P1ndy Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Det ligger en det sånn gamle/avanserte ord i Glemte ord og uttrykk-tråden.. Og den finnes i signaturen min, den er genial Endret 5. januar 2008 av P1ndy Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Giddærnte - gidder ikke. ser det lett men de fleste orda her som jeg kan er tatt Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tyting - tyttebær Sjogg - snø Nykkjyl - nøkkel Jælma - veldig, voldsomt Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Løye/løyen - rart @eks: da va løye/e du løyen? (2ball(s)) pittla- plukke(på/i) @eks: du må ikkje pittla i taket! (2ball(s)) kan være mange som sier det, men: pal/pale- liten lyr eta/ har ete- spise jkla- jevla jekel- jevel må nesten nevne et nynorsk ord, som er hel på trynet: oppseding- oppdragelse Btw: vinglefitte er en type flaggermus Edit: vet ikke om det er dialekt: tjukkelabber- strikkesokker.. Endret 5. januar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Vi sier sjø for "skjønner du" . Det er ikke så mange som kommer fra andre plasser som forstår så mye når jeg sier "æ veit ikkje sjø..." og i stavanger lærte jeg en del .. Grævla = fryktelig Badle = kan brukes for å rulle seg en røyk Løye = morro, rar ++ "det var løye" Endret 5. januar 2008 av Light Alba Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Løye = morro, rar ++ "det var løye" Mitt ord! hehe.. kult at de sier det i stavanger..selv er jeg "stril"... (bor i nord-hordaland) Btw: så sier vi nor-hordland..(vit ikk om alle gjør d..skal det kansje skrives sånn og?) Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 *Oppdatert liste* Sei ifrå om det er noko dykk ikkje ønskar eller protesterer på om det ikkje har kome opp... Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Føller du? - Blir du me ut? Helle du? - blir du me ut? Endret 6. januar 2008 av sCuper Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Kvænt = søt, f.eks om småunger osv. (Fisk1) Kæilltåkå = alvorlig mye av noe. F.eks kæilltåkå bra = veldig bra. (Fisk1) Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Mange artige ord her. Ikke alle jeg veit hvordan man uttaler, men, pytt pytt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vadlasletta - sludd. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Rættle - Ordentlig (BeFs) Rutåtkak - Vaffel (BeFs) Ganklabb - brunost (BeFs) Præll - snus (BeFs) Endret 20. januar 2008 av BeFs Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Vehækkel = kjøretøy (BrageC, trøndersk) Lenke til kommentar
Kindrob Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Pesshæsta - Avklipte støvler Lenke til kommentar
Herjemannen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Gomslosk! Vet ikkee hva det er men det var en kar som sa det til meg en gang jeg var i finnmark med familien!! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) tja har vel ihvertfall fem: brokji (eller brosji (vet ikke helt hvordan det skal skrives) - betyr buksen bættere - noe en del trøndere bruker (til og forsterke ord tror jeg) bosset - søppel læsta - sokker sputa - strikke Endret 23. januar 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Veintli - Mersom (Sebbe) Småttjå - Smak (Sebbe) Endret 23. januar 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 brokji (eller brosji (vet ikke helt hvordan det skal skrives) - betyr buksenBroka eller broki, om ein skal halde seg til ordboka. Uttalen er noko annleis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå