Rottenspacehead Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei. Skal nå snart kjøpe inn surround receiveren Onkyo NR-905 som har alt av de nye lydformatene etc... Kan PS3 spille av blu-ray/dvd med de nye lydformatene ? eller må jeg kjøpe en egen dedikert avspiller ? isåfall, hvilken blu-ray avspillere kan jeg kjøre med de nye lydformatene, og eventuelt hvilken hd-dvd/blu-ray combo avspiller kan det ? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei. Skal nå snart kjøpe inn surround receiveren Onkyo NR-905 som har alt av de nye lydformatene etc... Kan PS3 spille av blu-ray/dvd med de nye lydformatene ? eller må jeg kjøpe en egen dedikert avspiller ? isåfall, hvilken blu-ray avspillere kan jeg kjøre med de nye lydformatene, og eventuelt hvilken hd-dvd/blu-ray combo avspiller kan det ? PS3 har ikke støtte for de nye høyoppløste lydformatene, den konverterer dette til MPCM (Ukomprimert lyd) noe som er ca like bra. Dette kan komme i en fremtidig oppdatering, men dette er ikke sikkert. Så hvis du vil ha en spiller med støtte for dette nå, må du kjøpe en stand-alone spiller.For eksempel Panasonic DMP-BD50, den har støtte for dette og kan også sende de høyoppløslige lydformatene som bitstream for ekstern dekoding via HDMI til din reciver. Kombospillerne er foreløpig ganske mangelfulle og dyre. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Dette er ikke tilfelle, det er fremdeles en del HD-DVD og Blu-Ray spillere som ikke klarer å sende ut de nye høyoppløste lydformatene. Dette blant annet fordi det krever at spilleren er utstyrt med HDMI v1.3 og den skal klare og dekode disse formatene, det er det ikke alle som har. De fleste konverterer derfor signalene til MPCM. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Selvfølgelig. Uttalte meg litt før jeg tenkte igjennom hele saken. Til HD DVD vil jeg anbefale Toshiba HD-EP35 Til Blu-Ray vil jeg anbefale Sharp BD-HP20H Les anmeldelsen på siden de er linket til, den er veldig god. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei. Skal nå snart kjøpe inn surround receiveren Onkyo NR-905 som har alt av de nye lydformatene etc... Kan PS3 spille av blu-ray/dvd med de nye lydformatene ? eller må jeg kjøpe en egen dedikert avspiller ? isåfall, hvilken blu-ray avspillere kan jeg kjøre med de nye lydformatene, og eventuelt hvilken hd-dvd/blu-ray combo avspiller kan det ? PS3 har ikke støtte for de nye høyoppløste lydformatene, den konverterer dette til MPCM (Ukomprimert lyd) noe som er ca like bra. Dette kan komme i en fremtidig oppdatering, men dette er ikke sikkert. Så hvis du vil ha en spiller med støtte for dette nå, må du kjøpe en stand-alone spiller.For eksempel Panasonic DMP-BD50, den har støtte for dette og kan også sende de høyoppløslige lydformatene som bitstream for ekstern dekoding via HDMI til din reciver. Kombospillerne er foreløpig ganske mangelfulle og dyre. PS3 støtter alle de nye høyoppløste lydformatene bortsett fra DTS HD MA. Men det er svært, svært sterke indikasjoner kommer i løpet av første kvartal i år. (Talkstr8t som er på BD insider på avsforum sier så og da pleier det å stemme ganske så bra. Det er bare en par dager siden han postet denne infoen sist. Dog intet er offiselt riktig ennå). Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Dette er ikke tilfelle, det er fremdeles en del HD-DVD og Blu-Ray spillere som ikke klarer å sende ut de nye høyoppløste lydformatene. Dette blant annet fordi det krever at spilleren er utstyrt med HDMI v1.3 og den skal klare og dekode disse formatene, det er det ikke alle som har. De fleste konverterer derfor signalene til MPCM. Å sende HD lyden som MPCM krever ikke noe mer enn HDMI 1.1. Og uansett, det er ikke noe galt med å dekode i spilleren og sende MPCM. Hva mener du går tapt hvis du dekoder i avspiller i stedet for i forsterker? Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Dette er ikke tilfelle, det er fremdeles en del HD-DVD og Blu-Ray spillere som ikke klarer å sende ut de nye høyoppløste lydformatene. Dette blant annet fordi det krever at spilleren er utstyrt med HDMI v1.3 og den skal klare og dekode disse formatene, det er det ikke alle som har. De fleste konverterer derfor signalene til MPCM. Å sende HD lyden som MPCM krever ikke noe mer enn HDMI 1.1. Og uansett, det er ikke noe galt med å dekode i spilleren og sende MPCM. Hva mener du går tapt hvis du dekoder i avspiller i stedet for i forsterker? Er klar over det, den dekoder Dolby TrueHD til MPCM, men DTS HD Master Audio dekoder den ikke. PCM betyr jo i utgangspunktet ingen tap av kvalitet da det er ukomprimert. Det er ikke hva jeg mener går tapt, jeg kun svarte på spørsmålet. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Dette er ikke tilfelle, det er fremdeles en del HD-DVD og Blu-Ray spillere som ikke klarer å sende ut de nye høyoppløste lydformatene. Dette blant annet fordi det krever at spilleren er utstyrt med HDMI v1.3 og den skal klare og dekode disse formatene, det er det ikke alle som har. De fleste konverterer derfor signalene til MPCM. Å sende HD lyden som MPCM krever ikke noe mer enn HDMI 1.1. Og uansett, det er ikke noe galt med å dekode i spilleren og sende MPCM. Hva mener du går tapt hvis du dekoder i avspiller i stedet for i forsterker? Er klar over det, den dekoder Dolby TrueHD til MPCM, men DTS HD Master Audio dekoder den ikke. PCM betyr jo i utgangspunktet ingen tap av kvalitet da det er ukomprimert. Det er ikke hva jeg mener går tapt, jeg kun svarte på spørsmålet. Ok, det jeg tenkte på var det du skrev lenger opp: PS3 har ikke støtte for de nye høyoppløste lydformatene, den konverterer dette til MPCM (Ukomprimert lyd) noe som er ca like bra. Og da lurte jeg på om du tenkte på noe spesielt med "ca like bra". Jeg ville selv i utgangspunktet tatt bort "ca" ordet. Noe plukkete, men jeg var litt trøtt - men samtidig nysjerrig. Nei, DTS HD MA dekoder den jo ikke som du sier. Og av eksisterende spillere på det norske markedet så kommer jeg ikke på noen i farten som gjør det. Panasonic BD 50 kommer til å gjøre det når den kommer som du også nevner, men den blir dyr er jeg redd. (Dog, det blir en spiller tror jeg får veldig lyst på ....) Panasonic BD 30 kommer jo og er noe billigere enn BD50. Men den kommer uten dekoding av disse lydformatene, men den kan jo i likhet BD 50 Bitstreame de til en slik ny forsterker trådstarter skal kjøpe (Onkyo 905). Så da er det greit, men for de med forsterker med HDMI <1.3 og uten dekoding av disse formatene så er man "fortapt" med BD30 da. Man får bare håpe at det stemmer det som er skrevet på avsforum av BD insider Talkstra8t der de siste dagene - at DTS HD MA dekoding jobbes med og er ventet i løpet første kvartal for PS3. Lenke til kommentar
Actionchicken Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Omvendt. Du må ha en forsterker som kan ta lydformatene. Blu Ray og HD DVD sender ut de nye lydformatene uansett. Dette er ikke tilfelle, det er fremdeles en del HD-DVD og Blu-Ray spillere som ikke klarer å sende ut de nye høyoppløste lydformatene. Dette blant annet fordi det krever at spilleren er utstyrt med HDMI v1.3 og den skal klare og dekode disse formatene, det er det ikke alle som har. De fleste konverterer derfor signalene til MPCM. Å sende HD lyden som MPCM krever ikke noe mer enn HDMI 1.1. Og uansett, det er ikke noe galt med å dekode i spilleren og sende MPCM. Hva mener du går tapt hvis du dekoder i avspiller i stedet for i forsterker? Er klar over det, den dekoder Dolby TrueHD til MPCM, men DTS HD Master Audio dekoder den ikke. PCM betyr jo i utgangspunktet ingen tap av kvalitet da det er ukomprimert. Det er ikke hva jeg mener går tapt, jeg kun svarte på spørsmålet. Ok, det jeg tenkte på var det du skrev lenger opp: PS3 har ikke støtte for de nye høyoppløste lydformatene, den konverterer dette til MPCM (Ukomprimert lyd) noe som er ca like bra. Og da lurte jeg på om du tenkte på noe spesielt med "ca like bra". Jeg ville selv i utgangspunktet tatt bort "ca" ordet. Noe plukkete, men jeg var litt trøtt - men samtidig nysjerrig. Nei, DTS HD MA dekoder den jo ikke som du sier. Og av eksisterende spillere på det norske markedet så kommer jeg ikke på noen i farten som gjør det. Panasonic BD 50 kommer til å gjøre det når den kommer som du også nevner, men den blir dyr er jeg redd. (Dog, det blir en spiller tror jeg får veldig lyst på ....) Panasonic BD 30 kommer jo og er noe billigere enn BD50. Men den kommer uten dekoding av disse lydformatene, men den kan jo i likhet BD 50 Bitstreame de til en slik ny forsterker trådstarter skal kjøpe (Onkyo 905). Så da er det greit, men for de med forsterker med HDMI <1.3 og uten dekoding av disse formatene så er man "fortapt" med BD30 da. Man får bare håpe at det stemmer det som er skrevet på avsforum av BD insider Talkstra8t der de siste dagene - at DTS HD MA dekoding jobbes med og er ventet i løpet første kvartal for PS3. Ja, enig der. I utganspunktet like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå