Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tatovering hovner opp...?

Gjest Guest_silje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_silje_*

Hei!

Jeg har to tatoveringer. Den ene er en liten tribal på høyre bakskulder, som jeg tok for 3 år siden. Den andre er på leggen, to små kinesiske tegn, som jeg tok våren 2007. Tidligere i kveld merket jeg at den på skulderen begynte å bli øm, da jeg klødde meg der. Etterhvert begynte den å hovne opp, og nå er hele tatoveringen hoven. Den på leggen begynte ca. 10 minutter etterpå å hovne opp. Jeg tok på Aloe Vera Gel, som ikke virket på dette. Minner meg litt om elveblest. Begge tatoveringene er grodd godt, og det har ikke vært noen form for komplikasjoner under helbredelsestiden.

Er det noen som har peiling på hva dette kan komme av?

Mvh,

Silje-Mari.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har to tatoveringer. Den ene er en liten tribal på høyre bakskulder, som jeg tok for 3 år siden. Den andre er på leggen, to små kinesiske tegn, som jeg tok våren 2007. Tidligere i kveld merket jeg at den på skulderen begynte å bli øm, da jeg klødde meg der. Etterhvert begynte den å hovne opp, og nå er hele tatoveringen hoven. Den på leggen begynte ca. 10 minutter etterpå å hovne opp. Jeg tok på Aloe Vera Gel, som ikke virket på dette. Minner meg litt om elveblest. Begge tatoveringene er grodd godt, og det har ikke vært noen form for komplikasjoner under helbredelsestiden.

Mvh,

Silje-Mari.

Høres helt rart ut. Men viss begge hovnet opp etter du kun klødde på den ene så kan du jo på en eller annen måte ha utviklet en allergi for blekket. Høres helt rart ut, men det er nå det eneste vetuge jeg kunne komme på i farten. Gjør det vondt?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_silje_*
Hei!

Mvh,

Silje-Mari.

Høres helt rart ut. Men viss begge hovnet opp etter du kun klødde på den ene så kan du jo på en eller annen måte ha utviklet en allergi for blekket. Høres helt rart ut, men det er nå det eneste vetuge jeg kunne komme på i farten. Gjør det vondt?

Vondt, og vondt... Det er veldig ømt. Huden rundt er slett ikke hoven. Bare på tatoveringa.

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som en allergisk reaksjon av noe slag. Jeg vil anbefale deg å gå til legen for å sjekke det på mandag, eller til legevakten om det blir verre. Jeg jobber hos en tatovør (er ikke tatovør selv), og jeg har sett en del allergiske reaksjoner av forskjellige slag, men det er som oftest rett i etterkant av da tatoveringen er påført og ikke flere måneder etterpå. Men kroppen sier fra om mye rart hvis den synes noe er galt.

Gå ihvertfall til legen å sjekk opp i det. Jeg tviler på at det er noen tatovører som kan hjelpe deg ihvertfall. De har ikke reseptblokker til å skrive ut allergikremer med så vidt jeg vet. Dessuten er de heller ikke kompetent til å si hva det måtte være bedre enn en lege kan.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det er noen tatovører som kan hjelpe deg ihvertfall. De har ikke reseptblokker til å skrive ut allergikremer med så vidt jeg vet. Dessuten er de heller ikke kompetent til å si hva det måtte være bedre enn en lege kan.

Det er riktig, det var derfor jeg ville ha gått til lege. Men tenkte kanskje enkelte av tatovørene har erfart lignende tilfeller tidligere og kan gi svar på hva som var løsningen ved disse tilfellene. Uansett er lege eneste måte å få legemidler eller hjelp på.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det er noen tatovører som kan hjelpe deg ihvertfall. De har ikke reseptblokker til å skrive ut allergikremer med så vidt jeg vet. Dessuten er de heller ikke kompetent til å si hva det måtte være bedre enn en lege kan.

Det er riktig, det var derfor jeg ville ha gått til lege. Men tenkte kanskje enkelte av tatovørene har erfart lignende tilfeller tidligere og kan gi svar på hva som var løsningen ved disse tilfellene. Uansett er lege eneste måte å få legemidler eller hjelp på.

Jeg las faktisk ikke det siste du skreiv. Sorry :blush:

Lenke til kommentar

Hmmm... Mine tattoveringer bruker å hovne opp å klø når jeg har infeksjoner i kroppen. Trenger ikke være noe stort, bare en forkjølelse eller lignende. Så må du også huske at tattoveringene er arrvev. Hvis du noen gang har hatt et skjikkelig arr vil du merke at også det vil klø til tider, spesielt ved infeksjoner i kroppen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

jeg har en stor tatovering på skuldra mi, den blir hoven når jeg klør på den.

Men det er ikke noe farlig, bare smør den med fuktighetskrem så blir det bra...

men grunnen til den blir sånn er fordi at du har tynn hud, så har den personen tatovert deg dypt i huden din og da blir du sånn noen ganger:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...