fredrik1302 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=2991 - har denne prosessoren i PC-en nå, og lurer på om den fortsatt duger.. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Spørs jo helt hvilke spill du skal spille. Hvilke hadde du i tankene? Jeg mener den er helt grei til spilling, kanskje ikke de topp moderne, men den skal funke helt greit tror jeg Lenke til kommentar
fredrik1302 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 så denne sammen med et nytt grafikk kort ( 8800 gt) og en gb ram burde jeg kunne spille de fleste spillene på medium og hig grafikk Lenke til kommentar
vcx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du bør kanskje vurdere å kjøpe 2GB ram også. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Den vil nok ikke trives særlig godt med nyere spill - men fungere vil det. Det lønner seg IKKE å kjøpe et "rått" skjermkort som f.eks 8800GT/GTS med en sånn cpu - du vil få svært dårlig utnyttelse av kortet da cpu vil bremse - tro meg, jeg har prøvd, et litt eldre kort eller mellomklasse kort vil være en bedre match. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Den vil nok ikke trives særlig godt med nyere spill - men fungere vil det. Det lønner seg IKKE å kjøpe et "rått" skjermkort som f.eks 8800GT/GTS med en sånn cpu - du vil få svært dårlig utnyttelse av kortet da cpu vil bremse - tro meg, jeg har prøvd, et litt eldre kort eller mellomklasse kort vil være en bedre match. Det spørs jo fra spill til spill. Det er ikke alle spill som krever "verdens beste cpu", men noen få spill støtter jo quadcore og krever mye guffe. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det er jo sant, men poenget mitt er at et 8800GT vil heller ikke yte i nærheten av sitt potensiale med en P4 3ghz - men selvsagt vil mange spill fungere greit. Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) cpuen vil holde deg tilbake. Som jeg leste et sted (på engelsk) kan vi sammenligne det med to bein. Hvis det ene beinet er spinkel, og den andre er skikkelig sterk, vil du ikke kunne løpe like fort, p.g.a det spinkle beinte ditt holder deg igjen. såklart vil du løpe fortere, men ikke det 8800gt byr. Så du kan like godt kjøpe et svakere grafikk kort og få samme ytelsen Endret 6. januar 2008 av xninja92 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 cpuen vil holde deg tilbake. Som jeg leste et sted (på engelsk) kan vi sammenligne det med to bein. Hvis det ene beinet er spinkel, og den andre er skikkelig sterk, vil du ikke kunne løpe like fort, p.g.a det spinkle beinte ditt holder deg igjen. såklart vil du løpe fortere, men ikke det 8800gt byr. Så du kan like godt kjøpe et svakere grafikk kort og få samme ytelsen Tja, det spørs dette og. Om han har tenkt å bytte ut hovedkort, ram og cpu innen ca. 1 år, så ville jeg kjøpt 8800gt. Greit nok, han klarer ikke å makse kortet, men: Spill som cs:s, diverse need for speed spill, ++++ Alt det vil fungere veldig greit egentlig. Man må huske her at mainstream dataeiere ikke sitter på quadcore 3ghz cpu, slioppsett med gromme skjermkort, masse ram, etc. Jeg ville sagt: Skal du IKKE oppgradere cpu, hovedkort++, så kjøp feks. x1800 ati kort feks. Ja, jeg vet.. 8800gt koster 1500kr ca (for 512) og han kan sikkert finne et brukt x800xt kort til halve prisen, men til gjengjeld støtter ikke de eldre highend-kortene ting som nyere sm, m.m., som da vil nekte å starte spillene. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg tviler sterkt på at det går an å kombinere en socket 478-prosessor og et pcie-skjermkort... Så trådstarter kan ikke kjøpe et 8800gt uten å samtidig kjøpe nytt hovedkort, cpu og ram. Evt. kan han kjøpe et mye dårligere agp-skjermkort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg tviler sterkt på at det går an å kombinere en socket 478-prosessor og et pcie-skjermkort... Så trådstarter kan ikke kjøpe et 8800gt uten å samtidig kjøpe nytt hovedkort, cpu og ram. Evt. kan han kjøpe et mye dårligere agp-skjermkort. Upps... Gikk ut i fra det var s775..... Da blir det straks værre med pcie ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå