Gå til innhold

Folding@Home score trøbbel.

Occi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå hatt Folding@Home i ~2mnd, hatt på sikkert gjennomsnittelig ~2-5 timer hver dag eller noe i den duren. Så sjekket jeg scoren min på folding@home sine sider, og så lurte jeg på, er den scoren lav/høy eller normal på denne tiden?

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...ame=kjeksomanen

Jeg sitter på 2gb ram og Q6600, ingenting klokkket. Og må også legge til at jeg syns det er litt merkelig at FahCore_78.exe bare bruker ~25% cpu hele tiden, da jeg har fulgt guiden til Folding@Home her på hardware.no. Kan det være pga. jeg har quad, og den bare bruker en kjerne? Uansett, når jeg kikker på Performance under ctrl+alt+del så er det gjevnt bruk av alle kjernene (~50% på alle når jeg har på winamp, opera og et spill.)

Så i bunn og grunn er da spørsmålene:

Er scoren lav?

Tror dere at det er noe feil med oppsettet av F@H'en min da jeg ikke bruker 100%?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Er nok fordi du har quad ja.

Vil anbefale å avinstallere den gamle kjerna ved å først kjøre configonly (se lenger ned hvordan du lager en slik snarvei), og deretter si "yes" på "Remove as service" før du så sletter mappa.

Lag ei mappe for hver av kjernene, sånn at det ser cirka slik ut:

post-74596-1199719800_thumb.jpg

Inni hver mappe vil jeg anbefale at du lager en snarvei til fah.exe, som du kaller config, og har noe som dette som target:

"C:\Users\Torstein\Documents\Folding at home\Kjerne1\fah.exe" -configonly

Hvis du har Vista så må du også velge "Run as Administrator" under Compability-fanen.

Når du har laga en snarvei til hver av kjernene, så kjører du snarveien i hver mappe og skriver inn som vanlig, men gå på advanced options og velg machine id 1 for kjerne 1, machine id 2 for kjerne 2 etc.

Ta deretter en omstart, og så se i task manager om 100 % av prosessorkrafta brukes. Hvis ikke så har du nok gjort feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...