Gå til innhold

Radeon 9500, modding og forskjell på pro/non-pro?

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja. kan forbedre ytelse opptill 3ganger på opengl ikke direct3d (correct me if im wrong)

skal gjøre det vis jeg noen gang får liv i biosen min

Jaha??

Noen som kan bekrefte det...?

Om kortet yter opptill 3 ganger så bra som den "orginale" 9500, vil jo dette si at det overgår 9700Pro...?!? ...hva/hvor er haken...?

Menne, om det bare funker med OpenGL, er det vell ikke mye å hente i disse DirectX dager...eller(?)

Er ikke helt inne på alt dette, så kom med innspill...

Lenke til kommentar

Hehe mange 9500 poster for tiden så jeg slenger meg inn her:

Fikk kortet mitt igår og til skuffelse for meg var det av den nye typen, som ikke kan moddes til 9700. (kortet er kjøpt på PCMAX)

Vel vel... Har installert cat 3.0 driverne etter å ha moddet disse til 9500pro vha Rivatuner, og opplevde å gå fra 7300 til 8000 poeng i 3dmarks2001 SE.

Det er en 800Mhz@945 t-bird med KT3-ultra og 256 MB DDR ram som er maskinen min og mitt første spm er om dette høres normalt ut? Synes ytelsesøkningen var liten med modding sånn til å begynne med men det kan vel tenkes at CPU begynner å bli flaskehals nå? Skulle gjerne sjekket dette i resultbrowseren i 3dmarks men har ikke bruker der da maskinen min ikke er på nett. (noen som har en bruker som det ikke er så nøye med så send meg gjerne en PM)

Så til mitt andre spm: DirectX 9. Skal jeg installere dette? Hvorfor? Kortet mitt støtter det, og nye spill vil støtte det, men i praksis er det vel ikke noe nytte i å installere det nå?

3. spm:

FireGL X1 Mer info ønskes, noen som har benchmarket? Noen som har innput.

Lenke til kommentar

Fikk mitt nye 9500-kort fra Komplett.no i dag. Selvsagt var det av den nye typen kort - 4 rambrikker på rad, og der gikk "drømmen" om et rimelig og veldig kjapt skjermkort i dass... Svarte!!!

Bare så alle dere andre som lurer på å kjøpe fra Komplett.no vet det!

:shrug:

Lenke til kommentar

Leste den artikkelen angående FireGl greia til H2H.

Men vil dette ha noen positiv virkning på spill og programmer ellers? Hva er det som egentlig benytter OpenGL?

Jeg fant omsider ut hvordan man klokket 9500 Non Pro kortet (den nye utgaven) ved hjelp av Rage 3d Tweak 3.8 (www.guru3d.com).

Ved å klokke Sapphire-kortet til 310 & 310 (både minne og gpu) oppnådde jeg 13000 i 3DMark. Er jo ikke så verst det heller da.. men for all del.. alt som er gratis og bedre er jo morsomt da!

ABIT NF7-S Rev 1.0

AMD AIUHB 0301 TBredB [email protected] ghz (1.76v) Silent Viking

25C idle/27C load...

512mb Twinmos PC3200 CL2

Radeon 9500 128 MB DDR 310 & 310

1 x 120 GB WD 8 MB Cache

1 x 80 GB WD 8 MB Cache

MSI CDRW 48x24x48x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...