Atesha Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Et kjapt spørsmål, en kammis av meg skal kjøpe ny CPU og hovedkort, så lurte han på om en Am2 prosessor gikk i et Am2+ hovedkort? Når man ser på bilder ser socketene helt like ut. har det kansje noe med max databushastighet osv? Endret 4. januar 2008 av Simsku93 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Am2/AM2+ er fullstendig krysskompatible. Dersom hovedkortprodusentene gidder å lage BIOS skal det ifølge AMD være mulig å bruke en hvilken som helst prosessor på ett hvilket som helst hovedkort. Lenke til kommentar
spectrA Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Lettere sagt det er mulig jeg kan ha det i mitt hovedkort Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Et kjapt spørsmål, en kammis av meg skal kjøpe ny CPU og hovedkort, så lurte han på om en Am2 prosessor gikk i et Am2+ hovedkort? Når man ser på bilder ser socketene helt like ut. har det kansje noe med max databushastighet osv? Riktig som det sies over her, at AM2+ CPU'er kan brukes i AM2-socket hk, men ifølge www.tomshardware.com er det svært få som støtter dette nå. Var vist bare noen Asus-kort. Men vil tro de andre produsentene kommer etter og legger ut BIOS oppdateringer som gjør at de støtter AM2+ prosessorer. Men kan nok lønne seg å sjekke ut produsenten av hovedkortets nettside, så man unngår overraskelser når man står der med AM2+ CPU'en i hånda Lenke til kommentar
Atesha Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Den er grei ! Takk for svar Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Tok ei "enkel" løsning før jul, skaffa et 790FX hovedkort (AM2+), men til de får "innkjørt" Phenom, tok eg en 5000+ BE (AM2) prosessor. 2+ hovedkorta bruker max rundt 10-15W strøm og passer godt til ei "kald" maskin, mister vel noen ting hovedkortet kan gjøre med og ha en AM2 prosessor, men hovedkortet "bremser" ikkje utviklinga. OK en AM2+ prosessor kan (etter Bios oppdatering) passe i et AM2 hovedkort, men alle "triksa" en AM2+ prosessor kan gjøre vil aldri kunne bli gjort på hovedkortet. Slik eg ser det har man maskina sikra bedre framover med siste utgave av hovedkortet, og heller ha en AM2 prosessor der til AM2+ prosessorene blir "varme i trøya". Endret 4. januar 2008 av HAG Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tok ei "enkel" løsning før jul, skaffa et 790FX hovedkort (AM2+), men til de får "innkjørt" Phenom, tok eg en 5000+ BE (AM2) prosessor. 2+ hovedkorta bruker max rundt 10-15W strøm og passer godt til ei "kald" maskin, mister vel noen ting hovedkortet kan gjøre med og ha en AM2 prosessor, men hovedkortet "bremser" ikkje utviklinga. OK en AM2+ prosessor kan (etter Bios oppdatering) passe i et AM2 hovedkort, men alle "triksa" en AM2+ prosessor kan gjøre vil aldri kunne bli gjort på hovedkortet. Slik eg ser det har man maskina sikra bedre framover med siste utgave av hovedkortet, og heller ha en AM2 prosessor der til AM2+ prosessorene blir "varme i trøya". Går med planer om å gjøre akkurat det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå