Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i windows

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpt nye deler til min pc:

Hovudkort: Asus P5K, P35, Socket 775 Hovedkort

Prossesor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333FSB

Minne: OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT

Skjermkort: Gainward GeForce 8800GT 512MB Skjermkort

Strømforsyning:Fortron Source Blue Storm II 400W

Har en 1-2 år gammel harddisk, og cd-rom..

Dataen starter fint opp, jeg kan gå inn i biosen og der er alle delene oppe og går.

På den gamle hardisken ligger det windows vista, når jeg prøver å starte det kommer jeg til loadingen, der går PC-en inn i en bluscreen i 1 sec så restarter den igjen.

Har prøvd å formatere men da vil den ikke boote opp på CD-en. Den blire stående med en helt svart skjerm med en blinkende kvit ting oppe i venstre hjørnet, så kommer jeg til der man velger sikkermodus, eller vanlig.

Har prøvd med en annen harddisk, annen cd'rom og uten cd'rom, men det samme skjer uansett.

Noen som vet hva som er gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved skifte av hardware, MÅ du reinstalere windows.....

Jepp.

For å være mer eksakt; bytter du hovedkort må du dét, hvis det ikke er omtrent kliss likt det du hadde fra før. Trenger ikke reinstallere Windows hvis du kun bytter skjermkort, lydkort, prosessor e.l.

Har du byttet alle delene som du lister her (omtrent alt), så kan du bare glemme Windowsinstallasjonen du hadde på gamlemaskinen. Det betyr at hvis du ikke tidligere har kjøpt en frittstående, seperat, fullversjon av Windows (ikke slik som følger med nye ferdigbygde maskiner eller OEM-lisens), må du værsågod ut å kjøpe nytt operativsystem.

Edit: For å si det enkelt, så klarer bl.a. ikke Windowsen din å matche installerte drivere med maskinvaren, det blir bare totalt krøll.

Hvis du har filer på harddisken din du har lyst å beholde, ta kopi av dem før du evt. installerer Windows på nytt.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...