Gå til innhold

Soundgarden - Albumguide & Diskusjon

krizzzy

Anbefalte innlegg

SOUNDGARDEN - ALBUMGUIDE

kotsclub.jpg

HISTORIE

Soundgarden blei stifta i 1984 og var eit av banda som starta sjangeren grunge. Seinare kom band som Nirvana, Alice in chains og Pearl Jam, men Soundgarden var meir eit tradisjonelt rockeband og hadde mykje til felles med Led Zeppelin og The Stooges; spesielt i dei første åra.

Soundgardens to første album hadde heller liten kommersiell suksess, men dei fikk eit lite gjennombrot i 1991 med albumet Badmotorfinger, og då særlig med singelen Outshined. Men det var først i 1994 at Chris Cornell & Co slo skikkelig igjennom og dette skjedde med albumet Superunknown. Dei hadde no skifta til ein litt roligare og melodiøs musikkstil og singelen Black Hole Sun er eit godt døme på dette. Det er for øvrig ein ekstremt fin sang og ei av mange perler. Soundgarden blei oppløst i 1996, men fikk gitt ut albumet Down on the Upside før eventyret var over

nmc4.jpg

Bandmedlemmer

• Chris Cornell (vokal)
  • Kim Thayil (gitar)
  • Hiro Yamamoto (bass, 1984-90)
  • Ben Shepherd (bass, 1990-97)
  • Matt Cameron (trommer)

Album

• 1987 - Screaming Life/Fopp
  • 1988 - Ultramega OK
  • 1989 - Louder Than Love
  • 1991 - Badmotorfinger
  • 1992 - Badmotorfinger
  • 1994 - Superunknown
  • 1996 - Down On The Upside
  • 1997 - A-Sides

ALBUMGUIDE

Screaming Life/Fopp(1987/88)

Soundgarden-ScreamingLifeFopp.jpg

Det to første utgivningane til Soundgarden var verken spesielt imponerande eller så mykje å sjå tilbake til, men det viser i det minste ein del av kva vi seinare har å sjå fram til og nokre høgdepunkt var det absolutt. Ein får mykje Zeppelin og Sabbath assosiasjonar på denne plata og det er på mange måtar kun "Nothing To Say" som skikkeleg er innom grunge-kategorien. Ellers så har ein cover av Green River sin "Swallow my pride" og Ohio Players med Fopp. Sistnemnte er gjort i to ulike versjonar, med svært dårlege resultat i begge tilfella. Dette albumet er nok for dei mest interesserte, men 2-3 av sangane er det lurt å få med seg.

Sporliste

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
  1. Hunted Down
  2. Entering
  3. Tears to Forget
  4. Nothing to Say"
  5. Little Joe
  6. Hand of God
  7. Kingdom of Come
  8. Swallow My Pride
  9. Fopp
  10. Fopp

Spesielle høgdepunkt: Hunted Down, Nothing To Say og Little Joe

Karakter: 5/10

ULTRAMEGA OK(1988)

Soundgarden-UtramegaOK.jpg

Eit gjennomført rockealbum, uten alt for mange sangar som skiljer seg ut kan ein vel kategorisere Ultramega OK som, kanskje med unntak av Flower. Ein byrjar å sjå konturane av det som seinare skulle bli kalla grunge, og at Soundgarden var ein av grunnleggarane er det liten tvil om. Det er veldig mørkt og rett fram, sjølv om humoren òg var viktig her. Sangane "665" og "667" er parodiar på at det "var" satanistisk innhald i rocken (stairway to heaven..). "665" har meldingar om julenissen når ein spelar det baklengs, som eit hint til dei påståtte meldingane om satan. Dette er heller ikkje eit av dei beste albuma til Soundgarden, men det gjorde til at ein kom seg til eit større plateselskap og innflytelsen det hadde på resten av miljøet skal på ingen måte undervurderast.

Sporliste

1. Flower
  2. All Your Lies
  3. 665
  4. Beyond the Wheel
  5. 667
  6. Mood for Trouble
  7. Circle of Power
  8. He Didn't
  9. Smokestack Lightning
  10. Nazi Driver
  11. Head Injury
  12. Incessant Mace
  13. One Minute of Silence

Spesielle høgdepunkt: Flower og All Your Lies

Karakter: 6/10

LOUDER THAN LOVE (1989)

Soundgarden-LouderThanLove.jpg

Det første albumet hos eit større plateselskap er òg det beste hittil. Dette som det forrige er eit gjennomført bra album, men lider òg av at ein manglar den skikkelege hiten. Ein sang som på mange måtar sette standarden for resten av plata. Ein har "Ugly Truth" og "Hands all over" som er veldig gode sangar, men som kanskje manglar det lille ekstra som hadde heva denne plata opp blant dei beste. Den er uansett eit must hos alle fans.

