Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ikke supererfaren systemmessig, men skal kjøpe nytt skjermkort, og trenger hjelp.

Jeg har en relativt ny pc, en :

Dell Dimension 9200 (stasjonær)

4 GB Ram

Intel Core Quad 6600 (2,4Ghz)

Jeg bruker Windows Vista Home Premium

I maskinen sitter det et 256 MG Geforce 8600 GTS

Maskinen fungerer godt til det jeg bruker den mest til (arbeid, hjemmekontor, redigering av video og bildebehandling), men noen ganger er det moro å spille, og jeg opplever at Crysis hakker en del på "medium innstilling". Av den grunn ønsker jeg å oppgradere til et litt bedre grafikkort, som kan brukes til det meste (både nå og i en stund fremover).

Jeg har lest litt om de forskjellige Geforce 8800 kortene (GTX & Ultra), men er usikker på hva jeg skal velge. Hva er godt nok, og hva er mer en jeg trenger? Ønsker det perfekte grafikkortet til denne maskinen.

Når jeg leser, leser jeg om varmeproblemer, størrelseproblemer (passer ikke i kabinettet), klokking, doble kort, ekstra kjøling etc - og må innrømme at dette blir for avansert for meg, og ber dermed om tips og råd til det "riktige kortet" her. Enkelt og greit må det være å installere. Pris er alltid relevant, men ikke det viktigste.

PS. Jeg har en PCI e 16 kort og kan dermed ikke bruke 2 kort (så vidt jeg har fortsått)..

På forhånd tusen takk for hjelp, tips og innspill.

-Jon Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et 8800GT kort bør være en god investering for deg. Dette kortet skal klare å dra Crysis med resten av HWen din.

https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...mp;submit=S%F8k

Edit: Velkommen til forumet!

Takk skal du ha! Ser riktig bra ut prismessig, men det vil ikke være hensiktsmessig å legge til litt til å kjøpe GTS? Viktig å finne det riktige kortet, slik at jeg slipper å oppgradere så ofte.

PS. Takk for det, bra å finne et forum med høy kunnskap og høy aktivitet når man ikke har den helt riktige kompetansen selv.

-Jon Andreas

Lenke til kommentar

En viktig notis å legge til er at den nyeste GTS versjonen er med 512 MB minne. Kortene med 640 og 320 MB minne er den gamle modellene og er dårligere 8800GT, selvom de er dyrere.

Ved å kjøpe 8800GTS 512 går man opp et par ekstra hundrelapper, hvor mye av kronene går i en annen kjøleløsning og litt mer ytelse.

Husk også at 8800GTS versjonene benytter to slots for at kjølingen skal få plass. Har du ikke denne plassen eller gidder å betale det ekstra for 8800GTS 512 MB minne, går du for 8800GT.

Lenke til kommentar
En viktig notis å legge til er at den nyeste GTS versjonen er med 512 MB minne. Kortene med 640 og 320 MB minne er den gamle modellene og er dårligere 8800GT, selvom de er dyrere.

Ved å kjøpe 8800GTS 512 går man opp et par ekstra hundrelapper, hvor mye av kronene går i en annen kjøleløsning og litt mer ytelse.

Husk også at 8800GTS versjonene benytter to slots for at kjølingen skal få plass. Har du ikke denne plassen eller gidder å betale det ekstra for 8800GTS 512 MB minne, går du for 8800GT.

Ok, takk igjen. Jeg har god plass i kabintettet og bruker ikke den lille PCI E slotten over grafikkortet, dermed blir det enten 8800GT, eller 8800GTS 512.

Et siste spørsmål, holder med en strømkabel til disse kortene, eller krever en eller begge ekstra strømforsyning. (Jeg tror ikke jeg har to)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...