Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

montert SLI pc klikker i sli mode

Anbefalte innlegg

hei

hadde et gainward 8800gts pciex1.0 640mb og siden de ser ut til og forsvinne ut snart så bestemte jeg meg for og oppgradere til SLI. så kjøpte et evga 8800gtspciex1.0 640mb siden gainward kortet hadde gått ut.

det viste seg og være teit, satte inn nytt kort og satte skjermdrivere i SLI mode. pc rebooter og når den logget inn så er cpu 57-60grader varm, dette er en økning på ca 20 grader, syntes dette var merklig så jeg tenkte jeg skulle teste ut crysis, da låser PC-en seg, kan kjøre crysis i normal mode men ikke sli.

hørte at crysis trengte de aller nyeste driverne for og fungere, så jeg lastet ned og innstalerte disse, eller dvs. prøvde for det går ikke verken med windows update eller og laste ned forceware driver og legge inn den manuelt, pc låser seg midt i innstalasjonen eller så greier den og fullføre men får ikke lagt inn driverne.

fikk også bsod istarten men den har ikke komet tilbake, og den hadde ingen feilmelding

hva kan være galt?

specs:

hk: asus striker extreme

cpu: [email protected]

ram: ocz 800mhz

gpu: evga og gainward 8800gts 640MB

psu: thermaltake tughpower 850W med 2x30A 12v

kjører vista home premium 64bit

minnet er forresten ikke "sli stemplet" har dette noe og si?

håper på hurtig hjelp

mvh kimma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test som Xplode foreslo, har du nok luftgjennomstrøming i kabinettet ditt?

Kjølerene på (G80) 8800 GTS/GTX pumper meste parten av den varme lufta inne i kabinettet og ikke ut bak, så har du for liten luftgjennomstrøming, så kan hovedkort og cpu også fort bli veldig varmt.

Ettersom du beskriver temp har steget, så kan dette virke sannsynlig.

Prøv uten sidedøra på kabinettet.

SLI med kort fra forskjellige produsenter skal virke helt fint.

Lenke til kommentar

når jeg ikke har aktivert sli mode så virker alt som det skal, har satt det nyeste kortet som masterkort(trodde det ville gjøre så jeg kan bruke DVI kabel men neida :p)

har 3x120mm vifter ut og 2x120mm vifter inn på hdd'er.

uten sidedør på holdt den seg på ca samme som før.

har ikke prøvd og fysisk ta ut det gamle kortet for den bruker vel bare masterkort når den ikke er i sli mode?

er det forskjell på opp og ned på sli broen?

for når jeg ikke har aktivert sli så funker alt utmerket minus varmen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...