Djengo^^ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Topic sier det meste. Jeg sitter her i millitæret på skikkelig råtten linje, der alt er sperra, og du kan ikke se film eller høre musikk via nettet. Så hvordan kan jeg surfe på min laptop via min 3g mobil? Mvh Djengo Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 USB kabel eller bluetooth, har du det og windows går alt av seg selv. Bare ring kundeservice, og det koster forresten en del å bruke 3g.. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvis du har kabel til tlf din burde det være en smal sak. Du må få tak tjenesteinnstillinger til tlf først. Telenor eller Netcom internett innstillinger, eller Tele2 (veit ikke hva du har). Jeg har selv bare prøvd dette med Nokia N90 og det gikk veldig fint. Veit ikke åssen det er med f.eks sony ericsson. PS: DU må ha Pc Suite Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 takk for raskt svar. skal opp og teste nå. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Her er feks HTC mobil eller annen Windows Mobile 6 (ikke 5 eller eldre) genialt. Enten du velger usbkabel eller blåtann så velger du bare "del min internetttilkobling", enklere kan det ikke bli. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Spørsmål: Hvis jeg har mobil fra SE og Netcom abb... kan jeg bruke mobilen som modem på min bærbare via 3G-nettet? Og koster dette da samme som å bruke nettet på mobilen (dvs. 20 kr per MB, maks 20 kr per dag), eller må jeg kjøpe Connect abb og eget PC-kort? På forhånd takk for eventuelle svar. Edit: 666 innlegg Endret 14. februar 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Snabela Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Du kan bruke alle 3G telefoner som modem mot en bærbar pc. Har du Sony Ericsson så er det litt mer kronglete enn på feks Nokia, men ikke så veldig vanskelig. Gå inn på din telefon på innstillinger, kommunikasjon, datakomm og datakontoer. Sett opp en ny data konto, velg PS (pakkesvitsjet) data, kall profilen feks Internett. På tilgangspunkt (APN) skriver du: internet.netcom.no. Trenger ikke brukernavn eller passord. Lagre profilen. Gå så tilbake til datakontoer, marker kontoen Internett og klikk på mer og kontoinformasjon. Noter hva som står under Ekstern ID. Dette tallet skal du bruke i oppkoblingsnummeret. På din pc går du inn på nettverkstilkoblinger og legger til ny tilkobling. Huk av for ditt Sony Ericsson modem og legg til oppkoblingsnummer *99***EIDnr#. Trenger ikke brukernavn eller passord. Eid nummeret er da en henvisning til Pcen om hvilken datakonto den skal benytte. Maksprisen på 20 kroner pr dag gjelder hvis du skal benytte mobilen som modem. Hvis du benytter den på kveldstid og i helgene så vil Connect Fritid lønne seg tror jeg. Der er det fri bruk fra 16-08 samt i helgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå