Muffinman Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har gått og ventet på at 8800 GT skulle komme på lager hos de norske nettbutikkene til noenlunde greie priser. Det ser ut som produsentene har hatt leveringsproblemer en stund. I dag kom Foxconn 8800 GT opp i prisguiden, og det er selvfølgelig Netshop som har fått inn dette merket siden de ser ut til å være alene i Norge om det. Før jeg eventuelt handler skulle jeg gjerne hatt noen opplysninger: - Siden Netshop nå tilsynelatende har fått inn 100+ av dette kortet, tyder det på at leveringsproblemene er løst og at de andre produsentene som bruker denne brikken vil levere innen kort tid? - Følger Foxconn-kortet referansedesign? - Kommer til å montere vannkjøling og eventuelt kjøre en bios vgpu mod med tiden. Noen som kan hjelpe meg i riktig retning for å skaffe nødvendige opplysninger? Det er nemlig mye å finne om 8800 GT generelt, men lite om Foxconn spesielt. - Eventuelle erfaringer. Liten sjans for at noen har det siden dette sikkert er nytt i Norge, men det skader vel ikke å spørre... Anyone? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 tror nok det stort sett er referansedesign det er snakk om ja, bortsett fra klistremerkene. Det at netshop har fått inn 100stk betyr ikke nødvendigvis at flere merker er på vei med det første. Netshop kan å vært heldige... Ellers kan du sikkert finne noe mer her http://www.foxconnchannel.com/product/Grap...ards/index.aspx Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det at netshop har fått inn 100stk betyr ikke nødvendigvis at flere merker er på vei med det første. Netshop kan å vært heldige... Siden ingen av produsentene har kunnet levere tipper jeg at det skyldes komponentmangel, og da er det nærliggende å mistenke at Nvidia ikke har klart å levere grafikkbrikken i tilstrekkelig antall. Merker meg at det også har vært begrenset tilgang på nye 8800 GTS. Siden det nå dukker opp et brukbart antall kort klare til levering kan det kanskje tyde på at det er komponenter tilgjengelig for å produsere flere kort. Eller Netshop kan ha importert et parti vi alternative kanaler, f.eks. et parti som er ment for andre markeder enn Norge. Konspirasjonsteoriene blomstrer nå... Årsaken til at det kunne vært greit å få klarhet i dette er at det er en del rimeligere kort på markedet, f.eks. Club3d sin variant. Litt dumt å bestille Foxconn-kortet en dag for så å oppdage at et annet kort med referansedesign selges vesentlig billigere dagen etter all den tid det kun er kortet, kjøleløsning ikke inkludert, som er interessant. Bundle har jeg ikke bruk for overhodet. Endret 4. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, som sagt, det at foxconn har fått fatt i brikker til å produsere 8800GT-kortene kan kansje tyde på at andre produsenter snart også får kort til butikkene, men det er på ingen måte sikkert eller bekreftet. Så er jo spørsmålet hvor lang tid det vil ta før andre kort kommer på lager, og hvor mye rimeligere kortene vil bli. Jeg er ikke sikker på om jeg ville ventet på ubestemt tid for å spare noen få hundrelapper. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Enig der. Har egentlig bestemt meg for å bestille i løpet av morgendagen om det ikke kommer info ut fra denne tråden som tyder på at det kommer flere merker i hyllene over helga. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, som sagt, det at foxconn har fått fatt i brikker til å produsere 8800GT-kortene kan kansje tyde på at andre produsenter snart også får kort til butikkene, men det er på ingen måte sikkert eller bekreftet. Så er jo spørsmålet hvor lang tid det vil ta før andre kort kommer på lager, og hvor mye rimeligere kortene vil bli. Jeg er ikke sikker på om jeg ville ventet på ubestemt tid for å spare noen få hundrelapper. Hehe, takk for talen. Hadde bestilt hos Amentio først, men der ble det jo bare mer og mer utsatt. Vil ha SLI nå! Men har lagt merke til at Foxconn-kortet har bittelitt høyere minne- og kjernefrekvens enn de andre "stock"-kortene... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) En ting jeg er spent på er om disse Foxconn kortene har den nye vifta. Finnes en artikkel om dette hos expreview Hvis du har bestillt kortet ville jeg satt stor pris på om du telte bladene på viften du får og gir oss en update. 13 blader er gammel vifte, 15 blader er visst ny, i tillegg til at den nye har en diameter som er ca 1 cm større. Edit: Her er noe mer info og sammenligning av den nye kjøleren Endret 5. januar 2008 av Framerate Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 skal hente kortet på posten nå.skal sjekke det vifte greiene. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 på mitt kort var det ihvertfall 15 blader. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Bestilte i dag. Hvilken kjøleløsning som står på kortet originalt vil ikke ha noe å si for min del lenger enn en uke eller to siden jeg uansett skal mekke litt selv. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 på mitt kort var det ihvertfall 15 blader. Så flott! Kommer til å bygge et system mye med hensyn på støy, så dette var gode nyheter. Mulig jeg også kommer til å sette på en ny kjøler etterhvert, vi får se.. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Bryr meg ikke noe særlig om ny kjøleløsning, har to DuOrbs som venter tålmodig på å bli satt på Tror det blir best uansett. Endret 6. januar 2008 av OndApe Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Kan vel poste noen erfaringer selv siden jeg har fått kortet. Har akkurat fått installert det, og har kjørt en runde 3dmark 06 med helt originalt kort. Endte på ca. 13300. Dette på et overklokket Asus P5K og en ditto Q6600. Kortet er overraskende stillegående for de som måtte ha interesse av det. Selv har jeg planer om å gjøre en hel del modifikasjoner, men det skal få kjøre seg en uke eller to for å sikre at det er i orden før jeg bryter garantien. Kjører i skrivende stund første runde 3dmark i overklokket tilstand. Gikk like godt rett opp på 680 med shaderklokka linket i Rivatuner. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Høres veldig godt ut! Har du ett bilde av kortet? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Kjører foreløpig på 700/2000, venter med vmod og vann. Havnet på knappe 14700 3dmarks. Lar det være slik inntil videre. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Er jo bra med nesten 15k singelkort. Hva kjører du prosessoren på? Lenke til kommentar
Gainwardrobe Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg fikk mitt Foxconn kort fra netshopp i går! Jeg hadde et xfx XXX 8800gt kort som jeg fikk pengene igjen for. uansett om jeg stilte viften på det til 60% eller mer så skjedde dette etter ca 1 time med CoD4. Plutselig stoppet bildet opp og ble rosa med røde prikker så restartet pcen seg. Foxconn kortet har en større vifte som jeg la merke til med en gang. Jeg husket det jeg hadde lest på forumet her og talte bladene på viften, og det var 15 på den i forhold til 13 som det var på xfx'en. Det er en helt annen verden hva bråk angår, utrolig mye mer stillegående og kjølig. Jeg har ett CMstacker 831 kabinett med bra kjøling (omtrent romtemp inni kabinettet) og kortet idler akuratt nå på 49 grader med stock viften. Jeg måler temperaturer med rivatuner hardware monitor. Under ca 2 timer med CoD4 med alt på fult holder skjermkortet 78. Jeg har stilt inn viften på 44% konstant, og det holder seg fint og kjølig. Som sagt det forrige kortet kom lett opp i 94-96 grader med samme vifte hastighet under like lang spilling i CoD4. 3dmark 06 score er ca 10300 med x2 e6600, 2gig ram, foxconn 8800gt. (fikk 10789 med XXXen) Jeg kan absolutt anbefale å gå for det i hvertfall Endret 12. januar 2008 av Gainwardrobe Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Er jo bra med nesten 15k singelkort. Håper på litt mer. Er mange som greier 750+ mhz med bios vmod, og jeg regner med at vannkjøling vil hjelpe en smule det også. Hva kjører du prosessoren på? 425x8. Greier en god del mer, men jeg velger å holde vcore innenfor trygge rammer inntil videre. EDIT: Har forresten lest ut bios og åpnet den i Nibitor. Det er 4 voltage ID`s, og jeg er litt usikker på hva jeg skal justere på. Det går til maks 1.1 volt, og den ene er allerede satt til 1.1. Fint om noen kan bistå med å finne litt nærmere informasjon på dette. Endret 12. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå