Seonaith Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Ikke bla ut om ting du ikke har peiling på Vice. Takk i like måte! Dette blir bare patetisk. Nå må du gi deg. Nå nevnte jeg jo heller ikke noe om at Silver Surfer skulle ha BD+? Som du ser over ble det påstått at Day After Tomorrow OG Silver Surfer hadde problemer med BD+ da disse titlene ble sluppet samme uken og hadde identiske problemer. At disse skyltes BD+ er avkreftet, som tydelig vist til i sist post. Fox nektet også å uttale seg om saken. Nei, det gjorde de ikke. Fox Speaks Out on 'Silver Surfer,' 'Day After Tomorrow' Blu-ray Playback Problems "We are releasing more and more advanced interactive titles, and consumers should lobby their hardware manufacturers to release firmware upgrades post haste," said Feldstein. Igjen, med andre ord - problemet var BD-Java. Ikke BD+. Det spekulertes også i at det kunne skyldes andre ting, som jeg også nevnte, men dette kom selvsagt fra forkjemperne for formatet(merkelig nok). Link? Ikke prøv deg. Dette drar du rett ut av luften. Fakta er at system som BD+ er noe som kun gir potensielle problemer for forbrukeren og absolutt ingen fordeler. Det er heller ikke meningen. BD+ er økt sikkerhet for studioene, og har heller ikke vist noen ulemper for ærlige forbrukere. Endret 7. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Synes det er dumt at Blu-ray vinner, med tanke på at det ikke blir noe sonefritt format, og relativt forbrukerfiendtlig ellers også. Dessuten er spillerne dyrere.. Du kan ikke sitte å si det nå! Så klart vil pris på spillere og selve BD platene falle ettersom det blir massesalg av dem, produksjonskostnadene vil så klart minske. Men bevare meg vel, det kommer ikke til å skje med en gang.. Blu-ray har hatt en god start på 2008, og for å være ærlig tror jeg BD har en god sjanse til å gå seirende ut av formatkrigen Endret 7. januar 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Blu-Gay Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hahahah herregud denne diskusjonen blir bare mer å mer morsom!!!!! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) hahahah herregud denne diskusjonen blir bare mer å mer morsom!!!!! Det samme gjør brukernavnet ditt Endret 7. januar 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Ikke bla ut om ting du ikke har peiling på Vice. Takk i like måte! Dette blir bare patetisk. Nå må du gi deg. Vel, når du først har begynt denne linjen så er det jo bare å følge på? Ikke sant? At disse skyltes BD+ er avkreftet, som tydelig vist til i sist post. Det må du nok vise til igjen. Det har ikke vært noen offisiell avkrefting av dette som du har linket til. Fox Speaks Out on 'Silver Surfer,' 'Day After Tomorrow' Blu-ray Playback Problems "We are releasing more and more advanced interactive titles, and consumers should lobby their hardware manufacturers to release firmware upgrades post haste," said Feldstein. Igjen, med andre ord - problemet var BD-Java. Ikke BD+. Igjen , hvor er avkreftelsen på at dette ikke har noe med BD+ å gjøre? Hvorfor forteller ikke Fox dette dersom det er tilfellet? Hvorfor komme med noe tvetydig spin-off istedet slik uttalelsen er? Det spekulertes også i at det kunne skyldes andre ting, som jeg også nevnte, men dette kom selvsagt fra forkjemperne for formatet(merkelig nok). Link? Ikke prøv deg. Dette drar du rett ut av luften. En kikk i et hvilket som helst Blu-ray forum burde vel veldig snart gi noen treff på dette da de var der de oppstod. Det at det ikke har blitt gitt noen offisiell avkreftelse på dette er også et klart tegn. Fakta er at system som BD+ er noe som kun gir potensielle problemer for forbrukeren og absolutt ingen fordeler. Det er heller ikke meningen. BD+ er økt sikkerhet for studioene, og har heller ikke vist noen ulemper for ærlige forbrukere. Vel, det gjenstår å se. Noen ærlige forbrukere har altså allerede hatt problemer med noe som mest sannsynlig skyldes nettopp BD+. Og dersom det ikke er til fordel for forbrukeren, men kun potensiell ulempe, hvorfor skal vi da ha slikt dritt i produktene? Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Blu-ray har hatt en god start på 2008, og for å være ærlig tror jeg BD har en god sjanse til å gå seirende ut av formatkrigen Noen sier det vil ta flere år før DVD blir utfaset og det kan jo så klart hende, men ... I allerede 2010 tror jeg Blu-Ray + HD-DVD selger nesten like mye eller mer enn DVD. Grunnen er enkel, prisene på HD-DVD stuper og prisen på Blu-Ray spillere går også fort nedover, en HD-DVD spiller koster 2000 kr på Lefdal inkludert 5 filmer. Nylanserte filmer koster kun 20-30 kr mer på Blu-Ray enn på DVD så der er forskjellen liten, den største forskjellen ligger så klart i gamle filmer som klart er billigere på DVD. Her kommer kapasiteten til Blu-Ray inn, hva med hele sesonger av serier på 1 plate, topp 15 filmer i DVD kvalitet eller hele friends serien på en liten boks? DVD er ut, uansett ... ikke kjøp flere DVD-er, på den måten presser vi markedet raskere over på BD. HD-DVD er ute Lenke til kommentar
Blu-Gay Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hahahah herregud denne diskusjonen blir bare mer å mer morsom!!!!! Det samme gjør brukernavnet ditt Ah takker for det var noe slikt jeg var ute etter da jeg registrerte meg så det gir meg mye glede at du sier det! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hahahah herregud denne diskusjonen blir bare mer å mer morsom!!!!! Det samme gjør brukernavnet ditt Ah takker for det var noe slikt jeg var ute etter da jeg registrerte meg så det gir meg mye glede at du sier det! Jeg tenker da på at det passet sikkert greit litt tidligere, men akkurat for øyeblikket begynner det bare å bli dumt siden BD ser ut til å vinne duellen Lenke til kommentar
Blu-Gay Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hahahah herregud denne diskusjonen blir bare mer å mer morsom!!!!! Det samme gjør brukernavnet ditt Ah takker for det var noe slikt jeg var ute etter da jeg registrerte meg så det gir meg mye glede at du sier det! Jeg tenker da på at det passet sikkert greit litt tidligere, men akkurat for øyeblikket begynner det bare å bli dumt siden BD ser ut til å vinne duellen Egentlig ikke, da det er fullt mulig å ha sine egne meninger om noe! :) Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Igjen , hvor er avkreftelsen på at dette ikke har noe med BD+ å gjøre? Hvorfor forteller ikke Fox dette dersom det er tilfellet? Hvorfor komme med noe tvetydig spin-off istedet slik uttalelsen er? En kikk i et hvilket som helst Blu-ray forum burde vel veldig snart gi noen treff på dette da de var der de oppstod. Det at det ikke har blitt gitt noen offisiell avkreftelse på dette er også et klart tegn. Igjen, gi meg en link. Gi meg et snev av bevis. Jeg har vist til AVSforum.com, der dette er etablert avkreftet, som ikke er et Blu-ray forum. Det er verdens største audio/video-forum, ikke noe Blu-ray forum. Hadde du hatt noe peiling på hva du snakker om ville du vist dette. Hvorfor skal Fox ha behov for å komme med en klarere beskjed enn det? Jeg har dessuten linket til Blu-ray-insideren paidgeek sitt svar var på dette. I tilfelle du gikk glipp av det: I have some recent information that the playability problems with TDAT and F4 are not related to BD+, but instead have to do with the Java support on the players in question. The firmware updates should resolve it. http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=25...;postcount=3922 Men du nekter som vanlig å ta til deg fakta og slenger rundt uttalelser du ikke kan støtte opp. Du er virkelig slitsom å diskutere med. Men jeg tviler på at noen tar deg seriøst. Forresten Vice: So it looks like: BD-P1000 - can be finicky, some have stuttering BD-P1200 - get a screen saying to update firmware, will not play LG BH100 - reports that it doesn't work Pioneer - ok Sony - ok Panny - ok Siden du har så mye peiling, må du forklare meg hva logikken er bak at enkelte spillere fungerte delvis med disse "BD+ problemene"-dine, slik som BD-P1000. Mens andre ikke i det hele tatt. Hvorfor kommer det opp en firmware-beskjed på en, men ikke den andre? Fungerer BD+ bare delvis? Endret 7. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg har vist til AVSforum.com, der dette er etablert avkreftet, som ikke er et Blu-ray forum. Det er verdens største audio/video-forum, ikke noe Blu-ray forum. Hadde du hatt noe peiling på hva du snakker om ville du vist dette. Hvor har jeg skrevet at avsforum er et entydig Blu-ray forum? Om jeg nevner "blurayforum" henviser jeg jo selvsagt ikke til feks. HDDVD delen avsforum. Hvorfor skal Fox ha behov for å komme med en klarere beskjed enn det? Jeg har dessuten linket til Blu-ray-insideren paidgeek sitt svar var på dette. I tilfelle du gikk glipp av det: I have some recent information that the playability problems with TDAT and F4 are not related to BD+, but instead have to do with the Java support on the players in question. The firmware updates should resolve it. http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=25...;postcount=3922 Hvorfor skulle Fox komme med noe annet ja? Fordi det var det som var bekymringen til alle brukerne da de hadde problemer med "The Day After Tomorrow"! Hvorfor kjører de da en spin-off istedet for å kjøre et klart svar? Og hva er det store poenget med å linke til diverse uttalelser fra diverse brukere på et forum? Ja, det er en link. Har de noen spesielle verdier? Nei lite. (Vi er vel forøvig alle nå klar over at en firmware oppgradering var eneste løning på problemet..) Jeg har ennå ikke sett noen avkreftelse på det du bastant mener er tilfellet. Det finnes heller ingen bastante bevis for det motsatte, (og vi får trolig aldri offisielt avkreftet/bekreftet hva det egentlige problemet var), men så har jeg heller aldri vært like påståelig som deg. Men du nekter som vanlig å ta til deg fakta og slenger rundt uttalelser du ikke kan støtte opp. Du er virkelig slitsom å diskutere med. Men jeg tviler på at noen tar deg seriøst. Fakta tar jeg gjerne imot. Men du er nok ikke den aller beste til å forsøke å servere dem, for å være ærlig. Edit: Siden du har så mye peiling, må du forklare meg hva logikken er bak at enkelte spillere fungerte delvis med disse "BD+ problemene"-dine, slik som BD-P1000. Mens andre ikke i det hele tatt. Hvorfor kommer det opp en firmware-beskjed på en, men ikke den andre? Fungerer BD+ bare delvis? Og siden du selv har så mye peiling, kan du forklare meg hva de avanserte nye funksjonene i "Day After Tomorrow" var som gjorde at firmwaren måtte oppgraderes? For noe nytt må det jo ha vært? Endret 7. januar 2008 av Vice Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvorfor skulle Fox komme med noe annet ja? Fordi det var det som var bekymringen til alle brukerne da de hadde problemer med "The Day After Tomorrow"! Hvorfor kjører de da en spin-off istedet for å kjøre et klart svar? Og hva er det store poenget med å linke til diverse uttalelser fra diverse brukere på et forum? Ja, det er en link. Har de noen spesielle verdier? Nei lite. Føst og fremst er en av disse "diverse brukerne" paidgeek, som tilfeldigvis er teknisk Blu-ray insider. Se oversikten over HD DVD/Blu-ray/Hollywood-insidere her (Industry Insiders Master Thread IV : Questions to Insiders only). paidgeekname withheld upon request Sony Pictures BD Insider Engineer Og han har gitt et klart svar. Et direkte svar. Men nei, du må selvfølgelig ha et direkte "Yes, it was BD-J, not BD+" fra Fox. Du er og blir en besserwisser uten bevis eller argumenteringsgrunnlag. Hvorfor skulle Fox komme med noe annet ja? Fordi det var det som var bekymringen til alle brukerne da de hadde problemer med "The Day After Tomorrow"! Hvorfor kjører de da en spin-off istedet for å kjøre et klart svar? Fordi de mest sannsynligvis ikke er klar eller bryr seg over hva HD DVD-fanboyer som deg driver å påstår på nettet? De har gitt det klareste svaret du kan forvente å få. Du er den eneste her som ikke klarer å ta det til deg. Fakta tar jeg gjerne imot. Men du er nok ikke den aller beste til å forsøke å servere dem, for å være ærlig. Sure, whatever. Bare kveruler videre du. Og siden du selv har så mye peiling, kan du forklare meg hva de avanserte nye funksjonene i "Day After Tomorrow" var som gjorde at firmwaren måtte oppgraderes? For noe nytt må det jo ha vært? Mest sannsynlig fordi BD-Java er implementert i menyen (utenom de vanlige verktøyene for seamless/animerte-menyer). De interaktive spillet kan også ha gjort sitt. Jeg har for øvrig ikke antydet at jeg selv har peiling, jeg har vist til andre kilder. I motsetning til deg. Så kan du svare på mitt. Du kan også legge til hvorfor BD+ tror kun enkelte spillere var tuklet med, selv om de hadde nyeste firmware-installert. Forresten, Paidgeek sa følgende på forhånd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.ph...;postcount=1919 The current BD players in the market are all supposed to play BD+ titles without requiring modification and without affecting player performance. I have not tested a production title in our collection of players, but we will probably do so in the next couple of weeks. Så igjen, hvorfor fungerte ikke discene før enkelte av spillerne fikk firmware-oppdatering? Endret 7. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvorfor skulle Fox komme med noe annet ja? Fordi det var det som var bekymringen til alle brukerne da de hadde problemer med "The Day After Tomorrow"! Hvorfor kjører de da en spin-off istedet for å kjøre et klart svar? Og hva er det store poenget med å linke til diverse uttalelser fra diverse brukere på et forum? Ja, det er en link. Har de noen spesielle verdier? Nei lite. Føst og fremst er en av disse "diverse brukerne" paidgeek, som tilfeldigvis er teknisk Blu-ray insider. Se oversikten over HD DVD/Blu-ray/Hollywood-insidere her (Industry Insiders Master Thread IV : Questions to Insiders only). paidgeekname withheld upon request Sony Pictures BD Insider Engineer Og han har gitt et klart svar. Et direkte svar. Men nei, du må selvfølgelig ha et direkte "Yes, it was BD-J, not BD+" fra Fox. Du er og blir en besserwisser uten bevis eller argumenteringsgrunnlag. Ja fysjom, tenk å ville ha offisielle klare svar! En såkalt insider ja på et forum som ikke engang kan stå fram med navn er jo ikke så voldsomt mye verdt når det gjelder offisiell info. Men mannen var jo ingeniør i det minste da...eller det var hvertfall det det står. Fakta tar jeg gjerne imot. Men du er nok ikke den aller beste til å forsøke å servere dem, for å være ærlig. Sure, whatever. Bare kveruler videre du. "Oh the irony" Fordi de mest sannsynligvis ikke er klar eller bryr seg over hva HD DVD-fanboyer som deg driver å påstår på nettet? De har gitt det klareste svaret du kan forvente å få. Du er den eneste her som ikke klarer å ta det til deg. Jaja, der kom det frem ja. Om du ikke kommer videre er ikke angrep noen veldig lur ting å komme med. Så vet du det. Så kan du svare på mitt. Du kan også legge til hvorfor BD+ tror kun enkelte spillere var tuklet med, selv om de hadde nyeste firmware-installert. Fordi det tydeligvis var mangler/feilimplementering i firmwaren?! The current BD players in the market are all supposed to play BD+ titles without requiring modification and without affecting player performance. I have not tested a production title in our collection of players, but we will probably do so in the next couple of weeks. Og hva skal dette bety? Er det noen som tror eller mener at planen for BD+ var at enkelte spillere er ment å fungere dårligere under dette systemet! Selvsagt er det målet og teorien at det skal fungere mest mulig smertefritt. Man trenger dog ikke være anonym ingeniør på et Blu-ray forum for å fastslå at teori og praksis er ikke alltid det samme. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Der gidder jeg ikke mer. Du makter til og med og ikke tro paidgeek er en ekte insider. Da er det lite og hente her. Vice kan løpe rundt i benektelse og tro BD+ en gang i tiden tvang et par Samsung og LG-brukere å måtte firmwareoppdatere spillerne sine (zOMG) for å spille av to Blu-ray discer. Hvorav en av disse ikke hadde BD+ engang. (Helt tilfeldigvis, så klart) Endret 7. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg foreslår at dere ser en BD-film. Det er morsommere. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Der gidder jeg ikke mer. Du makter til og med og ikke tro paidgeek er en ekte insider. Takk. Da er det lite og hente her. Vice kan løpe rundt i benektelse og tro BD+ en gang i tiden tvang et par Samsung og LG-brukere å måtte firmwareoppdatere spillerne sine (zOMG) for å spille av to Blu-ray discer. Hvorav en av disse ikke hadde BD+ engang. (Helt tilfeldigvis, så klart) For å gjenta: Jeg har aldri påstått at disker uten implementert BD+ har (eller vil få) problemer med BD+. Det var du som brakte det inn på banen. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) For å gjenta: Jeg har aldri påstått at disker uten implementert BD+ har (eller vil få) problemer med BD+. Det var du som brakte det inn på banen. Nei, men i alle artikklene om "problemene med BD+" på Fox-discer, som åpenbart er det eneste "beviset" du har, var Fantastic Four (som altså ikke er BD+) også nevnt. F.eks. her: Fox's new Blu-ray titles with BD+ won't play in all players. Legg spesielt merke til notisen her: **UPDATE** unconfirmed reports indicate that it's a BD-J issue rather than BD+. Either way, all the latest movies won't play in all the players, even with the latest firmware update. Men det er selvsagt ikke godt nok for Vice. Uansett er jeg ferdig med å diskutere dette. Endret 7. januar 2008 av K.Larsen Lenke til kommentar
modin Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 KLarsen selvsagt er PaidGeek en ekte insider, den store trenden er at selskaper bruker forum for det de er verdt og de fleste forum har deltakere fra selskaper, de fleste forum godtar dette, men ber de brukerne som jobber for noen spille med åpne kort. Dette gjør opplagt PaidGeek da han bruker navnet PaidGeek (betalt-geek) noe som klart henspiller til at han i tillegg til å bruke forumet for egen AV interesse også får betalt av arbeidsgiveren for jobben han gjør der. Selvsagt har det en masse positive ting med seg at han bruker forumet, og han kan gjennom sin jobb fortelle masse om Blu-ray formater, men samtidig bør man være forsiktig med å ta alle hans forklaringer på feil og mangler med Blu-ray formatet som god fisk. Det betyr selvsagt ikke at han juger, selgere og pressetallsmenn vil gjerne slippe å juge, å juge og velger derfor i stede ikke å undersøke problemet rundt produktene sine nærmer og kommer i stede med en ukvalifisert gjetning. Selv om han jobber som ingienør med Blu-ray har han neppe jobbet direkte med problemene rundt fox sine disker, og jeg ville i hvertfall valgt å ikke studere dette problemet nøyere hvis min oppgave var å forsvare Blu-ray på forumet. Da er det greieste å komme med løsninger man synes virker sansynlige, og som samtidig sørger for at formatet får den oppmerksomheten det skal har. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Går utifra at dere allerede har fått med dere at Viacom-eide Paramount trolig nå følger etter Warner Bros. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Går utifra at dere allerede har fått med dere at Viacom-eide Paramount trolig nå følger etter Warner Bros. ¨De påstår de ikke skal .. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=new...id=aZzib5lwheBc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå