SckNdrsn Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Når jeg prøver å spille GTA 3 går det fint i et par sekunder og så kommer det opp en bluescreen med KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED og nv4disp.dll ett eller anna. Hvorfor skjer dette? Jeg har også problemer med at andre spill låser seg og jeg faller ut i windows . Pcen min er en 1400mhz tbird med 1024 sdram og geforce 3, bygget rundt et MSI k7tpro 133 hovedkort. Jeg bruker directx9, detonator 41.09 og via hyperion 4.45 chipsett drivere. Håper noen vet hva som skal til for å fikse dette. Lenke til kommentar
esk Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Så vidt jeg husker er 41.09 beta, dermed ikke helt stabil. De kræsjene ser også ut til å være relatert til skjermkortet. Innstaller whql drivere og se om det hjelper Lenke til kommentar
SckNdrsn Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Hvor finner jeg whql drivere til skjermkortet mitt? Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 heisann sjekk om hovedkortet ditt støtter hyperion 4.45 chipsett drivere prøv med 4,43 driverene jeg hadde det samme problemet her jeg måtte deaktivere lydkortet når jeg spilte det er som kjent ikke morro den samme løsningen var det her på 3dmark 03 :o Lenke til kommentar
neXon Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 - hvilken windows kjører du? - Fat32 partisjon? - prøv en windows update. - test med eit annet os. - Oppdater det som finst av drivere Lenke til kommentar
SckNdrsn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Bruker windows 2k med service pack 3. Har alle de nyeste driverne, men tror lydkortdriverne er en smule backdated. Får prøve å laste ned ny. Lenke til kommentar
SckNdrsn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg bruker NTFS filsystemet på alle diskene mine. Jeg har testet å installere Win XP, men etter at installasjonen er ferdig med å laste inn filene stopper pcen opp og jeg må restarte Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Så vidt jeg husker er 41.09 beta, dermed ikke helt stabil. De kræsjene ser også ut til å være relatert til skjermkortet. Innstaller whql drivere og se om det hjelper Nei den er ikke beta? 41.09 har vert den siste offesielle driveren siden begynnelsen av desember. :wink: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hvor finner jeg whql drivere til skjermkortet mitt? Du har den siste ofisielle driveren, men se på denne siden om det er noe som kan hjelpe deg. Drivern de referer til er gammel, men les resten. http://www.windows-help.info/xp_startloops.htm Lenke til kommentar
SckNdrsn Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 På siden blir det anbefalt å laste ned 4.37 via chipsett driveren, men kan ikke finne den på viaarena.com. Noen som vet hvor jeg kan finne den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå