Markn Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Haha okei Den er grei Skal prøve i morgen! Annbefaler dere å begynner i fotoklubber da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ja, det kan være en fin plass å bli kjent med flere fotointeresserte. Søk på nettet (google, telefonkatalogen osv) etter fotoklubb så finner du kanskje en nært der du bor. Lenke til kommentar
Markn Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Ett lite tips. Ta bilder fra stillinger\plasser\retninger folk vanligvis ikke ser evt. motivet fra, da blir plutselig bilde mer interessant. Ja men vanskelig feks. å ta bilde av et tre! Alle veit hvordan det er og ser ut! Det vanskelige er å få tre`et sett fra en annen vinkel! Synes bilder av biler og slikt i fart høres spennende ut! Skal også se noen bilder i bladet for å få bilder fra brae vinkler! ååå. Gleder meg til å prøve dette Simen1 @ Har allerede sendt en mail der jeg spurte om generelle ting. Har lyst men veit ikke om det finnes fler der på min alder! (16år ) Lurer på om jeg snart skal bestille kamera! Noen tips og linker?! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Olympus SP-55OUZ er allerede et meget bra kamera du sikkert kan vokse med en stund fremover. Kjøp heller et ennå bedre kamera når tiden er moden for det og du er trygg på det kameraet du allerede har. Man lærer ikke nødvendigvis noe raskere av å ha et dyrere kamera. Selv hadde jeg et ganske enkelt digitalkamera i 3 år før jeg avanserte opp til speilrefleks. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Et enkelt men godt råd: SE! Øyet er det viktigste fotografiske verktøyet du har. Det må trenes. Finn noe du liker å se på. Gå rundt det og finn ut fra hvilken vinkel det ser finest ut, legg merke på hvordan lyset faller på det. Tenk deg en billedramme rundt det. Kom gjerne tilbake til det samme i ulikt lys. Legg merke til forskjellene, spør deg selv hvorfor. Tenk hele tiden lys. Mye annet du kan gjøre, men du vil garantert ha nytte av å bruke tid på dette. Tim Lenke til kommentar
Markn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Takk tim for tipset! Gikk rundt i garasjen og tok noen bilder :!: Tenkte over masse med vinkler og lys, men fikk faktiskt tatt 2 stk. bilder som blei bra! (Min mening ) For dem som vil se legger jeg inn linker. Kommenter! Si ifra hva dere syns da! (Ikke vær frekk/nedtalende . Mine første "proffbiler") Bilde 1 (ClickIT) Best Bilde 2 (Clickit) Nest best! Bilde 3 (Clickit) Ikke det beste, men fornøyd! Endret 6. januar 2008 av Markn Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Bra du faktisk prøver på litt spennende vinkler og komposisjon. Det er en god start. Det "beste" bildet i følge deg selv er i likhet med mange av mine mange bilder i min egen startfase. Her er heller problemet at kanten egentlig er veldig lite spennende. Prøv heller og finn noe mer spennende å avbilde, så blir nok resultatet også mer brukbart. Men du er på rett spor i hvertfall. Stå på! Lenke til kommentar
Markn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Icefox, du skulle nesten ha fått et skyss på skinnet ! :D Mener det. Du får i alle fall meg til å holde på en stund nå! Takk for ett fint inlegg. Håper jeg noen gang kommer til å bli fotograf for Gatebil magasinet. Motor. Eller andre blad/magasiner. Siden 8 kl har jeg hatt interesser for foto. Men tidligere hadde jeg ikke råd til kamera eller noe. Nå går jeg på skole, og økonomien stiger Håper på et bedre kamera til sommern Såg faktiskt på dine bilder i stad Fine dem Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Icefox, du skulle nesten ha fått et skyss på skinnet ! :DMener det. Du får i alle fall meg til å holde på en stund nå! Takk for ett fint inlegg. Håper jeg noen gang kommer til å bli fotograf for Gatebil magasinet. Motor. Eller andre blad/magasiner. Siden 8 kl har jeg hatt interesser for foto. Men tidligere hadde jeg ikke råd til kamera eller noe. Nå går jeg på skole, og økonomien stiger Håper på et bedre kamera til sommern Såg faktiskt på dine bilder i stad Fine dem 1. I det første har du faktisk greid å skape en fin følelse av dybde. Kan du tenke deg hvorfor? Du har og fått fram teksturen i treet bra. Kan du tenkte deg hvorfor? 2. Nummer to blir litt for rotete etter min smak. Litt for mange ting i bildet rett og slett. De sloss om oppmerksomhet. Og så berører den ene bolten billedkanten. Litt uheldig det, fordi sånt ofte drar blikket ut av bildet. Ser du hva jeg mener? 3. Nummer tre synes jeg rett og slett suger Neida. Jeg tuller. Men det er hverken skarpt eller skikkelig uskarpt. Og så er kanskje ikke motivvalget det mest spennende. Får jeg og et nesten skyss nå? Tim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg er enig i FotoTims vurdering av bilde nr. 1 og nr. 3; men jeg synes han er urettferdig over nr. 2. Jeg synes du har fått til en veldig stilig effekt - man blir sugd inn i bildet. Så det er min favoritt. Tom Lenke til kommentar
Markn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 1. I det første har du faktisk greid å skape en fin følelse av dybde. Kan du tenke deg hvorfor? Du har og fått fram teksturen i treet bra. Kan du tenkte deg hvorfor? Fordi her er det ikke noe rot? Fordi at her er det noe man følger innover og gjerne vil se mer til? Nei, for og si det slik. Jeg kan ikke spesielt mye. Tar mer bilder og er førnøyd! Men takk begge for gode forklaringer! Føler jeg fikk med mye når du beskrev det slikt! Nr 3 suger! Det er jeg enig i! For meg skal dere bare si AKKURATT hva dere føler for! Begge 2 får et skyss på skinnet Forklaring og tips gjør det hele lettere og forstå! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Icefox, du skulle nesten ha fått et skyss på skinnet ! :DMener det. Du får i alle fall meg til å holde på en stund nå! Takk for ett fint inlegg. Jo takk Dessverre er du gutt Ser du har fått mer konstruktiv kritikk nedover her. Som sagt er du på riktig spor og prøvd deg på noe mer spennende vinkler. Skaff deg inspirasjon ved å henge her på forumet, se på bilder fra andre dyktige fotografer på nettet og ikke minst les fotobøker. Lær deg grunnleggende kamerateori (eksponering) og komposisjonsregler. Du får legge ut noen bilder til kritikk når du får fanget noen blinkskudd! Lenke til kommentar
Markn Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hehe ja skal få sett på noen bilder her Takk for inlegger alle sammen Lenke til kommentar
Markn Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Det blir kanskje at jeg begynner i en fotoklubb snart. Fikk sett i noen magasiner på skolen idag. Sjekka også bilblader på nett. Både ifra tyskland og italia. Skikkelige bilder der. Har også fått tips fra en kjenning. Håper jeg også får med en kompis og blir med i klubben Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fotografi handler om både teknikk og kreativitet. For at det skal bli virkelig knall må man ha god nok teknikk og strålende kreativitet. Tren begge aspekter. Se mange flotte bilder. Ta mange bilder. Ha det gøy med kameraet ditt! Lenke til kommentar
Markn Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Takk for det Drar til mo idag. Skal spille håndballkamper. Får se om jeg tar med kamera eller ikke! Er litt redd for evt. og få det frastjelt. Men skal legge merke til det du sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå