audio. Ikke helt det store... Så - det må ut til massene - og da måtte krigen avklares - og at det skjer i starten av 2008 er bedre enn senere.

 

Spørsmålet er hva Toshiba, Universal og Paramount gjør - og hvor fort de gjør det. For noe må de gjøre. Tipper at de kjører hardere på kombo-disker med DVD og HD DVD på samme skiva for å støtte de kundene som har spillere en god og lang periode (fordi DVD dør ikke ut på en del år ennå), men at rene HD DVD disker blir færre og færre etter 2008. Eller kanskje de går enda hardere til verks og stanser satsingen raskere.

 

Jeg kan ikke med beste vilje se at HD DVD skal kunne vinne tilbake dette og vinne slaget. Det må anses som tapt i mine øyne. Spørsmålet er hvor lenge de vil sameksistere med Blu-ray og derved og levere HD DVD filmer til sine allerede etablerte kunder.

 

Microsoft og Xbox 360? 360 er en spill konsoll. De kjører i tillegg hardt på nedlastingstjenester og har gjort det en stund. Add on eiere er i samme situasjon som Toshiba eiere (se over). Dette kan jeg umulig se har noe innvirkning på hva vi får spille på 360'n framover.

Lenke til kommentar

According to a trusted source that was close to the negotiations, Warner and FOX were working on a deal to go Exclusive to HD DVD as recent as last week. Our source tells us that Warner was only willing to go to HD DVD if FOX would go with them. Their thinking was if they just went to HD DVD by themselves, it would not end the format war. Early this week FOX was paid an undisclosed amount to remain exclusive to Blu-ray. With the FOX deal falling through, Warner had no choice but to accept the BDA’s $500 Million offer to go Blu-ray exclusive. We do wonder if FOX was just playing the HD DVD side, while having no intentions of ever switching.

Lenke til kommentar

Alle Warner filmene har hele tiden vært sonefrie på Blu-ray. La oss håpe de fortsetter med det. Paramount var sonefrie på Blu-ray og er det naturligvis på HD DVD per i dag. La oss håpe at når de kommer tilbake til BD at de fortsetter å være sonefrie - det samme med Universal hvis de går BD snart. Alle Sony's katalogtitler er sonefrie. Så med så mye sonefrie titler så er ikke det aller største problemet i mine øyne. Og det er med andre ord opp til de enkelte filmstudioer hvorvidt de vil kjøre soner på sine filmer, det avgjøres IKKE av hvorvidt avspillerene er sonefrie i utgangspunktet eller ikke.

 

HD DVD er sonefritt per def. i avspillerne sine, men det kan også ha gjort at enkelte utgivere holdt seg borte fra formatet. Så det er plusser og minuser med alt. Og skal formatene overleve utover å være en kuriositet for spesielt interesserte så må det gis ut masse filmer - masse, masse filmer - og hvis de som skal gi ut filmer krever soner for å føle at de gjør bra nok business så blir det hverdagen. De som kjøper masse filmer plukker de opp på Rema, bensinstasjoner, platebutikker og norske nettbutikker. Tror ikke de bryr seg så mye om soner, men heller at det er teksting, norsk tale for unga osv...

 

Jeg liker at Warner er sonefrie og foretrekker det selvfølgelig. Men blir det mer bruk av soner så håper jeg man følger Sony's modell - at alle "gamle" filmer (2006 og eldre) er sonefrie, mens nye filmer når de kommer, som fortsatt ruller på norske kinoer og ellers i Europa, er beskyttet av soner. En forsåvidt edrulig modell til nå virker det som.

Lenke til kommentar
De har sagt at de kunne tenke seg en Blu-Ray add-on i framtiden.

 

Logikken er ikke der. MS må bla opp mye for å få lov å lage blu-ray addon til Xbox 360. De må sikkert også gi en del for hver blu-ray addon som blir solgt til Sony.

Siden MS og Sony er konkurrenter angående konsoller så tviler jeg på at MS vil gjøre dette.

Altså, verden handler ikke kun om konsoller her. Skal vi følge den logikken kan MS fjerne all Blu-ray støtte i Windows.. duh!

Regner med Sony er mer en glad nok om 360 får en BR addon, som vil uten tvil selge flere BR filmer som er det Sony vil tjene på.

Det her er hele grunnen til at jeg er glad jeg ikke har valgt noe HD format ennå, før denne krigen er død å begravet handler jeg kun standard DVD.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...