Tonka Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 HK mitt er oppgitt å skulle ha minne med spenning 1.8 V. Jeg har fått tak i noe minne som har 2.1 V. Hva kan gå feil når dette ikke stemmer? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 HK mitt er oppgitt å skulle ha minne med spenning 1.8 V. Jeg har fått tak i noe minne som har 2.1 V. Hva kan gå feil når dette ikke stemmer? Blåskjerm tenker jeg. Ikke noe værre enn det tror jeg. Men det stemmer ikke at hk`et ditt er oppgitt å ha minne med spenning på 1.8V. det er bare standardinstillingen på minne-volten i bios. Er ikke værre enn å bare gå inn i bios og sette denne manuelt til 2.1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Alle minnebrikker har informasjon om hvilke innstillinger de trenger for å fungere. Denne informasjonen leser BIOS av og gir brikkene den spenning de ber om. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Alle minnebrikker har informasjon om hvilke innstillinger de trenger for å fungere. Denne informasjonen leser BIOS av og gir brikkene den spenning de ber om. Det er ikke nødvendigvis sant. På en god del brikker som bruker f.eks 2,1 2,2 o.s.v må du stille manuelt i bios Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Eg har ihvertfall sett flere ganger at når spenningen står på auto så har den forandret seg sammen med timings når eg har byttet minnebrikker. Man bør uansett prøve seg frem, ofte kan minne ha bedre stabilitet med en annen spenning enn den oppgitte. Lenke til kommentar
Tonka Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 OK, takk for hjelpen alle sammen! Da prøver jeg og ser hvordan det går. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Eg har ihvertfall sett flere ganger at når spenningen står på auto så har den forandret seg sammen med timings når eg har byttet minnebrikker. Man bør uansett prøve seg frem, ofte kan minne ha bedre stabilitet med en annen spenning enn den oppgitte. Hvis minnet er bedre med en annen spenning enn hva som er oppgitt av produsenten, så er det endten noe galt med minnet, feil opplysninger fra produsent eller en dårlig produsent. Og om spenningen forandrer seg eller ikke avhenger av hovedkortet og bios. Hadde et gammelt Abit kort(Hadde ULI-singelchipset) som var socket 939. Det stilte spenningen riktig til Twinmos brikkene mine. Det oppsettet jeg har nå stiller ikke seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå