espen118 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har en trådløs ruter, som jeg bruker sammen med en bærbar maskin. Både ruteren og pcn er 2 år gamle. I det siste har internett "falt ut" flere ganger. Det kobler seg ut ofte. Når det kobler seg ut må jeg ned å dra ut strømmen til ruteren og internettet. Når det er på værst er det sån at jeg kobler det ut og inn, så går å setter meg ved pcn, så kobler den seg ut etter 1 min. Så må jeg ta det ut og inn. Det skjer veldig mange ganger på rad. Jeg har starta maskinen på nytt, det hjelper litt. Men det detter ut etter en liten stund i gjenn? Hva er det jeg kan gjøre? er det noe feil med ruteren, eller er det noe jeg må optatere? Lenke til kommentar
M3moreX Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har du ringt å hørt med di du har bestillt internett hos? Kansje det er noe feil der Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Har du ringt å hørt med di du har bestillt internett hos? Kansje det er noe feil der Ja har ringt for en stund tiden, men da sa de at det ikke var noe galt. Men jeg tror jeg skal ringe igjenn.. Men er det noen som har kunskap om firmware, hvordan jeg opptaterer. Eller er det ikke det som er probleme? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 skjer dette i perioder? slik at du kan ha et par uker uten at nettet kobler seg fra, før det kommer en periode hvor det detter ut hele tiden? I såfall er det akuratt det samme problemet som jeg har hatt. Uansett: hvilken ISP og modem har du? Selv hadde jeg et Topcom Explorer 871 ADSL modem. Dette var det vist noe feil med, slik at jeg fikk byttet det med ett nyere modem fra telenor. Etter det så har problemet vært løst her. Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 skjer dette i perioder? slik at du kan ha et par uker uten at nettet kobler seg fra, før det kommer en periode hvor det detter ut hele tiden? I såfall er det akuratt det samme problemet som jeg har hatt. Uansett: hvilken ISP og modem har du? Selv hadde jeg et Topcom Explorer 871 ADSL modem. Dette var det vist noe feil med, slik at jeg fikk byttet det med ett nyere modem fra telenor. Etter det så har problemet vært løst her. Ok. Ja, det er i perioder.. men det skjer jevnt hele tiden. men det er perioder som det er helt ille. Ja jeg har samme som deg. Topcom Explorer 871 ADSL modem, fra telenor. Men hva gjorde å sa du får å få ny? Kosta det noe? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ta kontakt med supporten til telenor (05000) og si til dem at du har blitt gjort oppmerksom på at modemet du har fått av dem har en feil, og derfor krever ett nyere modem. Da vil du mest sansynlig bli tilsent ett nytt modem til 400,- Med modemet så får du da også et brev hvor du beskriver problemet med det gamle modemet, og sender tilake sammen med det gamle modemet. Da får du igjenn de 400,- når telenor har testet det gamle modemet. Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Ta kontakt med supporten til telenor (05000) og si til dem at du har blitt gjort oppmerksom på at modemet du har fått av dem har en feil, og derfor krever ett nyere modem. Da vil du mest sansynlig bli tilsent ett nytt modem til 400,- Med modemet så får du da også et brev hvor du beskriver problemet med det gamle modemet, og sender tilake sammen med det gamle modemet. Da får du igjenn de 400,- når telenor har testet det gamle modemet. Åja, men er du sikker på at det er det som et problemet da? Og hva skjer hvis det ikke er det som er problemet? Jeg har jo også en trådløs ruter, kan det være noe feil med den da? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Som sagt så hadde jeg et liknende problem selv. I løpet av den tida som jeg opplevde dette problemet så gikk jeg gjennom tre routere, en med kun kabel, og to trådløe, uten at problemet ble noe mindre av den grunn. Men så fort modemet ble byttet var problemet løst. Men du kan jo selvfølgelig prøve med en annen router og se om det hjelper. Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Som sagt så hadde jeg et liknende problem selv. I løpet av den tida som jeg opplevde dette problemet så gikk jeg gjennom tre routere, en med kun kabel, og to trådløe, uten at problemet ble noe mindre av den grunn. Men så fort modemet ble byttet var problemet løst. Men du kan jo selvfølgelig prøve med en annen router og se om det hjelper. Nei prøver med nytt modem. Men hvis det er sånn at det ikke er modemet det er noe galt med, må man betale de 400 da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå