Gå til innhold

Arvtager etter C. Norris og S. Seagal?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jet Li er litt badass, elles så er det jo Vin diesel og The rock som Jan-Erik seier.

JacEr, sant som du seier, transporter-filmane er ikkje så alt for gode filmar, dei er heller ikkje den rette typen film for Jason Statham, men han dreg utan tvil kvaliteten opp.

Lenke til kommentar

Trur ikkje me vil sjå liknande skodespelarar, før var jo desse store, i dag er liknande rollar til tider komiske. Dagens heltar er f.eks. Christian Bale, Morgan Freeman og Johnny Depp. Nokre superheltar utan superkrefter har du alltid, men dei har ikkje same status som før i tida.

Lenke til kommentar

Var på en forelesning med en dame som forsket på hvordan kjønn på film har forandret seg. Hu sa at menn i dag er blitt mer feminine sammenlignet med 20-30 år sida f.eks, noe som gjenspeiles i filmen. Hu dro spesielt fram Stallone og Schwarzenegger og hevdet at deres (muskelmennenes) periode er over. Videre poengterte hun at dagens actionhelter hadde litt mer følelser.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Vi har nok av folk som kicker ass på regelmessig basis. Tenker på John McClane, Jason Bourne, Jack Bauer etc.

Ingen av de tre er barskinger på linje med Terminator og Rambo, ingen av skuespillerne er enorme menn med en eller to replikker. De to sistnevnte er ikke engang over gjennomsnittlig kraftig bygd, og Matt Damon har jo for det meste spillt myke dramaroller.

Lenke til kommentar
Videre poengterte hun at dagens actionhelter hadde litt mer følelser.

Forferdelig utvikling!

Hvem savner vel ikke replikker som:

"Hey, Sully! Remember when I promised to kill you last?"

"Yeah?"

"I lied!!"

(Fremført av velkjent muskelmann mens han holder badguy utenfor et stup med bare en arm.)

Klasse!

Lenke til kommentar
Dagens heltar er f.eks. Christian Bale, Morgan Freeman og Johnny Depp
Tenker på John McClane, Jason Bourne, Jack Bauer etc

Joda, det sier jo sitt :)

Den ene er mere femi en den andre, selv om McClane kan være tøff til tider.

Videre poengterte hun at dagens actionhelter hadde litt mer følelser

Følelser ? Hvorfor er det ikke mulig å lage politisk ukorrekte filmer der kvinner bare er pynt, og mennene dreper for fote i bar overkropp. Oops, jeg besvarte jo mitt eget spørsmål

Men som nevnt over, de klassiske muskelmennenes dager er over. Og glade er vi

Vi ? Snakk for deg selv. Dine meninger tyder på god kvinnelig dressur. Intet galt med litt testosteronfyllt underholdning. På den andre siden skader det sikkert ikke med en halvtime med Sex og Singelliv og Desperate Housewifes heller...*grøss*..

Men folk savner og trenger dem tydeligvis ikke lengre, og er mer enn nok fornøyde med typen actionhelter vi har i dag

Som sagt, snakk for deg selv. Det man ikke vet om, eller er blitt tutet ørene fulle av er galt, kan man heller ikke ha noen fornuftig mening om.

Segal savner jeg ikke noe, så det har ikke gjort noe at han har forsvunnet

Hva ?! Har du feks sett Under Siege 1/2, Hard To Kill, Out for Justice, og Above the law ?

Klassikere som får en hver ekte mann til å kose seg med et stort smil i sofakroken.

Ellers er det bare for de tøffe gutta å merke seg følgende navn, og henvende seg til nærmeste videosjappe. Feminiserte og kommersielle kanaler kan du bare glemme :

Steven Seagal, Chuck Norris, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Burt Reynolds, Charles Bronson, The A-team, Jackie Chan, The Rock, Clint Eastwood og...John Wayne :)

Sånn fin liste...*snufs*...vakker..

Endret av dapre
Lenke til kommentar
Vi ? Snakk for deg selv. Dine meninger tyder på god kvinnelig dressur. Intet galt med litt testosteronfyllt underholdning. På den andre siden skader det sikkert ikke med en halvtime med Sex og Singelliv og Desperate Housewifes heller...*grøss*..

Oi, prøver du å score billige poeng ved å leke mandig og fremstille meg som en av-maskinulert tøffel? Det finnes nemlig oss som liker både action og kvalitet, i samme pakke. Vi som ikke løper ekstatisk bort til videosjappa hver gang lubne Steven Seagal slipper sin årlige rett-på-dvd film. Vi som faktisk prøver å støtte opp om de filmmakerne og skuespillerne som viser respekt for sjangeren.

Åja, innimellom er helt greit å tømme hjernen sin helt og se en eller annen ufrivillig morsom actionflikk, men til vanlig er det kvalitet vi ønsker oss. Størrelsen på hovedpersonens biceps er ikke det som teller.

Dagens heltar er f.eks. Christian Bale, Morgan Freeman og Johnny Depp
Tenker på John McClane, Jason Bourne, Jack Bauer etc

Joda, det sier jo sitt :)

Den ene er mere femi en den andre, selv om McClane kan være tøff til tider.

Tror du bør ta deg en tur til nærmeste bokhandel, kjøpe en ordbok og slå opp ordet femi. Den dagen Jack Bauer kan klassifiseres som femi er dagen griser kan fly. Bale er også råtøff på sitt barskeste, McClane er et actionikon få kan måle seg med og jeg har allerede lagt min elsk på den iskalde eks-leiemorderen Jason Bourne.

Segal savner jeg ikke noe, så det har ikke gjort noe at han har forsvunnet

Hva ?! Har du feks sett Under Siege 1/2, Hard To Kill, Out for Justice, og Above the law ?

Klassikere som får en hver ekte mann til å kose seg med et stort smil i sofakroken.

Under Siege er den eneste filmen Seagal har laget som kan klassifiseres som god. Resten er enten middelmådig, forglemmelig eller elendig.

Men folk savner og trenger dem tydeligvis ikke lengre, og er mer enn nok fornøyde med typen actionhelter vi har i dag

Som sagt, snakk for deg selv. Det man ikke vet om, eller er blitt tutet ørene fulle av er galt, kan man heller ikke ha noen fornuftig mening om.

Jeg snakker tydeligvis ikke for meg selv. Folk ligger ikke i kø utenfor kinoen for å få billetter til den nyeste Dolph Lundgren filmen, og det er ikke fordi vi har blitt en gjeng puslete og politisk korrekte flørtepuser. Folk vil som regel ha kvalitet når de ser action.

Steven Seagal, Chuck Norris, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Burt Reynolds, Charles Bronson, The A-team, Jackie Chan, The Rock, Clint Eastwood og...John Wayne :)

Hvorfor blander du inn Charles Bronson, Clinter'n etc.? Har da aldri gått til angrep på slike flotte typer. Jeg har kun sagt at overbola møkkamenn som ikke klarer å spille inn i bra filmer, står ikke i høy stjerne hos meg. Jeg tar en Sly eller Arnold i bar overkropp når som helst, så lenge de leverer kvalitetsvarer.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Poenget er at folk som Lundgren, van Damme, Stallone, Schwarzenegger er typekasta for de rollene de spiller. De spiller så og si den samme rollen hver eneste gang - rollene havner som regel innen actionsjangeren. Matt Damon, Hugh Jackman og Christian Bale som har blitt nevnt i tråden spiller forskjellige typer rollefigurer imotsetning til de tidligere nevnte skuespillerne. Der ligger noe av forskjellen.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...