Sporliste

1. Ugly Truth
  2. Hands All Over
  3. Gun
  4. Power Trip
  5. Get on the Snake
  6. Full on Kevin's Mom
  7. Loud Love
  8. I Awake
  9. No Wrong No Right
  10. Uncovered
  11. Big Dumb Sex
  12. Full On (Reprise)

Spesielle høgdepunkt: Ugly Truth, Hands All Over og Loud Love

Karakter: 8/10

BADMOTORFINGER (1991)

Soundgarden_-_Badmotorfinger.jpg

Etter mi meining er dette Soundgarden sitt beste album. Her får ein den eine klassikaren etter den andre slengt i trynet. Det er hardt, men på same tid melodiøst. Cornell brukar si fantastiske stemme på best mogleg måte, og det verkar som om heile bandet er blitt løfta av den nye bassisten Ben Shepherd. Dette var på mange måtar gjennombrotet til Soundgarden, men dei kom diverre litt i skyggen av "Nevermind" og "Ten" som kom ut på nesten den same tida. Ellers er eg nok ganske sikker på at dette albumet hadde hatt ei høgare stjerne hos ungdom no til dags. Ein liten kuriositet er jo at Johnny Cash seinare laga cover av Rusty Cage. Større annerkjennelse for kvalitet er det vel vanskeleg å få? Den som ikkje har Badmotorfinger i platesamlinga si bør absolutt skaffe seg den. Dette er grunge på sitt beste.

Sporliste

1. Rusty Cage
  2. Outshined
  3. Slaves & Bulldozers
  4. Jesus Christ Pose
  5. Face Pollution
  6. Somewhere
  7. Searching with My Good Eye Closed
  8. Room a Thousand Years Wide
  9. Mind Riot"
  10. Drawing Flies
  11. Holy Water
  12. New Damage

Spesielle høgdepunkt: Rusty Cage, Outshined, Slaves & Bulldozers, Jesus Christ Pose og Room a Thousand Years Wide

Karakter: 10/10

SUPERUNKNOWN (1994)

Superunknown.jpg

Dette er uten tvil det albumet som Soundgarden selgte mest av og som blir hugsa i etterkant. Dei fekk i tillegg grammy for både "Black Hole Sun" og "Spoonman", som må seiast å vere ein bra prestasjon. Ein merkar her at ein har blitt litt rolegare og melodiøse, noko som ein merkar i auka sal og listeplasseringar. Meir radiovennlege kan ein vel kalle det. At dette òg er eit fantastisk album går det ikkje an å diskutere i mot. Utanom "Black Hole Sun" (som eg faktisk ikkje har spesielt sansen for) er det fleire sangar som kappast om å vere best. "Fell on Black Days" og "The Day I Tried To Live" er strålande sangar og det held berre fram. Det er kvalitet over heile linja, og ein kan vel knapt kalle nokon av dei under middels. Anbefalast!

Sporliste

1. Let Me Drown
  2. My Wave
  3. Fell on Black Days
  4. Mailman
  5. Superunknown
  6. Head Down
  7. Black Hole Sun
  8. Spoonman
  9. Limo Wreck
  10. The Day I Tried to Live
  11. Kickstand
  12. Fresh Tendrils
  13. 4th of July
  14. Half
  15. Like Suicide
  16. She Likes Surprises

Spesielle høgdepunkt: Fell on Black Days, Superunknown, Black Hole Sun, Spoonman, The Day I Tried To Live

Karakter: 10/10

DOWN ON THE UPSIDE (1996)

Soundgarden-DownOnTheUpside.jpg

Etter to fantastiske album på rad så er Down On The Upside ein liten skuffelse i forhold. Det er langt ifrå eit dårleg album, men ein når ikkje heilt opp til gamle høgder. Ein hadde haldt fram med utviklinga og gjekk meir vekk frå det tunge og mørke og blei endå rolegare/melodiøse. Det er eit ganske så variabelt album på mange måtar og går frå det heilt store (Rhinosaur, Pretty Noose) til det ganske dårlege (Ty Cobb, Applebite). Det selgte i tillegg langt ifrå like mykje som det foregåande albumet, sjølv om statusen til Soundgarden aldri hadde vore høgare. Ein del godbitar er det her, så det anbefalast dette òg.

Sporliste

1. Pretty Noose
  2. Rhinosaur
  3. Zero Chance
  4. Dusty
  5. Ty Cobb
  6. Blow Up the Outside World
  7. Burden in My Hand
  8. Never Named
  9. Applebite
  10. Never the Machine Forever
  11. Tighter & Tighter
  12. No Attention
  13. Switch Opens
  14. Overfloater
  15. An Unkind
  16. Boot Camp

Spesielle høgdepunkt: Pretty Noose, Rhinosaur, Blow Up the Outside World, Burden in My Hand

Karakter: 8/10

A-SIDES (1997)

Soundgarden_a-sides_cover.jpg

Samlealbum

Sporliste

1. Nothing to Say
  2. Flower
  3. Loud Love
  4. Hands All Over
  5. Get on the Snake
  6. Jesus Christ Pose
  7. Outshined
  8. Rusty Cage
  9. Spoonman
  10. The Day I Tried to Live
  11. Black Hole Sun
  12. Fell on Black Days
  13. Pretty Noose"
  14. Burden in My Hand
  15. Blow Up the Outside World
  16. Ty Cobb
  17. Bleed Together

PS! "Historia" er berre midlertidig. Den kjem til å bli utvida og oppdatert. Kjem òg til å fikse på bileta ( dei er ikkje optimale..) og satsar på å få til ei oppsummering. Kom gjerne med Ris/ros, eller innspel på om noko manglar eller burde vore gjort annleis.

Endret av krizzzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjempeguide krizzzy! Skulle akkurat til å få tak i litt Soundgarden, men visste ikke hvilke album, så nå vet jeg jo det :D

Takk takk ;) Sjekk forresten ut Temple of The Dog òg. Reknar med at eg kjem til å lage ein liten notis om det på slutten av innlegget.

Nei nei, det er enkelt: Badmotorfinger, Superunknown og Down on the upside. De tidligere platene er ræl og samleplata trenger du ikke.

Syns ikkje Louder Than Love står så mykje tilbake for DoTU kvalitetsmessig. Dessuten så bør han få med seg enkelte låtar frå den første EPen som Nothing to Say.

Endret av krizzzy
Lenke til kommentar
Du må bestemme deg for om du synes Black Hole Sun er nydelig eller ikke noe spesielt bra, hehe.

Hehe, er klar over den "leifen" der, men har henta historia frå ein eldre omtale eg skreiv om bandet, og hadde meir sansen for sangen då. Skal få fiksa det ;)

Fin guide til et flott band.

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Flott guide, selv om jeg må si meg uenig i poengscoren du gir til Down on the Upside. Noe av det jeg selv føler er spesielt med Soundgarden, er at hvert album de ga ut var bedre enn det forrige. Ingen andre band på min ”liste” har hatt tilsvarende utvikling.

Jeg vil likevel, som du, anbefale nye lyttere å starte med Badmotorfinger og Superunknown.

Dagen jeg fikk vite at bandet var oppløst er uten tvil den tristeste dagen i min ”musikkverden”. Når Audioslave kom på banen noen år senere håpte jeg at dette skulle bli et lite plaster på såret – Istedenfor føltes dette som noen jevlige ballespark.

Dersom du føler for mer Soundgarden, anbefaler jeg heller å prøve ”Temple of the Dog” (self-titled) fra 1991. Masse historie bak dette albumet, både for Soundgarden, Pearl Jam og Mother Love Bone- fans.

wiki

Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt lov å vere ueinig. Karakteren er subjektiv, men eg står framleis fast på min. Ellers så er eg heilt einig i at Temple of The Dog er noko som fans av Soundgarden (og andre for den saks skuld) bør sjekke ut, som eg har skrive før i denne tråden. Kombinasjonen Vedder/Cornell er herleg på eine sangen :)

Lenke til kommentar

Soundgarden er snadder. Har stort sett kun hørt på Badmotorfinger og Superunknown. Vanskelig å si hvilket jeg egentlig liker best. De beste sangene på Badmotorfinger er bedre enn de beste på Superunknown, men Superunknown har flere gode sanger enn Badmotorfinger. Syns en del av sangene på Badmotorfinger er ganske middelmådige.

Favoritter på Badmotorfinger:

1. Rusty Cage

2. Outshined

3. Slaves & Bulldozers

4. Jesus Christ Pose

9. Mind Riot

Resten av sangene er jeg ingen stor fan av. Vanligvis hører jeg de 4 første, for så å slå av platen.

Favoritter på Superunknown:

Alle sangene er tøffe... ALLE! Kickstand er vel kanskje den jeg hadde savnet minst.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...