Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Del 2 av vognkortet er borte, hva nå?

Anbefalte innlegg

Som topic sier så har jeg ikke vert så heldig.

Jeg kjøpte meg en ny bil (avskiltet). Del 1 ble levert inn, så nå er bilen registrert på meg.

Jeg er snart ferdig å jobbe med bilen, for å få den registrert. Og det tilfelle leita jeg etter del 2 av vognkortet.

Seff så finner jeg ikke del 2! , så hva skjer nå?

Kan jeg gå til BT og få ny del 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier så har jeg ikke vert så heldig.

Jeg kjøpte meg en ny bil (avskiltet). Del 1 ble levert inn, så nå er bilen registrert på meg.

Jeg er snart ferdig å jobbe med bilen, for å få den registrert. Og det tilfelle leita jeg etter del 2 av vognkortet.

Seff så finner jeg ikke del 2! , så hva skjer nå?

Kan jeg gå til BT og få ny del 2?

dette fant jeg på vegvesen.no

"Da må eier, eller den eier har gitt fullmakt til, sende en tapsmelding som kan finnes på vegvesen.no under skjemaer og blanketter. Det må legges ved kopi av legitimasjon, så kan tapsmeldingen med vedlegg leveres ved personlig oppmøte, pr. telefaks eller sendes pr. post til din nærmeste trafikkstasjonen."

Lenke til kommentar

Dersom del 1, del 2 eller begge delene av vognkortet er tapt, må det leveres en tapsmelding til en av Statens vegvesens trafikkstasjoner ev. sammen med den gjenværende del av gammelt vognkort.

I slike tilfeller kreves det legitimasjon av eieren.

Trafikkstasjonen bestiller deretter et nytt vognkort.

Edit: litt sen her...

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Forklar tydelig hvordan tapet er oppstått og årsaken til tapet:

Ehm. Jeg tror faktisk at vognkortet ble kasta i peisen, uten vilje da vel å merke..

Holder det å skrive : "Vognkortet ble uten vilje brukt som fyringspapir i ovnen, da vognkortet låg inni en annen avis." ?

Eller : "Vognkortet ble rotet bort". Holder det?

Endret av OjsteiN_
Lenke til kommentar
Forklar tydelig hvordan tapet er oppstått og årsaken til tapet:

Ehm. Jeg tror faktisk at vognkortet ble kasta i peisen, uten vilje da vel å merke..

Holder det å skrive : "Vognkortet ble uten vilje brukt som fyringspapir i ovnen, da vognkortet låg inni en annen avis." ?

Hehe. Det ville ikke jeg gjort etter min erfaring er de som jobber på disse trafikkstasjonene litt grettne og mangler humor. Men du kan jo bare skive det siden det er sannheten, jeg hadde nok funnet på noe annet.

ville nokk brukt nr 2.

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar

Jeg mista vognkortet (den gamle typen - 1 eksemplar) til den gamle bilen...noe jeg fant ut da jeg skulle bytte den inn. Dro til nærmeste trafikkstasjon, og fylte ut et skjema for tapt vognkort, og fikk tilsendt nytt etter 5-6 dager. Ikke noe problem det, trenger ikke å oppgi noen grunn til hvorfor det er blitt borte.

Pantera

Lenke til kommentar

Ja, du trenger del 2.

Og du kan ikke melde det tapt så lenge den ikke står i ditt navn, så om du ikke har hatt vognkort i ditt navn, må forrige eier melde dette tapt.

Ved å kun levere salgsmelding (og vognkort del 1) er ikke bilen registrert på deg, kun eierskiftemelding i systemet.

Du vil få nytt vognkort ja, men det hjelper ikke i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...