Gå til innhold

Erfaring med Casio EX-Z1080

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om det er noen som har erfaring med Casio EX-Z1080, da jeg vurderer å kjøpe meg det.

Du kan lese tester av EX-Z1050 og mentalt legge til et lite pluss i margen for ansiksgjenkjenning og Youtube-funksjon hvis dette er viktig for deg.

En test. En test til. Og enda en.

Har vurdert EX-Z1200 også.

Her er vel konsensus at vinninga (som vanlig) har gått opp i spinninga i 'megapixelracet'. Med kraftig redusert max ISO og økt støy på de verdiene som er tilgjengelige (opp til 400) ser jeg liten grunn til å betale 700 kroner ekstra for et kamera som (i beste fall) ikke gir bedre bilder enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ut fra det jeg har lest så gir Z1200 best bildekvalitet av Casios modeller. De bildene jeg har sett har vært glimrende, på tross av hele 12mp. Det har greie støydata opp til iso 400, skarp og fin optikk og en sensor og bildebehandling som i mine øyne gir veldig naturlige bilder. De gode mulighetene for manuelle innstillinger spiller også en viktig rolle for meg. Z1200 er faktisk det kameraet jeg ønsker meg mest av alt for tiden. Det er i alle fall min anbefaling av disse to. Sats seriøst når du først satser Casio. De kan nemlig hvis de vil, slik de har vist med Z1200, og forgjengere som Z800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...