Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montere ikea halogen kjøkkenbelysning 220-12

Anbefalte innlegg

Har en kompis som valgte slik kjøkkenbelysning under de øvre skapa på kjøkkenet. Fikk høre at dette var rimelig og enkelt å få til. Må dessverre si meg uenig i dette nå i etterkant av kjøp. Jeg får det faktisk ikke til å virke!

Kanskje noen kan hjelpe?

Greia er 3 skinner med 2 GU4 10w12V spotter på hver. Altså totalt 6 spotter à 10W som går på 12 volt. Totalt ca 60 watt. Jeg har da kjøpt en transformator eller likeretter om du vil for å få disse til å virke. Ikea mannen fortalte meg at pakken inneholdt "alt jeg trengte" noe som viste seg å være feil. Han virket forøvrig helt dopa..

Ihvertfall kjøpte en enkel likeretter på clas ohlson som skal levere mellom 20 og 70watt i 12V. Jeg kobler det sammen som tegningen viser, og det virker altså ikke.. Har aldri hatt noe problem med å få til slike ting før, så skjønner ikke hvorfor disse enkle sakene skal krangle..

Grunnen til at jeg gikk for en som leverte mellom 20 og 70 er at da kan jeg også bruke kun 1 skinne med totalt 20 watt, uten at transformatoren tar skade. Man bør jo holde seg innenfor forbruksområdet har jeg skjønt.

Noen som har montert noen slike? noen tips?

i tillegg har jeg en dobbel strømuttak sak som skal stå imellom disse skinnene med halogen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å! glimrende.. takk.. om jeg bare skal koble til 220 volt så er det jo ikke noe problem.. kjøpte en haug med kabler og greier samtidig. Er jo bare å klippe koble på en kontakt... eller reise å kjøpe da... tror jeg fikser det.

skal testes med en gang!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Har en kompis som valgte slik kjøkkenbelysning under de øvre skapa på kjøkkenet. Fikk høre at dette var rimelig og enkelt å få til. Må dessverre si meg uenig i dette nå i etterkant av kjøp. Jeg får det faktisk ikke til å virke!

Kanskje noen kan hjelpe?

Greia er 3 skinner med 2 GU4 10w12V spotter på hver. Altså totalt 6 spotter à 10W som går på 12 volt. Totalt ca 60 watt. Jeg har da kjøpt en transformator eller likeretter om du vil for å få disse til å virke. Ikea mannen fortalte meg at pakken inneholdt "alt jeg trengte" noe som viste seg å være feil. Han virket forøvrig helt dopa..

Ihvertfall kjøpte en enkel likeretter på clas ohlson som skal levere mellom 20 og 70watt i 12V. Jeg kobler det sammen som tegningen viser, og det virker altså ikke.. Har aldri hatt noe problem med å få til slike ting før, så skjønner ikke hvorfor disse enkle sakene skal krangle..

Grunnen til at jeg gikk for en som leverte mellom 20 og 70 er at da kan jeg også bruke kun 1 skinne med totalt 20 watt, uten at transformatoren tar skade. Man bør jo holde seg innenfor forbruksområdet har jeg skjønt.

Noen som har montert noen slike? noen tips?

i tillegg har jeg en dobbel strømuttak sak som skal stå imellom disse skinnene med halogen.

Hei. Opplever et annet problem med Grundtal halogenspotter. Jeg har faktisk hatt elektriker for å koble dem (samt gjort en masse annet...). Når lysene (6 på en trafo) står på en stund, og de slås av, nekter de å tenne på 10-15 minutter. De står bare å blinker svakt. Noen som vet hva det har seg? Ifølge manualen skal trafoen tåle 6 spotter a 10 watt. Den har også en slags automatsikring. Kan det være denne som kobler inn?

Lenke til kommentar

Skal dere ha spottskinner under kjøkkenskapene uten de stygge kladeisene som skal plugges i stikkontakten er SG Chef som SirAmp beskriver å anbefaler på det varmeste.

De er dimmbare, lettmonterte og sist men ikke minst en fryd og koble opp, for de er laget for fasttilkobling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...