kimma Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 hei hadde et gainward 8800gts pciex1.0 640mb og siden de ser ut til og forsvinne ut snart så bestemte jeg meg for og oppgradere til SLI. så kjøpte et evga 8800gtspciex1.0 640mb siden gainward kortet hadde gått ut. det viste seg og være teit, satte inn nytt kort og satte skjermdrivere i SLI mode. pc rebooter og når den logget inn så er cpu 57-60grader varm, dette er en økning på ca 20 grader, syntes dette var merklig så jeg tenkte jeg skulle teste ut crysis, da låser PC-en seg, kan kjøre crysis i normal mode men ikke sli. hørte at crysis trengte de aller nyeste driverne for og fungere, så jeg lastet ned og innstalerte disse, eller dvs. prøvde for det går ikke verken med windows update eller og laste ned forceware driver og legge inn den manuelt, pc låser seg midt i innstalasjonen eller så greier den og fullføre men får ikke lagt inn driverne. fikk også bsod istarten men den har ikke komet tilbake, og den hadde ingen feilmelding hva kan være galt? specs: hk: asus striker extreme cpu: [email protected] ram: ocz 800mhz gpu: evga og gainward 8800gts 640MB psu: thermaltake tughpower 850W med 2x30A 12v kjører vista home premium 64bit minnet er forresten ikke "sli stemplet" har dette noe og si? håper på hurtig hjelp mvh kimma Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Prøv å ta ut det gamle kortet og sjekk om pcn virker som den skal med det nyeste kortet Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du bør bruke to kort av eksakt samme type og produsent når du skal kjøre SLI. Det var det første som slo meg i ditt tilfelle ihvertfall. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Test som Xplode foreslo, har du nok luftgjennomstrøming i kabinettet ditt? Kjølerene på (G80) 8800 GTS/GTX pumper meste parten av den varme lufta inne i kabinettet og ikke ut bak, så har du for liten luftgjennomstrøming, så kan hovedkort og cpu også fort bli veldig varmt. Ettersom du beskriver temp har steget, så kan dette virke sannsynlig. Prøv uten sidedøra på kabinettet. SLI med kort fra forskjellige produsenter skal virke helt fint. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) WOWOOW posten oppfor svarte på det jeg skrev. Prøv det nye å se om det funker fint da.. Som nevnt overnfor, Endret 5. januar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
kimma Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 når jeg ikke har aktivert sli mode så virker alt som det skal, har satt det nyeste kortet som masterkort(trodde det ville gjøre så jeg kan bruke DVI kabel men neida ) har 3x120mm vifter ut og 2x120mm vifter inn på hdd'er. uten sidedør på holdt den seg på ca samme som før. har ikke prøvd og fysisk ta ut det gamle kortet for den bruker vel bare masterkort når den ikke er i sli mode? er det forskjell på opp og ned på sli broen? for når jeg ikke har aktivert sli så funker alt utmerket minus varmen da. Lenke til kommentar
kimma Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 fikk endelig fikset det, lastet ned og innstalerte nye nforse680i drivere og skjermkortdrivere en gang til og nå funker det :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå