Gå til innhold

Warner Bros. Går for Blu-ray!

dannad

Anbefalte innlegg

Viser seg at New Line OGSÅ! går for bare Blu-Ray nå..

Så nå er det ikke lengre noen studioer som kjører begge formatene

og 5 av de 7 største har bare Blu-Ray

og det forventes at Paramount/DreamWorks og Universal snart vil bestemme seg på nytt om de vil større HD-DVD eller Blu-Ray (Begge størtter bare HD-DVD nå) noen forventer at de vil begge gå over til å støtte begge

at "HD DVD Promotion Group" har fått et STORT small pga dette er tydlig ettersom de har avlyst en store pressekonferanse på CES til søndag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva fabler du om? StudioCanal er vel et av verdens største, og de kjører begge formatene, de er også europeisk distributør for mange amerikanske og lands selskap, så filmer som er Blu-ray exclusive hos et selskap i USA kan være på begge formater eller til og med HD-DVD exclusive her i Europa. Ingenting er avgjort.

Lenke til kommentar
Da kan jeg snart gå til innkjøp av en Blue Ray spiller når det ser ut som det er det som blir det nye formatet men grøsser litt av prisforskjellen på filmer DVD kontra BR men det er vell noe som vill senkes med tiden.

Her hjemme er prisene horrible, men det har vel sammenheng med at formatet er veldig nytt og Norge er et lite land. Prisene utenlands er mye bedre ;)

Ellers er jeg skeptisk til Sony, at de eier både mediumet og mye av innholdet er litt skummelt. Det ser ut til at denne "krigen" avgjøres med lommeboka og ikke hvilket format som er best for oss forbrukere. Hadde egentlig ikke forventet noe annet.

Det som er synd er at en stor del av forbrukerne tydeligvis har slukt mye av propogandaen til Sony. De har alltid hevdet blu-ray er overlegent. Noe som ikke er sant.

Kvalitetsmessig er begge formatene veldig like. Men blu-ray er veldig forbrukerfiendtlig, sone inndelt, uferdig standard, streng DRM og noe dyrere (ihvertfall nå).

I og med forbrukerne har en del innflytelse trodde jeg virkelig HD DVD ville gruse blu-ray rimelig fort. For hvem vil velge et slikt forbrukerfiendtlig produkt?

Jeg hadde virkelig mer tro på forbukerne, men de har latt seg forføre av Sony gjengen sin hissige propganda. Hvem har vel ikke sett alle gangene Sony har hevdet "krigen" var over. Dette var for å overbevise forbrukerne at det ikke var noe vits å kjøpe HD DVD. Dessverre tok for mange agnet.

Men det skal sies at hvis Microsoft hadde solgt Xbox360 med HD DVD på et tidligere tidspunkt kunne HD DVD vært overlegne nå. Så mens Sony gjengen har vært aggressive, har Microsoft og deres partnere vært for passive.

Men det skal ikke være lett å være i samme skolegård som bøllen Sony.

Lenke til kommentar

Hva fabler du om? StudioCanal er vel et av verdens største, og de kjører begge formatene, de er også europeisk distributør for mange amerikanske og lands selskap, så filmer som er Blu-ray exclusive hos et selskap i USA kan være på begge formater eller til og med HD-DVD exclusive her i Europa. Ingenting er avgjort.

Hva er det DU fabler om? Studio Canal? Et av de største? Som studio? Studio Canal er ikke amerikansk og overhode ikke stort (snarere miniatyrisk) som studio sammenliknet med Hollywood-studioene. At de har distribuerings-rettighetene til å slippe en Fox- eller Sony-tittel på HD DVD i ny og ne betyr dessverre ingenting. Fakta er at Blu-ray sitter med en solid 3:1 ledelse i europa.

Beklager SteveVice, HD DVD er klar for å dø.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Dette er fantastiske nyheter for nøytrale forbrukere og for oss som har støttet Blu-Ray siden starten! Meget glad for at jeg bare har kjøpt to filmer til HD-DVD-spilleren min, og nærmere 30 Blu-Ray. :) Transformers er den eneste HD-DVD-eklsusive filmen jeg har måttet kjøpe.

Perfekt for anledningen var det jo også at Blade Runner-kofferten på Blu-Ray ankom i dag!

The world goes Blu!

Lenke til kommentar

StudioCanal bruker andre til å distribuere filmene sine utenfor frankrike (og deler av europa)hovedsaklig MGM og Lionsgate

så det vil si at de er minimale i forhold til de 6 store (Paramount, Warner, Sony, Universal, Buena Vista og 20th Centuy Fox)

Lenke til kommentar
Da kan jeg snart gå til innkjøp av en Blue Ray spiller når det ser ut som det er det som blir det nye formatet men grøsser litt av prisforskjellen på filmer DVD kontra BR men det er vell noe som vill senkes med tiden.

Her hjemme er prisene horrible, men det har vel sammenheng med at formatet er veldig nytt og Norge er et lite land. Prisene utenlands er mye bedre ;)

Ellers er jeg skeptisk til Sony, at de eier både mediumet og mye av innholdet er litt skummelt. Det ser ut til at denne "krigen" avgjøres med lommeboka og ikke hvilket format som er best for oss forbrukere. Hadde egentlig ikke forventet noe annet.

Det som er synd er at en stor del av forbrukerne tydeligvis har slukt mye av propogandaen til Sony. De har alltid hevdet blu-ray er overlegent. Noe som ikke er sant.

Kvalitetsmessig er begge formatene veldig like. Men blu-ray er veldig forbrukerfiendtlig, sone inndelt, uferdig standard, streng DRM og noe dyrere (ihvertfall nå).

I og med forbrukerne har en del innflytelse trodde jeg virkelig HD DVD ville gruse blu-ray rimelig fort. For hvem vil velge et slikt forbrukerfiendtlig produkt?

Jeg hadde virkelig mer tro på forbukerne, men de har latt seg forføre av Sony gjengen sin hissige propganda. Hvem har vel ikke sett alle gangene Sony har hevdet "krigen" var over. Dette var for å overbevise forbrukerne at det ikke var noe vits å kjøpe HD DVD. Dessverre tok for mange agnet.

Men det skal sies at hvis Microsoft hadde solgt Xbox360 med HD DVD på et tidligere tidspunkt kunne HD DVD vært overlegne nå. Så mens Sony gjengen har vært aggressive, har Microsoft og deres partnere vært for passive.

Men det skal ikke være lett å være i samme skolegård som bøllen Sony.

Helt enig her er Sony den store slemmingen!(Sarkasme)

Sone inndelingen er opp til selskapet som gir ut selve filmen, det finnes mange sone fri BD.

BD+ er også opp til selskapet så nok engang gir Sony og resten av utviklerene bak BD full frihet.

Jeg har ikke merket at HD-Dvd er billigere noen steder som oftest så er faktisk HD-Dvd filmer dyrere enn BD filmer så den prisen som HD-Dvd har skryt av ble vel borte.

Når vi allikevel nevner Ps3 vs. Xbox 360, Ps3 som er helt utviklet av Sony har faktisk sone frie spill :ohmy: I akkurat BD vs HD-Dvd så er faktisk Sony den snille.

Hvem vil egentlig ha det dårligste systemet? For engags skyld så har forbrukerene faktisk valgt det beste formatet!

Lenke til kommentar

Studio Canal bidrar stort sett bare med økonomisk støtte for å gjennomføre prosjektene til mer eller mindre semi-independent amerikanske regissører som ikke får støtte av amerikanske selskaper til sine produksjoner grunnet deres mer kunstneriske stil. Da snakk om folk som David Lynch etc. Hvis vi snakker om amerikansk film, desuten eier de vel rettighetene til mye fransk film, slik som Godard, Truffaut osv. Så mye som jeg skulle ønske at markedet for europeisk kunstfilm og smale amerikanske filmer spillte en rolle i formatkrigen, så tror jeg neppe det er en maktfaktor, til det har folk flest alt for folkelig filmsmak.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket at HD-Dvd er billigere noen steder som oftest så er faktisk HD-Dvd filmer dyrere enn BD filmer så den prisen som HD-Dvd har skryt av ble vel borte.

HD DVD hardware er billigere.

Hvem vil egentlig ha det dårligste systemet? For engags skyld så har forbrukerene faktisk valgt det beste formatet!

Javel? da kan jeg tippe argumentet ditt er det samme gamle; større lagringskapasitet=best.

Ikke tro alt du leser på Blu-ray.com

Sone inndelingen er opp til selskapet som gir ut selve filmen, det finnes mange sone fri BD.

BD+ er også opp til selskapet så nok engang gir Sony og resten av utviklerene bak BD full frihet.

Soneinndeling er helt idiotisk. Mange og mange, det er fortsatt en del som bruker soner. Det blir sikkert mer brukt hvis blu-ray blir mer populært. Filmselskapene vil jo at flest skal kjøpe filmer nå i begynnelsen, spesielt når det er en konkurrent som er sonefri.

Jeg er imot DRM, og det er store sjanser for at det vil bli tatt i bruk hvis blu-ray kommer seirende ut av denne "krigen".

Lenke til kommentar

Det er bare vi som vinner på dette her, altså forbrukrene har talt. Vi vil ha Blu-ray! For dem som har satt seg inn i forskjellene på en HD-DVD og Blu-ray plate så er valget jo helt klart!

Blu-ray tekniskt sett er bedre, dette vet forbrukerne som meg og deg. Så vi får håpe denne tullete format "krigen" snart er over så vi kan få et så bra tilbud som mulig!

Lenke til kommentar

Javel? da kan jeg tippe argumentet ditt er det samme gamle; større lagringskapasitet=best.

Soneinndeling er helt idiotisk. Mange og mange, det er fortsatt en del som bruker soner. Det blir sikkert mer brukt hvis blu-ray blir mer populært. Filmselskapene vil jo at flest skal kjøpe filmer nå i begynnelsen, spesielt når det er en konkurrent som er sonefri.

Jeg er imot DRM, og det er store sjanser for at det vil bli tatt i bruk hvis blu-ray kommer seirende ut av denne "krigen".

Så det skulle bare være hardware som var billigere, mener å huske mye av hovedargumentet lå i billigere filmer...

Hva har Hd-Dvd som er bedre enn BD? BD har plassen og begge kan kjøre akkurat det samme av film formater.

Nok engang, det er ikke Blu-Ray assosiation som står og tvinger noen med en pistol å bruke BD+ og sone inndeling, de har bare gitt dem et valg og bruke det eller ikke, hvis du ikke liker at filmselskapene bruker BD+ og soner så klag til dem ikke til de som lager lagringsmediumet.(Blir som å klage på Ferrari fordi vi har 100 som høyeste fartsgrense i Norge)

Lenke til kommentar

Så det skulle bare være hardware som var billigere, mener å huske mye av hovedargumentet lå i billigere filmer...

Hva har Hd-Dvd som er bedre enn BD? BD har plassen og begge kan kjøre akkurat det samme av film formater.

Nok engang, det er ikke Blu-Ray assosiation som står og tvinger noen med en pistol å bruke BD+ og sone inndeling, de har bare gitt dem et valg og bruke det eller ikke, hvis du ikke liker at filmselskapene bruker BD+ og soner så klag til dem ikke til de som lager lagringsmediumet.(Blir som å klage på Ferrari fordi vi har 100 som høyeste fartsgrense i Norge)

Hva tror du kommer til å skje hvis blu-ray blir et seirende format? Ikke vær så naiv å tro at filmselskapene ikke vil ta i bruk mer DRM og soneinndeling. Historien har vist at disse selskapene gjør hva de kan for å kontrollere forbrukerne. Så lenge blu-ray har en konkurrent vil ikke dette bli tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...