Gå til innhold

Koble 2x10" bilsub på Pc-anlegg?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

Har en billig 2x10" bilsub fra Ergo liggende.

Har også et slikt anlegg: Trykk

Inngangene på subben er helt lik inngangene på satelittene, og jeg lurer på om det er mulig å koble til subben via disse kablene. Er det mulig å ødelegge noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan der inngangen ut da?

Tror ikke du vil ødelegge den, men blir neppe bra lyd, hvis det blir noe i det hele tatt.

For det signalet er jo ment til noen av satelittene.

Nå vet jeg ikke hvordan "delefilteret" deler, men de vil jo få mellomtone og diskantsignalet fra forsterkeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Tenkte jeg skulle teste det jaffal. Kan jo ikke skade om det ikke er noe som blir ødelagt...

Takk for svar (:

Lenke til kommentar

Altså, anlegget ditt sender ut for lite watt til å kunne gi noe trykk på subbene, en kamerat testet 2 bittesmå cv høytalere med 5,5" element, med en surround-subb fra logitech, og det ble ble svak lyd.Tipper det ikke går noe bedre med 2x10"subber.

Lenke til kommentar
Helt korrekt mine gode venner, det gikk rett i dass, ved svak svak lyd så var det brukbart, men når man skrudde litt opp så ble det kun skurring.

Det er som folk har sagt her nå. for lite watt.

MEN! her er løsningen. Del lydsignalet ut fra PC-en. en kabel til det nåværende pcanlegget ditt. Andre til en bilforsterker med filter som er tilkoblet et bilbatteri (gele eller lukket) som igjen er tilkoblet en batterilader og basskasse. jeg vet dette fungerer. Husk at bassen i basskassa vil da overdøve pcanlegg bassen og kanskje gjøre noen naboer skikkelig forbannet

Lenke til kommentar
Helt korrekt mine gode venner, det gikk rett i dass, ved svak svak lyd så var det brukbart, men når man skrudde litt opp så ble det kun skurring.

Det er som folk har sagt her nå. for lite watt.

MEN! her er løsningen. Del lydsignalet ut fra PC-en. en kabel til det nåværende pcanlegget ditt. Andre til en bilforsterker med filter som er tilkoblet et bilbatteri (gele eller lukket) som igjen er tilkoblet en batterilader og basskasse. jeg vet dette fungerer. Husk at bassen i basskassa vil da overdøve pcanlegg bassen og kanskje gjøre noen naboer skikkelig forbannet

Hvorfor bilforsterker?? Er mye enklere å bruke en vanlig forsterker til innebruk og 230V.

Bruk en spole som delefilter. 6-8mH

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...