Gå til innhold

kopiering av xp

Anbefalte innlegg

Finnes sikkert 1000 slike tråder, men orka ikke å leite. For en tid tilbake la jeg xp plata på ei mappe i disken. Tenkte sikkert at det kunne være nyttig en gang. Nå 5 år seinere skjedde møkka. Disken ble sliten og plata med xp, ikke spør, aner ikke hvor den ble av. Mata disken inn i en usb unit og kjørte getdataback. Fra laptoppen. Den fant jo alle mappene mine, fett nok. Kopierte xp på en dvd plate, men den ville seff ikke boote. Leita langt om lenge etter noe program som kunne fikse dette, men fant svært lite. Fant noe med streeming etc, men for pes for meg. Prøvde Nlite, funka ikke her, av alt jeg brant var det bare den med boot som funka. Men kom jo ikke videre da den kun var boot på plata.... Så slo det meg.. Hvis jeg bytter plate under bootinga....

Stappa inn boot skiva og når første tegn til å trykke en f tast kom, trykka jeg på den og byttet til den brente plata med xp og trykket esc. Vips og xp ble innstalert som en drøm... Dette var for meg en mye lettere måte å få møkka inn på en f eks streeming eller hva f det var...

kopiere denne boot disken tok jo maks noen minutter. Og brenne ei plate med xp innholdet litt lengre....

Tenkte jeg ville dele dette med andre som ikke er så forbannet datanerd:) Enkelt og greit.... Ps dette må selvfølgelig kun gjøres med din egen kjøpte xp....

Ergo kopier xp plata inn på en mappe, brenn denne ut på en skive

Last ned nlite og lag en bootskive

Stapp bootskiva inn, ved første tegn til at du kan trykke en f tast bytt plate og gå ut med esc.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...