Eplekaka88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Stskjeve - Skive (brødskive)Stskjære - Skjære Stskjyte - Skyte Bestemor elsker å si den stskj lyden... Jeg hater når folk gjør det. Det blir eit lyd ord... Orda dine er Sjeve, skjære og sjyte... Orginale ord: skive, skjere, skyte... Ikkje stor nokk forskjell, dessverre Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 symje - svømme datt/ramla -falt/snubla fat/asjett - talerken naust - båthus hive - kaste Dette, ramle, fat, asjett, naust og hive er jo helt normale ord som brukes skriftlig i begge målformene. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 symje - svømme datt/ramla -falt/snubla fat/asjett - talerken naust - båthus hive - kaste Dette, ramle, fat, asjett, naust og hive er jo helt normale ord som brukes skriftlig i begge målformene. Du sa nokke der... fjerna dei Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg kan det fineste av dem alle. Brølløp - Bryllup Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg kan det fineste av dem alle. Brølløp - Bryllup Ikkje langt ifra ekte ord... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg kan det fineste av dem alle. Brølløp - Bryllup Ikkje langt ifra ekte ord... Jøss, er det krav om sjeldenhet på ordene i denne tråden? Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Imørgo - Imorgen (Eplekaka88) Ehm, Det der? Er ikke det "likt" da? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Ja? De er bare 2 bokstaver som er byttet ut og år du sei det er det tenker du med en gang på bryllup.. skal gå over alle imorgen... Post over natten da Lenke til kommentar
pompews Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Snær = Sånn der Kroken fatteru snær... Slang i bydelen (H) Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 an - den ta an (ta den) Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hainnfeinn - bestikk filom - flertallsform av fjell høkkert - tulling, raring atta vætte - bortenfor vettet(der høkkert'ene bor) oppstopparnassi - frekk, evt. nese som peker opp teillj - tre teilljbjønn - ekorn karavolin - tøffere enn man er takjlkaill - pingle surmulin - furte haukråk - kollbøtte Lenke til kommentar
-Jp- Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 bestemor sier ællte - forlate har hørt levne også Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kredlå = Når noe er veldig ekkelt, og du får gjerne frysninger av å tenke på det. Eks : "Eg får heilt kredlå av edderkåppar!" "Skoij", uttales "skåy" = Kjekt/Hyggelig/Gøy. Eks : "I dag va me i Dragavika og det va kjeeeempe skoij." Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Mormor sier "Du må ta t-skjorten pounni buksa" Litt vanskelig å skrive, men hun er fra Trøndelag i hvert fall. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg kan det fineste av dem alle. Brølløp - Bryllup Ikkje langt ifra ekte ord... Jøss, er det krav om sjeldenhet på ordene i denne tråden? Nei, men ærlig talt; ringer det ingen bjeller når du hører ordet 'brølløp'? Det er langt ifra avansert eller innviklet. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tjokkelabb - ullsokk Gredle - greit E på gyuoi - er helt konge Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 "Klonse" - Stein, saks, papir. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Flytta til en mindre plass i sommer, og noen her sier så mye rart at jeg stort sett flyter på å forstå konteksten. F.eks. "kan(n)" = bokmål "oss". Lett å henge med, veit jeg. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Karravorrinj! Samme som LuftWaffel sitt ord, men skrives på en annen måte! Tror man er bedre og tøffere enn de andre f.eks. Mange måter å være "karravorrinj" på Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ostehøvel er et ord jeg alltid har hatt litt problemer med, men så har jeg jo alltid vært god på å se det komplekse i det enkle da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå