Gå til innhold

HD-DVD og Xbox 360. Warner støtter Blu-ray. Game over for HD-DVD


SPiLL

Anbefalte innlegg

Warner Goes Blu-ray Exclusive

It's official: Warner has announced it will drop its support of the HD DVD format, and will begin releasing its next-gen titles on Blu-ray exclusively.

Link

 

Så for dere som har planer om å kjøpe en HD-DVD spiller til xbox 360 burde vente litt. Ser ut som Blu-ray tar seieren.

 

Blu-ray.com

Warner to Back Blu-ray Exclusively

 

Posted January 4, 2008 by Josh

 

Warner Bros. Warner has announced that they will be switching to support Blu-ray exclusively. Warner has been supporting both formats since they were launched, but recent talk from top executives suggested that Warner couldn't continue down that road much longer, and that the all important holiday sales would help them make a decision. With Blu-ray winning every week in high definition sales this year, Warner has decided that The Future is Blu.

 

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

 

Its all over folks!

Link

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt klart eit ballekick dette her, men krigen er nok ikkje over før om noen år tenker eg.

 

Uansett sitter eg med spillere for begge format, så eg har det vel egentlig bra :p

 

Tviler på at HD-DVD vil klare å komme seg etter dette her.

Warner er for stort.

Her er litt mere lesestoff

HD DVD: No Way For It To Come Back Against Blu-ray

Link

Lenke til kommentar

Det vi kan diskutere nå er om hva som hadde skjedd om Xbox 360 lanserte HD-DVD innebygget fra dag 1.

Det er også rykter om en ny Xbox 360 som skal ha innebygget HD-DVD, vil MS gi ut den nå som Blu-ray blir vinneren?

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Blir nok litt tafatt av MS å bundle med innebygget HD-DVD drev, kan tolkes som eit desperat kast fra HD-DVD sin side dette her. Er nok for seint, og prisen blir vel neppe kjempehyggelig.

 

Men jaggu koker det godt rundt om, og spennende blir det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Blir nok litt tafatt av MS å bundle med innebygget HD-DVD drev, kan tolkes som eit desperat kast fra HD-DVD sin side dette her. Er nok for seint, og prisen blir vel neppe kjempehyggelig.

 

Men jaggu koker det godt rundt om, og spennende blir det.

 

Toshiba og MS har brukt uendelig mye penger i dette her, så de vil nok kjempe med nebb og klør. Men tviler på at det holder. Vi som har fulgt med på format krigen, ventet i spenning på hva Warner ville gjøre. Nå som vi har fått svaret, så ser det ut som Blu-ray blir vinneren.

Skal bli deilig å ha bare et HD format. Helt idiotisk å ha 2 formater fra begynnelsen av.

 

Selv valgte jeg HD-DVD, men ser ut som jeg må få tak i en PS3 nå eller en annen blu-ray spiller.

Lenke til kommentar
Toshiba og MS har brukt uendelig mye penger i dette her, så de vil nok kjempe med nebb og klør.

MS har da ikke brukt mye penger for å pushe HD-DVD. Ikke har de noen enorme økonomiske fortjenester å hente heller slik Sony har hvis Blu-ray 'vinner'.

 

Nå har jeg ikke noe kilder her, men de har støttet Toshiba og HD-DVD 100%. Så vil også salget på HD-DVD addon synke og den nye "ultimate" kan de bare legge på is.

Lenke til kommentar

MS har ikke brukt særlig penger på HD DVD nei. Er vel bare det add-on-tingen til X360 og den selges med profitt såvidt jeg vet. Sony har derimot solgt PS3 med tap pga. blu-ray...

 

MS kommer nok med blu-ray-addon til X360 ganske snart, eventuelt innebygd hvis det ikke blir for kostbart. Går også rykter om at Universal vil gi ut filmer til begge formatene. Skjer sikkert noe på CES-messen på mandag. Tror HD DVD-formatet blir offisielt lagt ned da.

Lenke til kommentar
MS har ikke brukt særlig penger på HD DVD nei. Er vel bare det add-on-tingen til X360 og den selges med profitt såvidt jeg vet. Sony har derimot solgt PS3 med tap pga. blu-ray...

 

MS kommer nok med blu-ray-addon til X360 ganske snart, eventuelt innebygd hvis det ikke blir for kostbart. Går også rykter om at Universal vil gi ut filmer til begge formatene. Skjer sikkert noe på CES-messen på mandag. Tror HD DVD-formatet blir offisielt lagt ned da.

 

Tviler sterkt på at MS vil bruke Sony formatet i Xbox 360.

Lenke til kommentar
MS har ikke brukt særlig penger på HD DVD nei. Er vel bare det add-on-tingen til X360 og den selges med profitt såvidt jeg vet. Sony har derimot solgt PS3 med tap pga. blu-ray...

 

MS kommer nok med blu-ray-addon til X360 ganske snart, eventuelt innebygd hvis det ikke blir for kostbart. Går også rykter om at Universal vil gi ut filmer til begge formatene. Skjer sikkert noe på CES-messen på mandag. Tror HD DVD-formatet blir offisielt lagt ned da.

 

Tviler sterkt på at MS vil bruke Sony formatet i Xbox 360.

 

 

De har sagt at de kunne tenke seg en Blu-Ray add-on i framtiden. Hvis Blu Ray vinner er jo dette ikke akkurat utenkelig, da det vil bli mainstream.

Hvis Blu Ray kommer på PC-markedet også, må jo nesten MS henge seg på.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
De har sagt at de kunne tenke seg en Blu-Ray add-on i framtiden.

 

Logikken er ikke der. MS må bla opp mye for å få lov å lage blu-ray addon til Xbox 360. De må sikkert også gi en del for hver blu-ray addon som blir solgt til Sony.

Siden MS og Sony er konkurrenter angående konsoller så tviler jeg på at MS vil gjøre dette.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Warner Goes Blu-ray Exclusive

It's official: Warner has announced it will drop its support of the HD DVD format, and will begin releasing its next-gen titles on Blu-ray exclusively.

Link

 

Så for dere som har planer om å kjøpe en HD-DVD spiller til xbox 360 burde vente litt. Ser ut som Blu-ray tar seieren.

 

Blu-ray.com

Warner to Back Blu-ray Exclusively

 

Posted January 4, 2008 by Josh

 

Warner Bros. Warner has announced that they will be switching to support Blu-ray exclusively. Warner has been supporting both formats since they were launched, but recent talk from top executives suggested that Warner couldn't continue down that road much longer, and that the all important holiday sales would help them make a decision. With Blu-ray winning every week in high definition sales this year, Warner has decided that The Future is Blu.

 

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

 

Its all over folks!

Link

 

Jeg kjøper ikke konsoller pga hvem som har best videoformat, men du burde ikke si noe siden du er helt PC frelst og sier bare Blu-ray er verdt en PS3 og ikke noe annet

jeg kjøper konsoller pga spillene som finnes flerfoldige av enn til pc

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg så mye peiling på dette da... HD-DVD dør nok ikke helt ut :p Er ikke HD-DVD det samme som vanlige DVD-plater med mye større lagringskapasitet? Hvis det stemmer vil jo selfølgelig HD-DVD platene bli brukt til lagring av datafiler. Tar jeg ikke feil går det vell ann å lagre Blu-ray filmer på HD-DVD plater oxo... Noen kommentar?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...