Gå til innhold

Mike Huckabee er smart, men han gir ingen forklaring på hvorfor Gud skapte verden

Anbefalte innlegg

Han tror ikke nødvendigvis på evolusjon, og ser ikke ut til å se bort fra skapelsesberetningen i Bibelen. "Det som er viktig er ikke hvordan Gud skapte verden, men AT han gjorde det", sier Huckabee. Men hvordan kan han vite dette? Det sier han ingenting om. Han later også til å tro at det er viktig at presidenten i USA tror på Gud, men skjønner ikke hvorfor en presidentkanditat får spørsmål om han tror på evolusjon. For meg er synet hans på kristendom like irrelevant som synet på evolusjon når han stiller til valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening er det ikke irrelevant om statsledere (da inkl. statsministere) er religiøse, men heller en klar fordel at de ikke er det. Skal da helst ikke være "anti-religion", men tror selv det er bedre enn en religiøs leder. Tror spesielt USA hadde hatt godt av dette. Er åpenbart at religion har hatt en negativ effekt der, enten man støtter valgene som ble basert på religion (i hvert fall delvis) eller ikke.

edit: Endra setningsoppbygning.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Det er viktig å avkristne USA på samme måte som har skjedd i Norge. Derfor er Huckabee et dårlig valg som president for USA.
Så lenge vi har statskirka så synes jeg ikke vi kan se på Norge som avkristnet. Vi har jo også en prest som statsminister støtt og stadig, eller i hvert fall et kristent parti.

Alle, jeg gjentar _alle_ presidentkandidatene fra det demokratiske og det republikanske parti har erklært seg kristne.

Hva sier det om USA?

En hel del. =/
Lenke til kommentar

Synes likevel Norge ligger langt forran USA som er et ekstremt religiøst land. Har merket at Norges befolkning er langt mer kritisk til religion og det er skjeldent jeg faktisk treffer noen som er religiøse.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Huckabee tror ordrett på alt som står i bibelen, charming.

Alle, jeg gjentar _alle_ presidentkandidatene fra det demokratiske og det republikanske parti har erklært seg kristne.

Hva sier det om USA?

At alle kandidatene ikke vil miste kristne velgere?

Lenke til kommentar
"Det som er viktig er ikke hvordan Gud skapte verden, men AT han gjorde det", sier Huckabee.

Hvis han faktisk har sagt dette, åpner han jo for at Gud kan ha brukt evolusjon som metode for å skape livet på jorden.

Han later også til å tro at det er viktig at presidenten i USA tror på Gud, men skjønner ikke hvorfor en presidentkanditat får spørsmål om han tror på evolusjon.

En president som ikke aksepterer (ikke TROR på, men aksepterer) evolusjon er livsfarlig, og man må spørre seg om han er mentalt skikket til å lede verdens mektigste nasjon.

Lenke til kommentar

Huckabee har forøvrig skapt en god og kristen familie med gode kristne verdier. Den ene sønnen hans fanget, hengte, kuttet strupen og steinet en hund til døde. Den andre sønnen glemte tilfeldigvis at han hadde en pistol i bagen sin når han gikk om bord på et fly.

Hvis det er noe sannhet i at eple ikke faller langt fra stammen kan denne presidenten ta USA til nye høyder.

Lenke til kommentar

kristne stemte ikke ved valg før i tiden, fordi det ble ansett for å være en synd elns. Det snudde når de neo-konservative allierte seg med kristne leder på 80-tallet elns.

Radikale muslimer ser det også som en synd å involvere seg i politikk, derfor ser de alle andre muslimer som står bak en regjering de radikale ikke støtter som "vanntroende muslimer" og kan drepes på like linje med politikerene de ikke liker å se i maktposisjoner.

Men det er en annen historie.

Lenke til kommentar

Hmm.

''- Chuck Norris doesn't believe in God. God believes in Chuck Norris.''

''- There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.''

'' - On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.''

Tror det har noe med dette å gjøre.

Endret av LibFri
Lenke til kommentar
Nå står det faktisk i norsk grunnlov at kongefamilien og minst halvparten av Stortinget skal være kristne/medlem av statskirka, så her tror jeg ikke folk skal begynne å pårope seg norsk superioritet.

Norge har langt igjen å gå, men dem er likevel langt forran USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...