Gå til innhold

Stoor ripe i CinemaDisplay skjerm

TiduZ

Anbefalte innlegg

Heisan, en kompis ramlet akkurat inn på lan til meg med en 23" Apple Cinemadisplay skjerm som han uheldig vis greide å lage en stor ripe på på vei hit... Er det noe som helst man kan gjøre med det? Noe magikrem eller liknende man kan smøre inn i ripa slik at den blir mindre synlig? Skjermen er svinedyr og han bruker den mest til foto, så det var jo meget synd...

EDIT: Ser noen nettsider hinter til bruk av vaselin, noen som har prøvd det?

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Har jo sett slik krem du kan smøre på mobilskjermer for å fjerne riper, men veit ikkje om det finst liknande eller om du kan bruke det på pc-skjermar. Det har mykje å seie kor stor ripa er også. Legg ut eit bilete av ripa da. Ellers er google ein fin ting da dette sikkert har skjedd før :)

Erlend

Lenke til kommentar

Kjøp en tube med autosol og en poleringspute. Skjermen vil nok etter behandling få glossy look, men ripa bør være borte om den ikke er for dyp.

Autosol er samme stoffet man bruker på mobiltelefoner, men koster bare en 1/1000 del av hva den microtuben man får kjøpt hos mobiltelefonforhandlere koster :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Dersom han ikkje vil gni inn skjermen med diverse stoff ( sidan den er så dyr ) kan eg ikkje tenkje meg at det ikkje skal gå ann å bytte det gjennomsiktige laget som ligg utanpå panelet. ( Utan at eg veit korleis ein lcd er oppbygd) Høyr med apple før du byrjar å gni på skjermen. Lykke til !

Erlend

Endret av VolcomStone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...