Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[løst]Hun lå med en annen mens vi datet


Gjest gjest88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men alså tingen er den at nå sliter jeg med tillit og slikt, siden hun har holdt noe slikt sjult i 5 mnd mens vi har vert sammen.

 

 

har jeg rett til å stille stor tvil til henne nå?

 

Hvordan kan du tvile på henne?

 

Det var du som sa til henne at du anså henne som pulevenn. Er man pulevenner har man ingen forpliktelser og da er det ingenting i veien for at hun kan ha andre partnere. Punktum.

 

Det at hun ikke sa noe betyr ikke at du ikke kan stole på henne. Hun sa nok ingenting for hun var redd hvordan du ville reagere. Og dersom du selv sier at forholdet ikke hadde blitt noe av om du hadde visst det så hadde jo hun rett i det. Men om du føler deg sviket, noe eg ikke synes du burde, så får du heller gjøre opp en mening om du ønsker å fortsette forholdet, og deretter enten "sette alle kluter til" og engasjere deg i det, eller stoppe det her og nå før dere skiller dere med felles barn.

Lenke til kommentar
Gjest gjest88

nomore:

 

kan du begrunne deg litt med din mening om hvorfor jeg ikke skal føle meg sviket?

 

 

 

 

 

 

hva om jeg nå nå om 4 mnd. får høre: "du... jeg må fortelle deg en ting.. ikke bli sint eller noe.. men du vet på den festen for 3 måneder siden? hvor jeg og han bjørn kåre hadde så god tone, og forsvant litt i løpet av kvelden? ..Eh, vel.. vi lå sammen.. unskyld".

 

Da får jeg litt tanker som:

Hva mer er det hun skjuler for meg? stemmer det hun har sagt om seg selv og hvordan hun er, i det hele tatt? Har hun ligget med 500 stykker? Er hun bare hos vennene sine og ser film, eller har de en svær orgie?

 

Dere skjønner tegninga..

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet. Med mindre du har spurt spesifikt om hun har hatt seg med andre mens dere var pulevenner, og hun har svart nei, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal stole mindre på henne. Ville du holdt henne oppdatert om alle du pulte på i den samme perioden, om du hypotetisk sett skulle fått deg noe annet?

 

Menmen, 18 og 19 år. Dere hadde nok ikke blitt gamle sammen uansett.

Lenke til kommentar
nomore:

 

kan du begrunne deg litt med din mening om hvorfor jeg ikke skal føle meg sviket?

 

Man trenger vel ikke begrunne det mer enn at det var du som la ann føringene på "forholdet" når du sa dere var pulevenner. End of story. Er dere pulevenner har dere ingen forpliktelser.

Lenke til kommentar
hadde jeg fått vite det med en gang hadde det ikke blitt noe forhold.

 

men nå vil jeg ikke gjøre det slutt pga hun har krøpet under huden min om dere forstår.

 

 

Slutt å sutre. Du sa dere var bare pulevenner, og da har dessverre du ikke noe rett til å klage nå. Ta deg sammen, og vær glad du har ei dame.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Gjest gjestma

dette er da dama til gjest88 som startet denne tråden :-)

 

veldig kjekkt at dere er litt enige med meg da.

 

for tingen er jo det at det aldri hadde sjedd om han ikke hadde sårt meg slik.. jeg holdt jo på å bli skikkelig forelska i fyren å følte alt gikk utrolig bra med oss. så forteller han at han har sakkt til alle kameratene sine at jeg er pulevennen hans osv, det forteller meg jo at han ikke eier følelser for meg å bare liker å pule på meg å at det er det eneste jeg har.

 

jeg har blitt brendt nokk av gutter til å forstå at det var en dead end å jeg var ute etter et forhold ikke en pule buddy.

 

så jeg trodde etter det at kontakten var over å at hele greiene bare var en stor waste of time å føleser (IGJEN!) å starta min tid som singel, gikk ut drakk med noen venner.. å skulle såve hos en kamerat å dere vet jo hvordan det går på fylla. for lenge siden var jeg dritforelska i denne kameraten da så hadde vert borti han før men brente meg der og.. etter d har vi hatt to kosestunder sammen. å når jeg fortellte gjest88 hvor mangen jeg hadde vert med så sto jo han på lista.. så han visste jo at det hadde skjedd men ikke at det sjedde da også..

 

men jeg har lyst at han skalø forstå hvorfor dette ikke ble fortalt med en gang, jeg er en utrolig åpen person og ville fortalt det med en gang. men rådførte meg med en haug av venner å de var enstemmig enige om at det burde ikke han få vite for han hadde ikke noe med det.

 

så var jeg på besøk hos han kameraten min nå i jula å vi snakka å opdaterte oss på hverandre.. så spurte han hvordan det gikk med kjærligheten å jeg sa at jeg hadde hatt han samme i et halvt år snart.. å da sa han "vi var vel ikke utro i sommer da?" å d va da han minte meg på at o shit jeg må fortelle det.. men var jo aldri utro vi ble sammen nesten 2 mnd etter dette eller noe..

 

men han mener nå at det kansje er enda mer ting jeg holder sjult osv.. han vil ikke forstå at det ikke er noe mer. at jeg er helt ærlig..

 

jeg er så lei meg.. dette er beste gutten jeg noen gang har møtt. å vi har det jo drit bra sammen jeg er hos han 90 % av tiden.. er ikke hjemme en gang såver hos han 24/7 å vi har det ekstremt kos.

 

men vil ikke at det der skal ødelegge hans tilit til meg

Lenke til kommentar
dette er da dama til gjest88 som startet denne tråden :-)

 

Fint at du også poster din side av saken :)

 

Eg synes ikke at du har gjort noe galt så lenge episoden inntraff før dere "ble sammen". Er man ikke sammen eller har avtalt noe har man heller ingen forpliktelser ovenfor den andre. Hva man da enn gjør, så lenge man synes det er greit selv, så er det greit. Trådstarter(din type) har jo i dette tilfelle lagt veldig klare føringer for hvilket forhold dere hadde da han sa dere var pulevenner. Ikke bare sa han det til deg, men han sa det også til kamerater(ref innlegget ditt). Ligger du da med noen andre samtidig så er det din sak, og kun din sak. Ikke hans.

 

Det virker jo nå som om dere har følelser for hverandre og er knyttet sammen. Fokuser og bygg på dette. Begge to. Legg hendelsen bak dere, men bli ferdig med den, kall en spade for en spade og se fremover(gjelder også begge). Dersom dette er noe som blir liggende og irritere en eller begge parter vil det gå ut over forholdet i så stor grad at det enten ødelegger en eller begge av dere og hvertfall forholdet.

 

Lykke til videre begge to. Uansett hva som skjer så er det viktig å bli ferdig med saken nå, enten dere "kiss and make up" eller om dere avslutter forholdet.

 

Dette var da min mening :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

I mine øyne så har hun ikke gjort noe galt. Dere var ikke sammen på tidspunktet og hadde dermed ingen forpliktelser til hverandre.

 

men hva mener dere med at det kommer frem så sent og ikke like etter det skjedde?

Hun har da ingen meldeplikt til deg??

Jenta har i det minste vært fortrolig og fortalt ting til deg. Selv om det virker som om det beste hadde vært om hun holdt kjeft.

 

Å dumpe henne for dette blir ditt tap. Gå glipp av ei kjempedame pga noe som har skjedd før dere ble ett par.

 

Sjalusi :thumbdown:

Lenke til kommentar

La meg se om jeg har forstått riktig her. Du å henne datet. Hun var ute etter ett forhold med deg, men du var ute etter en knullevenn. Etter en stund finner hun ut av dette, å begynner da å oppføre seg slik en knullevenn skal. Istedet for å da bare sjangse på deg (noe hun da synes virker dødfødt fordi du bare vil ha en knullevenn) så begynner hun å se seg litt rundt. Hun ender da opp med å ligge med en annen en p.g.a du har sagt hun bare er en knullevenn, ikke kjærestematriell å så i ettertid når du faktisk har skjønt at dette er en ordenlig jente så blir du sammen med henne. Etter enda noen mnd så finner du ut at hun da har lagt med noen andre mens dere var knullevenner (noe som var din ide) å nå stoler du ikke på henne lengre. Hvor dum går det an å bli. Det er du som har dritt deg loddrett ut. At du i det hele tatt tør å prøve å gi henne skylden for dette er helt patetisk. Voks opp mann. Du har dritt deg ut, å hele skylden ligger på deg. Vær glad kjæresten din i det hele tatt gadd å være sammen med deg etter hvordan du har oppført deg.

Lenke til kommentar
Gjest gjestma

setter stor pris på alle svar..

 

jeg håper at tiliten kommer på plass igjen. forstår egentlig typen og veldig godt, selvfølgelig skulle jeg ikke ha venta så lenge osv.. men alt i alt så kunne jeg bare ha hold helt kjeft for det er faktisk ikke noe som han skulle ha visst.

 

å han vemmer seg jo over det.. etter jeg hadde sakkt det nekta han å være borti meg (kyss, klem osv.) å det ble en vondt natt på sofaen å ingen av oss såv den natten.

 

alså hadde jeg fått samme besjeden så hadde det være litt "wow, did`t see that coming" men alt hadde jo vert normalt for det.. siden jeg ser på hvordan vi har hatt det og har det sammen å ville ikke ødelagt det for noe som sjedde det halvt år før. når vi levde fint i det halve året etter der sjedde.

 

 

 

vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. nå går det ikke en dag uten at han eller jeg spør hverandre om neon av oss har tenkt å gjøre det slutt. etter et feil blikk eller noe blir det spørsmålet stillt å jeg føler at han vil gjøre det. han sier jo at han ikke vil det å han han elsker meg..

 

det er så fælt.. hvem kan ha at forhold til en person om ikke vil stole på deg?

 

hater dette, skulle aldri sjedd. vi har og hadde det jo helt perfekt. men begge sliter med de tankene nå..

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt flere ganger i denne tråden, jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du gjorde noe feil når han sa hvor landet ligger. Selvfølgelig var det kanskje dumt at du fortalte det når det viser seg i ettertid at han tar det tyngre enn hva du trodde han gjorde, men det er litt vanskelig å gjøre noe med. Så håper det ordner seg for dere begge!

Dette er egentlig noe dere begge skal drite i, og gå videre med forholdet deres! Ikke stopp med pratingen hvertfall, da blir det bare misforståelser...

Lenke til kommentar
Gjest gjestma

tusen takk LOOM :-)

 

 

men alså en ting om jeg gjorde noe galt eller ikke med å være med han kameraten min.. men det med at jeg ikke sa det.. snakket om det med typen senest i dag.. å han sa at hadde du sakkt det når det sjedde hadde vi aldri blitt sammen

 

så spurte eg han om det hadde vært bedre om vi ikke hadde blitt sammen, om hadde ville hatt det ugjort. da sa han at nei han ville ikke det. så sa han noe som overasket meg da.. "jeg andrer på at jeg var drittsekk da" så han begynner å innse at hadde han aldri sett på meg som en jævla hore å heller sett på meg som en person å ikke tråkket slik på meg. så hadde det aldri sjedd. det er det dere har hjulpet han med å forstå.

 

 

 

 

men jeg føler like vondt uansett.. jeg er ikke en person som holder ting sjult.. jeg suger på å lyve.. kan ikke lyve til noen utenom foreldre å lærere (ganske vite løgner da). hadde han spurt meg da "når var sist du lå med noen" hadde jeg jo svart helt ærlig.. eller "hva sjedde når du var ute i går" da og hadde det komt fram.. men han spurte aldri..

 

off.. blir gal..av så mye tenking.. men dere har nok rett. vi må bare finne oss i at det har sjedd. snakke det i senk å så glemme det å sette pris på at vi har hverandre i stede for å tenke på når vi ikke har hverandre mer..

 

elsker jo tross alt denne gutten, det er den beste gutten jeg noen gang har møtt. å har en plan om at vi faktisk kan dele gode å lange tider sammen. vil ikke la dette ødelegge.

Lenke til kommentar
men alså tingen er den at nå sliter jeg med tillit og slikt, siden hun har holdt noe slikt sjult i 5 mnd mens vi har vert sammen.

 

 

har jeg rett til å stille stor tvil til henne nå?

Hør nå her: Du har ingen grunn til å tvile på henne i det hele tatt. Tvert imot!

Det som har skjedd her er faktisk ikke at hun har brutt tilliten, men det stikk motsatte! Hun har betrodd deg noe du ikke hadde noen rett overhodet til å vite. Dét er tillit det!

 

Dette vitner på ingen måte om at hun er tilbøyelig til å være utro. Det som skjedde skjedde mens hun var singel, ikke mens dere var kjærester. Ting som skjer som singel, kan ikke brukes som grunnlag for noen som helst vurderinger i et forhold.

Hvis jeg har 2 one night stands på 2 uker, og et år etter får meg en kjæreste, betyr ikke det at jeg vil ligge med ei annen uka etter. capiche?

 

Her er hva du bør gjøre: Glem den tåpelige, grunnløse sjalusien din, si unnskyld, og vær glad for at hun beholder deg, for det er du som ikke viser tillit ved å tvile på henne uten grunn!

Lenke til kommentar
Gjest gjestma

vi har nå kommet til enighet å alt kommer til å bli bra. vi skal glemme alt dette å bruke tiden våres på å bygge opp forholdet i stede for å bryte det ned.

 

 

vi takker for hjelpen :new_woot:

Lenke til kommentar
men alså tingen er den at nå sliter jeg med tillit og slikt, siden hun har holdt noe slikt sjult i 5 mnd mens vi har vert sammen.

 

 

har jeg rett til å stille stor tvil til henne nå?

 

Så du hadde heller sett at hun holdt det skjult (etter at du selv forårsaket det)?

 

Nei makan for en selvopptatthet.

 

Voks opp og få deg en hobby. :) Så slipper du å kaste bort tid på å tenke på detaljer. Det virker ikke sånn nå, men etter at dere har vært sammen i x antall år så vil ett ligg fra tiden dere datet ha nada å si. Det at hun valgte å faktisk fortelle deg det vil derimot være noe som kan være med å gjøre forholdet sterkere.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...