Gå til innhold

Overclocke GTS 521mb

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å overclocke skjermkortet med RivaTuner eller noe annet, men ingenting funker.

Det programmet av de jeg har testet som funket best var DualCore, kunne stille på Core men ikke memory, den tilbakestilte seg med en gang.

I RivaTuner kan man ikke gjøre noe, når det starter står det "Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installer display driver. It is strongly recomended to upgrade RivaTuner to a new version, otherwise it may not work properly because the driver is not officially supported." Er ikke RivaTuner 2.06 som jeg bruker det nyeste?

Skjermkortdriver: ForceWare 169.25 ett eller annet.

Ellers har jeg:MSI K9N SLI Platinum

AMD Athlon x2 +6000

2gb CorsairValue pc5300

Kjører vista Home Premium 32

Hvorfor er det ikke mulig å overclocke?

Endret av zxsonnyxz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører vista.

Prøvde ATI-tool og men det gikk ikke... Mitt forrige kort, GeForce 8600GTS, overclocket jeg med ATI-tool.

EDIT: Satt litt med driverne nå, og lastet ned siste versjon av EXPERTtool.. Det funket :D

Men de andre programmene finker ikke.

Men skulle gjerne hatt et program med flere muligheter...

Endret av zxsonnyxz
Lenke til kommentar

Ja, det virket! Men kunne bare stille på core og memory..

Men skulle og hatt flere muligheter for viften, sån at den styres ettersom hvor varmt kortet er.

Eller finnes det i dette programmet?

Endret av zxsonnyxz
Lenke til kommentar

Har heller ikke funnet noen mulighet for å justere viftehastigheten. Men kortet skal da gjøre det automatisk, og lydnivået er ikke så fryktelig galt.

Har ennå ikke opplevd at viften spinner på max.

Ser da at temp i 3D blir over 80 grader, men regner med at det er normalt.

Du kan stille kjerne, minne og shaders i Experttool

Lenke til kommentar

Jeg kan styre viften med ekspert tool, manuelt. Tror ikke den kan stilles etter varme der. Derfor jeg skulle prøve å finne noe annet.

Fra fabrikk går viften aldri over 60% uansett... Ettersom jeg har skjønt av div. tester og sånt.

Men skal love deg den bråker på 100% :D

Vet ikke enda hva min temp er, kom vell opp i 59*c etter en liten stund i 3D Mark... Eneste jeg har målt.

Men på alle testene jeg har lest komer den over 80*c etter stor belastning med den vanlige viftahastigheten (60%) så det er helt normalt.

Det med shaders i EXPERTtool vet jeg:P Men når jeg clocker core og memory i et annet prog. går shaders opp av seg selv, er det vanlig?

Lenke til kommentar
Jeg kan styre viften med ekspert tool, manuelt. Tror ikke den kan stilles etter varme der. Derfor jeg skulle prøve å finne noe annet.

Fra fabrikk går viften aldri over 60% uansett... Ettersom jeg har skjønt av div. tester og sånt.

Men skal love deg den bråker på 100% :D

Vet ikke enda hva min temp er, kom vell opp i 59*c etter en liten stund i 3D Mark... Eneste jeg har målt.

Men på alle testene jeg har lest komer den over 80*c etter stor belastning med den vanlige viftahastigheten (60%) så det er helt normalt.

Det med shaders i EXPERTtool vet jeg:P Men når jeg clocker core og memory i et annet prog. går shaders opp av seg selv, er det vanlig?

core og shaders henger vanligvis i sammen, men i noen programmer(b.la rivatuner) kan man stille individuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...