atif12 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Vil et Tele2 SIM-kort fungere i en låst K810? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg trodde ikke netcom låste telefonene sine jeg? Hvis den er låst så nei. Se her også Endret 4. januar 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Et Lebara kort virker i telefonen men jeg er ikke sikker på om et Tele2 SIM-kort vil fungere.. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Et Lebara kort virker i telefonen men jeg er ikke sikker på om et Tele2 SIM-kort vil fungere.. Hvis telefonen virkelig er låst, så vil bare NEtcoms sine simkort og nr fungere i den.. Hvis et Lebara kort fungerte, så vil det si at telefonen ikke er låst.. Uavhengig av hva du har kjøprt den som, eller hva som står på esken.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjøpte telefonen fra NetComs nettbutikk og der sto det: Operatørlås: ja. Det var derfor jeg spurte. Jeg har har spurt Tele2 om det virker siden de bruker NetComs nett. De kunne ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjøpte telefonen fra NetComs nettbutikk og der sto det: Operatørlås: ja. Det var derfor jeg spurte. Jeg har har spurt Tele2 om det virker siden de bruker NetComs nett. De kunne ikke si noe sikkert. Det er mange år siden telefoner var netverkslåst.. Nå er dem opperatør låst, noe som vil si at det ikke har noe å si hvilkent nett en operatør bruker, eller ikke bruker.. Er det førsten låst, så fungerer den bare til den operatøren den er låst til.. (i alle fall i 99+% av tilfellenen..) Nå kan det sies at de såkalte netcom låst telefonene nå i høst, har for oftet vært ulåste telefoner, lel om de er merket med låst.. Så da er det nok mere det som er saken her, siden det lebara kortet fungerte.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Mette77 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Saken er jo det at Lebara bruker sim kort fra Netcom, noe Tele2 ikke gjør. De har egne sim kort. Så den er nok låst til netcom, dessverre. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 En telefon blir ikke låst selv om Netcom setter et klistremerke på boksen hvor det står: "Operatørlåst til Netcom" Du må nesten bare prøve... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du ser om den er låst ved å trykke venstre pil (eller joystick), *, * og Venstre pil (eller joystick). Er den åpen så er alle hengelåsene åpne, er den låst så er en eller flere låst symbol. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Saken er jo det at Lebara bruker sim kort fra Netcom, noe Tele2 ikke gjør. De har egne sim kort. Så den er nok låst til netcom, dessverre. Det er jo flere operatører som bruker SIMkort "fra" NetCom, som f.eks Vitel. Selv om SIMkort er utseendemessig likt så er det forskjellig fra operatør til operatør, og om en telefon er låst til NetCom vil disse SIMkortene ikke "virke". Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Nå kan det sies at de såkalte netcom låst telefonene nå i høst, har for oftet vært ulåste telefoner, lel om de er merket med låst.. Det stemmer, dessuten så "bruker" ikke Tele2 Netcom sitt nett. Tele2-kunder har et svensk abonnement så sim-kortet har ingenting til felles med Netcom. Tele2 har i stedet roaming-avtale med Netcom, hvilket betyr at når du er i utlandet (noe du er når du er i Norge), vil telefonen kun bruke Netcom sitt nett. Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du ser om den er låst ved å trykke venstre pil (eller joystick), *, * og Venstre pil (eller joystick). Er den åpen så er alle hengelåsene åpne, er den låst så er en eller flere låst symbol. hmmmm. Venstre venstre pil (eller joystick) er hos meg kalender og hos de fleste andre er det ett innhold der... Kan du forklare hva du mener, for her funker den forklaringen din veldig dårlig dessverre. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Er bare å trykke den kombinasjonen der etterhverandre, så kommer det en ny skjult meny opp. Hva som befinner seg på hurtigtasten betyr ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå