WheelMan Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Ville tatt turen til en salmaker og forhørt meg hva du kan gjøre, før du eventuelt setter i gang selv med div vidundermidler som kan gjøre vondt værre. Håper du holder bilen original, dette er jo et lite stykke motorhistorie. Virkelig flott Volvo som vil gi deg mye oppmerksomhet i positiv retning. Stå på! Edit: Fant litt artig info på nettet (som du selv vet , men artig for andre å lese sikkert): Produsert totalt 6622 stk fra 1977 til 1981. Hvis din har 2,8L V6, så er det en av 912 stk med den motoren. Bilen er en 2,8l V6 ja, bil nr 4407 som er lagd Endret 23. januar 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Trur nok det er mer en 912 biler med B28 motoren, siden det ble lagd 912 stykker i 1981, og dette er en 1980 modell. Eller kanskje motoren er bytta? ville ikke tru det, siden de forrige eierne ser ikke ut til å ha tatt vare på den spesielt godt Jeg har leitet etter den platen hvor fargekode, motortype og sånt står på. men alt som sto på den var fargekode, og ingen motortype..., kan ta bilde av den senere. Skal ta noen bilder etterpå, så dere kan se hvordan en 262C ser ut uten seter EDIT: Jeg ble forelsket i bilen som den er, og jeg liker generelt ikke modifisering. Til og med familiens '88 740 skal jeg prøve å restaurere engang :!: Endret 26. januar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Da kommer bildene, litt på etterskudd men... Er ikke gjort så mye, bare tatt ut litt av interiøret. Diverse deler Om noen vet hvordan jeg skal ta ut bakerste seterygg, så kan dere gjerne fortelle meg hvordan. Trur jeg har mest lyst til å trekke om, setene bak er ganske tørre, stygge og hullete . Endret 4. februar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Seteryggen på volvo er ofte festet nederst på hver side med ei "hempe" på hver side som er bøyd over festet til seteryggen. Viss ser etter og det er på denne måten, forstår du nok hva jeg mener med en gang du ser det Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Er det dette som kalles å ta seg vann over hodet? Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Ehm, hæ? mente du med det? Endret 5. februar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Ehm, hæ? mente du med det? Det virker som du har tatt på deg en litt vel stor oppgave kontra kunnskapen du selv har.. NB-Du stiller vesentlige enkle spørsmål her om ting du burde vite selv så hvordan blir det evt når ting begynner å bli vannskelig? Endret 5. februar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Og når sa jeg at jeg gjorde alt selv? =P Har flere gamlinger som jeg skal ha med... Forresten, lakkering og skinn gjør jeg ikke selv, og da er det ikke mye mer igjen å gjøre på den... -------------------------- Takker Guggedal Endret 5. februar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Og når sa jeg at jeg gjorde alt selv? Virker jo ikke som du får mye hjelp da du stiller enkle spørmål her eller... Lykke til Endret 5. februar 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Takk for det. Fant ingen hempe forresten, de ser ut til å være festet mer mot midten. Endret 5. februar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Takk for det. Fant ingen hempe forresten, de ser ut til å være festet mer mot midten. Hmm, hvordan tok du ut baksetet da? Det er jo ofte "klemt" innpå festene i framkant? Er det ett slikt system i ryggen og da? Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Hempene var nesten på toppen... Fikk den ut uten noe særlig problem. Fortsetter i morgen, tipper jeg skal begynne utvendig da... Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Gratulerer med konge bil. Dette var min drömme bil for vel 15år siden. Håper at du får den til slik du vil ha den. Om du ikke skal modifisere noe så er det vel en del som kan forbedres. Gamle Vovoer er vel ikke kjent for sin fantastiske "road holding" (sorry folks har glemt litt norsk) Senking og hvis det er mulig å få tak i polyuretan foringer kan det vel hjelpe. Nå skal det sies at bedre råne bil skal en lete lenge etter. Hva er bedre en 240 med fult ratt utslag på glatte vinter veier. Flere bilder etter hvert önskes. Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ja nå er det vell på tide med flere bilder eller no? Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Sorry for lite oppdatering, har ikke gjort veldig mye i det siste, har vært ganske opptatt. Men jeg la merke til at dere ikke har sett baken enda... Skal nok ut og gjøre litt idag Endret 18. februar 2008 av Darthdestiny Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Fet bil! Lykke til med prosjektet Birger Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Takker Jeg fant noe idag noe rust... [att chment=211396:P2180049...0_x_450_.jpg] Var noen små hull under begge setene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå