Saftis Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Har et relativt dyrt headsett (~1000 kroner) hvor mikrofonpluggen har tatt kvelden pga. slitasje. Har allerede gjort en lignende operasjon på headsettpluggen, og tenkte nå å kappe av mikrofonledningen og lodde på en mini jack fra noe annet. Men hvordan kobler jeg? Mic'en har jo bare signalledning og jording så vidt jeg kan se, headsettet jeg kappet av pluggen fra er noen billige sony øreplugger fra 80-tallet, som også bare har signal og jording til hvert element. Prøvde å loddde bare ledningen til ett av elementene, men da ble det utrolig lav lyd (og skurr, men det var kanskje dårlig lodding, gjorde det bare i hui og hast for å teste). Hvordan kobler jeg? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det er egen jack til microfonen ? (3,5mm, 1/4" ?) Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Micen har 3.5 mm minijack ja, men headsettet jeg tok jack fra hadde ikke noen mic, så jeg vil altså lodde en mic på jacken til et headset. Edit: hvis det ikke kom klart ut, har jeg kappet ledningen et godt stykke før jacken, så jeg lodder altså ledninger på hverandre, ikke direkte på jacken. Endret 4. januar 2008 av Saftis Lenke til kommentar
-3bna Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Er det stereo på den jacken du har klippet av det gamle headsettet? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Ja, jeg bare loddet sammen begge kanalene til mono nå og loddet det på micen, funket greit. Er litt susing men begynner å lure på om det er det nye hovedkortet sin feil, har det med begge micene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå